Μια χαμένη ευκαιρία για την Ελλάδα

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Μια χαμένη ευκαιρία για την Ελλάδα

Σκίζουν τον ουρανό αλλά και τα κύματα. Εχουν τη δυνατότητα μέσα σε πολύ λίγο χρόνο να βρεθούν σε μέρη που άλλα μέσα μεταφοράς δεν μπορούν καν να πλησιάσουν. Πρόσφατα μάλιστα, βοήθησαν στη διάσωση ενός συνανθρώπου μας, όταν εκείνος από λάθος χειρισμό του μονοθέσιου αεροπλάνου του βρέθηκε είκοσι ναυτικά μίλια μακριά από το λιμάνι της Καβάλας.

Στην περιοχή βρίσκονταν τα αεροσκάφη της Ελληνικής Λέσχης Υδροπλάνου, τα οποία συμμετείχαν σε επίδειξη στη μακεδονική πόλη το πρώτο Σαββατοκύριακο του Ιουνίου.

Ειδοποιήθηκαν αμέσως για το ατύχημα και έσπευσαν να βοηθήσουν πιο γρήγορα από κάθε άλλο μέσο.

«Είχαμε τελειώσει την επίδειξή μας, όταν μας ειδοποίησαν για ένα μικρό αεροπλάνο που είχε πέσει στη θάλασσα. Αμέσως, πήραμε τα υδροπλάνα και κατευθυνθήκαμε στο σημείο. Φτάσαμε εκεί μέσα σε λίγα λεπτά, αφού αυτού του τύπου τα σκάφη αναπτύσσουν μεγαλύτερη ταχύτητα από κάθε άλλο ταχύπλοο» αναφέρει στην «Espresso της Κυριακής» ο πρόεδρος της Ελληνικής Λέσχης Υδροπλάνου Κώστας Ρωσσίδης, ο οποίος ήταν από τους πρώτους που ενημέρωσαν για την καλή κατάσταση της υγείας του πιλότου, ο οποίος είχε πέσει στη θαλάσσια περιοχή Ηρακλείτσα Καβάλας.

ΤΑ ΠΙΟ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΑ ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

Μπορεί η συμμετοχή των υδροπλάνων στην τουριστική ανάπτυξη της χώρας ως μέσο μεταφοράς επιβατών να έχει εδώ και χρόνια κολλήσει στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, παρ’ όλα αυτά όμως οι Ελληνες φίλοι του υδροπλάνου επιμένουν πως η χώρα μας είναι ο παράδεισος του αμφίβιου αεροσκάφους.

«Η παράλληλη χρήση τους ως θαλάσσια σκάφη και αεροπλάνα τα κατατάσσει πρώτα στη λίστα με τα πιο εντυπωσιακά μέσα μεταφοράς. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι όλοι όσοι έχουν ζήσει την εμπειρία έχοντας πετάξει με υδροπλάνο χαρακτηρίζουν την πτήση τους άκρως συναρπαστική. Είναι κρίμα που στην Ελλάδα δεν έχουμε υδροπλάνα, γιατί θα μπορούσαν να βοηθήσουν πραγματικά στην τουριστική ανάπτυξη της χώρας. Με τόσα νησιά που έχουμε θα ήταν σημαντική η βοήθειά τους. Ακόμα, θα μπορούσαν να λειτουργήσουν και ως θαλάσσια ταξί. Για παράδειγμα, θα μπορούσε κάποιος να το πάρει από τον Πειραιά και να πάει στη Γλυφάδα» τονίζει ο Κώστας Ρωσσίδης.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΠΛΩΜΑΤΑ

Στην Ελληνική Λέσχη Υδροπλάνου τα μέλη της, καθώς και όλοι όσοι ενδιαφέρονται εκπαιδεύονται και μαθαίνουν να πετούν με αυτό, ενώ ήδη έχουν δοθεί και οι πρώτες άδειες πτήσεως. «Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός των ατόμων που θέλουν να μάθουν τα πάντα γύρω από το υδροπλάνο και αυτό μας χαροποιεί. Πρέπει όλοι να βοηθήσουμε στην ανάπτυξή του. Με το υδροπλάνο μπορείς να πας απευθείας στην παραλία που θέλεις. Δεν χρειάζονται εγκαταστάσεις, μπορείς να κατέβεις όπου επιλέξεις. Το υδροπλάνο, όταν μπαίνει στη θάλασσα, λειτουργεί ως ταχύπλοο σκάφος και αυτό πρέπει να γίνει αποδεκτό από όλους» εξηγεί ο αντιπρόεδρος της Ελληνικής Λέσχης Γιώργος Αλεβίζος.

Στη Λέσχη υπάρχει μάλιστα και ένα ιστορικό αρχείο με φωτογραφίες και υλικό από τα πρώτα υδροπλάνα στη χώρα μας. Χαρακτηριστική είναι η φωτογραφία από το λιμάνι του Καστελόριζου, που είναι γεμάτο με υδροπλάνα εκείνης της εποχής.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «SAVE THE BLUE»: Ιατρική βοήθεια, έρευνα και διάσωση

Σημαντική είναι η προσπάθεια που καταβάλλει η Ελληνική Λέσχη Υδροπλάνου με το εθελοντικό πρόγραμμα «Save the blue» που έχει δημιουργήσει, με σκοπό την ενημέρωση και διάσωση των θαλασσών. «Το “Save the blue” είναι ένα εθελοντικό πρόγραμμα στο οποίο άνθρωποι διαφόρων ειδικοτήτων θα μπορούν να προσφέρουν τη βοήθειά τους, τις υπηρεσίες τους στην αποφυγή της θαλάσσιας ρύπανσης, την προστασία της θαλάσσιας ζωής, την έρευνα και τη διάσωση. Θα μπορούν να μεταφέρουν ιατρικό προσωπικό και υγειονομικό υλικό για την περίθαλψη ανθρώπων αλλά και θαλάσσιων ζώων που βρίσκονται σε κίνδυνο. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν γιατροί, ειδικοί επιστήμονες, χειριστές. Σκοπό μας είναι, όταν μας ζητηθεί η βοήθεια κάπου, να μπορούμε να την προσφέρουμε» καταλήγει ο Γιώργος Αλεβίζος.

ΛΑΚΗΣ ΛΑΖΟΠΟΥΛΟΣ: «Συναρπαστική εμπειρία στην Πάρο»

Αρκετοί είναι και οι επώνυμοι που κατά καιρούς επισκέπτονται την Ελληνική Λέσχη Υδροπλάνου προκειμένου να κάνουν μια σπέσιαλ πτήση. Από τους πρώτους ήταν ο Λάκης Λαζόπουλος, ο οποίος, όταν αντίκρισε το υδροπλάνο του Γιώργου Αλεβίζου, το κίτρινο «Hyperion», στην πολυσύχναστη παραλία της Πάρου, τις Κολυμπήθρες, ενδιαφέρθηκε να κάνει μια βόλτα μαζί του.

«Το υδροπλάνο έχει πολλούς φαν. Ακόμα και όσοι δεν γνωρίζουν κάτι γι’ αυτό ενδιαφέρονται να ενημερωθούν και να πετάξουν. Γίνεται μόδα σιγά-σιγά και αυτό μας ευχαριστεί. Ο Λάκης Λαζόπουλος πραγματικά εντυπωσιάστηκε με την πτήση. Του άρεσε πάρα πολύ και εγώ χάρηκα που αποκτήσαμε έναν νέο φίλο του υδροπλάνου. Αισθάνθηκε όμορφα και όση ώρα βρισκόμασταν με το σκάφος μέσα στη θάλασσα αλλά και μετά που πετάξαμε ψηλά. Δεν φοβήθηκε καθόλου, αντίθετα μου είπε πως έζησε μια συναρπαστική εμπειρία».


ΘΑΝΟΣ ΜΑΚΡΟΓΑΜΒΡΑΚΗΣ

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Λέσχης Υδροπλάνου Κώστας Ρωσσίδης με το κόκκινο υδροπλάνο «Ωκύπους».
 Το υδροπλάνο «Hyperion» του Γιώργου Αλεβίζου, αντιπροέδρου της Λέσχης.
Ιστορική φωτογραφία με υδροπλάνα στο λιμάνι του Καστελόριζου.