Απεργός πείνας και «πειρατής» του Αιγαίου με το... έτσι θέλω!

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Απεργός πείνας και «πειρατής» του Αιγαίου με το... έτσι θέλω!

❱❱ Με στόλο πέντε ακτοπλοϊκών, ο εφοπλιστής Γιώργος Στεφάνου έκανε απεργία πείνας διότι -όπως υποστηρίζει- τον καταστρέφουν

Εχει πέντε πλοία ακτοπλοϊκά και άλλα πέντε ποντοπόρα, εταιρία που ειδικεύεται στις επανδρώσεις, τα πληρώματα δηλαδή της φορτηγού ναυτιλίας, αλλά έκανε απεργία πείνας διότι τον καταστρέφουν! 

Δεν πρόκειται για ανέκδοτο αλλά για τον εφοπλιστή Γιώργο Στεφάνου της Golden Star Ferries, που δημιουργεί κωμικοτραγικές καταστάσεις με την προσπάθειά του να κάνει τον ακτοπλόο χωρίς να τηρεί τους νόμους.

Μόλις πριν από λίγους μήνες αγόρασε δύο ταχύπλοα καταβάλλοντας περί τα 7.000.000 ευρώ αθροιστικά και τα πρόσθεσε στα τρία ποστάλια που ήδη είχε μαζί με τον αδελφό του Δημήτρη.

Ομως οι νόμοι της Ελλάδας για την ακτοπλοΐα λένε ότι αν θέλεις να δρομολογήσεις πλοία ταχύπλοα, μπορείς να πας όπου θες ακόμα και μόνο για δύο μήνες τον χρόνο, αλλά πρέπει να το δηλώσεις εμπρόθεσμα για να διαμορφωθεί η εικόνα για όλη την αγορά. Οχι την τελευταία στιγμή. Ε, τα αδέλφια Στεφάνου το έπραξαν πολύ κατόπιν εορτής. Δεν το αρνούνται μάλιστα. Αλλά πιστεύουν όμως πως δεν υπάρχει κανένας που θα τους απαγορέψει να φέρουν νέα πλοία στο Αιγαίο και έτσι θα πρέπει ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής να τους υπογράψει κατ' εξαίρεση δρομολόγηση εκπρόθεσμη.

Ομως ούτε ο ίδιος ο υπουργός ξέρει αν μπορεί να το κάνει αυτό. Μπορεί να το κάνει για συμβατικά πλοία και η σχετική πρόβλεψη έγινε για να μπορούν να καλύπτονται συγκοινωνιακά νησιά που μένουν χωρίς διασύνδεση, είτε διότι δεν έχουν εμπορικό ενδιαφέρον είτε για αβαρίες ή για οιονδήποτε άλλο λόγο. Ομως ο εφοπλιστής που κατέβηκε σε απεργία πείνας δεν θέλει να πάει σε απομακρυσμένα νησιά ή έστω και σε κάποια εμπορικά: θέλει να πάει στα φιλέτα του Αιγαίου, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη.

Απέναντί του συνασπίστηκαν όλοι οι άσπονδοι ως χθες ανταγωνιστές (Hellenic Seaways, Aegean Speed Lines, Seajets), καθώς αντιλήφθηκαν ότι κινδυνεύει η ελληνική ακτοπλοΐα να ξαναμπεί σε μια περίοδο αναρχίας με «πειρατικές» δρομολογήσεις της τελευταίας στιγμής, που κανιβαλίζουν τους υπόλοιπους τυπικά σωστούς επιχειρηματίες. Να γυρίσει πίσω σε εκείνες τις εποχές, που όποιος είχε γνωστό τον υπουργό έκανε ό,τι ήθελε και οι άλλοι απλώς έβγαιναν εκτός αγοράς. Οταν νησιώτες και παραθεριστές δεν ήξεραν ποιο πλοίο θα τους πάει στην άδειά τους και οι ξένοι τουρίστες που ήθελαν από τον χειμώνα να κλείσουν εισιτήρια για το καλοκαίρι αντιμετωπίζονταν ως… παλαβοί.

Ο υπουργός

Αν μπορεί ή όχι να υπογράψει μια τέτοια δρομολόγηση ο υπουργός θα το κρίνει το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, η απόφαση του οποίου ακόμα δεν έχει σταλεί. Εάν ο υπουργός δεχτεί τελικά να υπογράψει ή όχι, είναι ένα δεύτερο θέμα. Αν δεχτεί, είναι προφανές ότι θα διαλυθεί ό,τι έκτισε η ελληνική ακτοπλοΐα με πολύ κόπο και χρόνο: η ευταξία, το νοικοκύρεμα των δρομολογίων.

Επιπλέον θα κατηγορηθεί ο υπουργός για παρέμβαση υπέρ επιχειρηματία. Αλλά το ζήτημα είναι ακόμα πιο «πονηρό»: οι αδελφοί Στεφάνου έχουν δηλώσει ότι το Νομικό Συμβούλιο τους έχει δικαιώσει. Το έχουν δε δηλώσει προ δύο τριών εβδομάδων, τη στιγμή που η διαδικασία είναι κλειστή. Και γεννώνται ερωτήματα: Πώς το ξέρουν; Οι υπόλοιποι ακτοπλόοι τούς περιμένουν στη γωνία πάντως, και τους Στεφάνου και τον υπουργό, έτοιμοι να προσφύγουν ακόμα και στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

«Εάν θέλουν πειρατικό Αιγαίο, η Seajets θα φύγει και τα πλοία της θα δρομολογηθούν αλλού» δήλωσε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της ακτοπλοϊκής Seajets Μάριος Ηλιόπουλος σε κοινή συνέντευξη Τύπου με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Aegean Speed Lines Γιάννη Δεπάστα για το ζήτημα.

«Τόσο ο υπουργός Π. Κουρουμπλής όσο και ο υφυπουργός Ν. Σαντορινιός μέχρι στιγμής τηρούν τη νομιμότητα απέναντι στο θέατρο του παραλόγου της Golden Star» πρόσθεσε ο Μ. Ηλιόπουλος. «Ελπίζω ότι δεν θα διαταράξουν τη νομιμότητα, αλλιώς, αν θέλουν να κάνουν το Αιγαίο ανοιχτό στα πειρατικά, εμάς δεν μας ενδιαφέρει αυτή η αγορά» συμπλήρωσε ο πλοιοκτήτης της Seajets.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ