Υγεία και ευεξία

ΥΓΕΙΑ
fitness tips

Υγεία και ευεξία

ΑΛΜΑΤΑ ΣΤΟ ΤΡΑΜΠΟΛΙΝΟ

Το τραμπολίνο είναι ένα από τα καλύτερα όργανα γυμναστικής για τα παιδιά, σύμφωνα με τους ειδικούς. Στη Βρετανία οι Αρχές δίνουν τόσο μεγάλη σημασία στον συγκεκριμένο τρόπο εκγύμνασης, που δημιούργησαν 120 πάρκα με τραμπολίνα στη χώρα, τα οποία προσφέρουν συνολικά 250.000 ώρες γυμναστικής την εβδομάδα στους μικρούς επισκέπτες.

Κατά μέσον όρο, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν, 100 παιδιά επισκέπτονται καθημερινά καθένα από τα πάρκα για να κάνουν τραμπολίνο. Σύμφωνα με τους ειδικούς, μπορεί για τα παιδιά να είναι ένας τρόπος παιχνιδιού, ωστόσο τα αλλεπάλληλα άλματα πάνω στο τραμπολίνο είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους αεροβικής γυμναστικής για αυτά.

Οχι μόνο γυμνάζει τους μυς των ποδιών, τους κοιλιακούς, τους γλουτούς και τα χέρια, καταναλώνοντας αρκετές θερμίδες, αλλά βελτιώνουν και την αίσθηση της ισορροπίας. Επειδή, μάλιστα, τα παιδιά το βλέπουν ως διασκεδαστικό παιχνίδι, αφιερώνουν σε αυτό αρκετό χρόνο, μεγιστοποιώντας τη θετική επίδραση που έχει η γυμναστική στη βελτίωση του σώματός τους και συνολικά στην υγεία τους.

Δυνατοί ώμοι κάνοντας «περπάτημα στον τοίχο»

Το «περπάτημα στον τοίχο» είναι μια από τις καλύτερες ασκήσεις για την εκγύμναση των μυών των ώμων, σύμφωνα με τη γνωστή Αμερικανίδα γυμνάστρια Ναόμι Ναζάριο. Αρκεί, εξηγεί, να τοποθετηθεί κανείς μπροστά από έναν τοίχο σαν να ετοιμαζόταν να κάνει κάμψεις και τα πόδια του να ακουμπούν στον τοίχο. Στη συνέχεια πρέπει να σπρώχνει με τα χέρια του προς τα πίσω έτσι ώστε τα πόδια του να ανεβαίνουν στον τοίχο. Οταν φτάσει σχεδόν σε κατακόρυφη θέση, πρέπει να αρχίσει να κινείται με τα χέρια του προς τα εμπρός και ξανά το ίδιο.

«STOP» ΣΤΟΥΣ ΚΑΒΓΑΔΕΣ

Η γυμναστική δεν κάνει καλό μόνο στο σώμα, αλλά και στις σχέσεις, καθώς έρευνα επιστημόνων του πανεπιστημίου της κεντρικής Φλόριντα έδειξε ότι τα ζευγάρια που γυμνάζονται έχουν λιγότερες πιθανότητες να καβγαδίσουν. Οι ερευνητές ανακάλυψαν μάλιστα ότι αρκεί να κάψουν 587 θερμίδες την ημέρα για να μειωθούν σημαντικά τα καβγαδάκια.

Το τρέξιμο, η ποδηλασία, η κολύμβηση και το γυμναστήριο γενικότερα, κυρίως όταν συνοδεύονται από έναν καλό ύπνο, θεωρούνται ιδανικά από τους ερευνητές για να φέρουν ηρεμία στο ζευγάρι. Αυτό, σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Journal of Applied Psychology», συμβαίνει διότι με τη γυμναστική εκτονώνεται το στρες που έχει συσσωρευτεί από τη δουλειά, με αποτέλεσμα να μην ξεσπάει κανείς στο έτερον ήμισυ όταν επιστρέφει στο σπίτι.

Μυστικά για καλή φυσική κατάσταση

Λύση σε όσους θέλουν να κάνουν διαλειμματική προπόνηση, αλλά δεν αντέχουν να βγάλουν το απαιτητικό πρόγραμμα της υψηλής έντασης διαλειμματικής προπόνησης (HIIT) του γυμναστηρίου, προτείνει ο καθηγητής του πανεπιστημίου Μακ Μάστερ του Καναδά δρ Μάρτιν Γκιμπάλα. Προτείνει στα άτομα που ξεκινούν τώρα να γυμνάζονται να ανέβουν γρήγορα τις σκάλες στο σπίτι τους και στη συνέχεια να τις κατέβουν περπατώντας, έτσι ώστε να αποκατασταθεί η αναπνοή τους, επαναλαμβάνοντας τον κύκλο όσο αντέχουν. Εναλλακτικά, μπορούν να ανέβουν τρέχοντας κάποια βουνοπλαγιά και να την κατέβουν περπατώντας. Επισημαίνει ότι οι έρευνές του έδειξαν πως η διαλειμματική προπόνηση κάνει καλό στην υγεία και τη βελτίωση της φόρμας.

ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΜΜΗΝΟΠΑΥΣΗΣ

Η τακτική σωματική άσκηση μπορεί να βοηθήσει τις γυναίκες που βρίσκονται στην εμμηνόπαυση να αντιμετωπίσουν τα αρνητικά συμπτώματά της, σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου της Γρανάδα στην Ισπανία.

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι οι γυναίκες σε εμμηνόπαυση που συμμετείχαν στην έρευνα, όταν άρχισαν να γυμνάζονται συχνά, σημείωσαν σημαντική βελτίωση του βάρους τους, καθώς αντισταθμίστηκε η μείωση του μεταβολισμού από την εμμηνόπαυση.

Ταυτόχρονα, είχαν μικρότερη πίεση, καλύτερη λειτουργία της καρδιάς και του κυκλοφορικού συστήματος, καθώς και πολύ λιγότερες εξάψεις σε σχέση με πριν.

Η καφεΐνη αυξάνει τις επιδόσεις κατά 3%

Ενα φλιτζάνι καφέ πριν από το γυμναστήριο μπορεί να δώσει την έξτρα ενέργεια που χρειάζεται κανείς για να αποδώσει τα μέγιστα, σύμφωνα με τον καθηγητή του πανεπιστημίου του Αρκάνσας Μάθιου Γκάνιο.

Οπως υπολόγισε ο ακαδημαϊκός, η καφεΐνη μπορεί να αυξήσει τις επιδόσεις κατά 3%, ποσοστό που μπορεί με την πρώτη ματιά να φαίνεται μικρό, είναι σε θέση όμως να κάνει τη διαφορά, όπως εξηγεί.

Αυτό συμβαίνει διότι η καφεΐνη επιδρά στο συμπαθητικό νευρικό σύστημα, μειώνοντας την αίσθηση του πόνου και αυξάνοντας την ένταση με την οποία μπορούν να δουλέψουν οι μύες.

Η ΤΟΜΣΟΝ ΦΑΝ ΤΗΣ YOGA

Κάνει καρδιές να ραγίζουν χάρη στο καλλίγραμμο σώμα της η Λούις Τόμσον, που έχει γίνει γνωστή από τις εμφανίσεις της στη βρετανική τηλεόραση. Φροντίζει μάλιστα να αποκαλύψει η ίδια το μυστικό για να διατηρεί τη φόρμα της μέσα από αναρτήσεις στον προσωπικό λογαριασμό της στο Instagram. Η Τόμσον κάνει φανατικά yoga, αναρτώντας τακτικά φωτογραφίες από τις συνεδρίες. Αρωγός στην προσπάθειά της είναι το αγόρι της Ράιαν Λάιμπι, που είναι γυμναστής.

 

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ