Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024

Ζευγάρι έπαιξε άθελά του τους ίδιους αριθμούς και κέρδισε 1.000.000 δολάρια από...

Τύχη βουνό είχε ζευγάρι στις ΗΠΑ που κατά λάθος...

Ο διδάκτωρ καρδιολόγος Χαράλαμπος Κάββουρας μιλάει για τα πολλά εμφράγματα στη showbiz...

Τι συμβαίνει πλέον και νέοι άνθρωποι από τον χώρο...

Νοσοκόμα επιστρέφει στις ταινίες πορνό έπειτα από 15 χρόνια αποχής…

Επιστρέφει στις «ρίζες» της η 38χρονη Σάντι Σάμερς, που...

Πέτρος Κόκκαλης: Το οικολογικό όραμά του, η φυγή του από τον ΣΥΡΙΖΑ,...

«Οι ευρωεκλογές θα δώσουν στον Κόσμο τη δυνατότητα να...

Σοκ πάνω στη σκηνή!

Η καλοβαλμένη κυρία που επιτέθηκε και χτύπησε την “μητέρα” του Γιαννούλη Χαλεπά (την ώρα της παράστασης) για το… κακό που έκανε στον μέγα γλύπτη.

Σοκ στη σκηνή! Καλοστεκούμενη ώριμη κυρία ταυτίστηκε τόσο πολύ με τα δρώμενα της παράστασης «Γιαννούλης Χαλεπάς, η Κοιμωμένη μου», που επιτέθηκε με… γροθιές στη γνωστή ηθοποιό Γιούλη Ζήκου (σύζυγος του Γιάννη Μόρτζου), η οποία υποδύεται τον ρόλο της «τυραννικής μάνας» του διάσημου Ελληνα γλύπτη. Το περασμένο Σάββατο το θέατρο «Τέσσερις εποχές» στην Κυψέλη ήταν κατάμεστο. Το κοινό παρακολουθούσε την τελευταία σκηνή του έργου του Γιώργου Χριστοδούλου, το οποίο ζωντανεύει με τον πιο γλαφυρό τρόπο το προσωπικό δράμα του σπουδαίου μας γλύπτη Γιαννούλη Χαλεπά, ο οποίος ανέβηκε τον δικό του Γολγοθά κλεισμένος σε ψυχιατρείο και βιώνοντας μια πολύ αρρωστημένη σχέση με τη μητέρα του. Η Γιούλη Ζήκου, που υποδύεται με εκπληκτικό τρόπο την τραγική ηρωίδα, σε σκηνοθεσία του συζύγου της Γιάννη Μόρτζου, εμφανίζεται ως οπτασία στο μυαλό του Χαλεπά, με σκοπό να καταστρέψει ένα από τα καλύτερα αγάλματά του, την «Κοιμωμένη». Σύμφωνα με το κείμενο του έργου, ο Χαλεπάς (τον υποδύεται ο ηθοποιός Π. Αποστολόπουλος) μόλις βλέπει τη φιγούρα της μητέρας του της φωνάζει με πόνο ψυχής «Οχι, ρε μάνα!» και είναι έτοιμος να καταρρεύσει…

Το φινάλε όμως εκείνη τη βραδιά δεν ήταν όπως το είχαν αποδώσει ο συγγραφέας και ο σκηνοθέτης της παράστασης… Οι θεατές έζησαν στιγμές που ομολογουμένως δεν έχουν συμβεί ποτέ στα θεατρικά χρονικά της χώρας. Μια καλοντυμένη γυναίκα, γύρω στα πενήντα, που καθόταν στην πρώτη σειρά, όρμηξε πάνω στη σκηνή διακόπτοντας την παράσταση και ουρλιάζοντας: «Κακούργα, εσύ φταις! Εσύ τον κατέστρεψες!» Η μαινόμενη γυναίκα επιτέθηκε στην πρωταγωνίστρια Γιούλη Ζήκου που υποδύεται τη μάνα του μέγα γλύπτη και αφού της τράβηξε τα μαλλιά, άρχισε να τη γρονθοκοπά στο πρόσωπο και το σώμα. Ο ηχολήπτης της παράστασης (οι θεατές είχαν παγώσει με αυτό που εκτυλισσόταν μπροστά τους), βλέποντας τον άγριο ξυλοδαρμό της ηθοποιού, έτρεξε αμέσως στη σκηνή και με δυσκολία κατάφερε να απομακρύνει την έξαλλη γυναίκα από τη σκηνή λέγοντάς της: «Κυρία μου, ηρεμήστε! Ρόλος είναι!» Στο άκουσμα της φασαρίας εμφανίστηκε στη σκηνή και η ηθοποιός Μάχη Παπαδοπούλου (υποδύεται την ανιψιά του Χαλεπά), η οποία πήρε από το χέρι τη σοκαρισμένη συνάδελφό της προκειμένου να την οδηγήσει στα παρασκήνια. Οσο για το κοινό, σε όλη τη διάρκεια του συμβάντος έμεινε παγωμένο και άφωνο!

«Εκανε σαν τρελή και θα με σκότωνε!» λέει στην «Εspresso» η Γιούλη Ζήκου που ακόμη δεν έχει ξεπεράσει το σοκ. «Προφανώς η γυναίκα θα πρέπει να έκανε αναγωγές σε δικά της βιώματα και ταυτίστηκε με τον ρόλο. Αλλά αν κρατούσε μαχαίρι ή κάποιο άλλο αιχμηρό όργανο, φαντάζεστε τι θα μπορούσε να συμβεί…» Από την άγρια επίθεση της γυναίκας η Γιούλη Ζήκου έχει ακόμη πολλές μελανιές στο δεξί της χέρι και τα πλευρά της. Η καλή ηθοποιός δεν θέλει να θυμάται τη στιγμή που η γυναίκα πετάχτηκε στη σκηνή και τη βούτηξε από τα μαλλιά, με αποτέλεσμα οι φουρκέτες που κρατούσαν την περούκα της να… καρφωθούν στο κεφάλι της, με συνέπεια να αρχίσει να τρέχει αίμα στο πρόσωπό της. «Εζησα εφιαλτικές στιγμές» λέει και συνεχίζει: «Μετά την επίθεση η γυναίκα βγήκε στο φουαγιέ, ζήτησε νερό, άναψε τσιγάρο και άρχισε να ζητάει συγγνώμη γι’ αυτό που έκανε. Ζήτησε να με δει για να μου ζητήσει συγγνώμη προσωπικά και της είπα “σας έχω ήδη συγχωρήσει”».

Αμέσως μετά το συμβάν οι περισσότεροι από τους θεατές της παράστασης αποχώρησαν από το θέατρο σοκαρισμένοι και φοβισμένοι, ίσως επειδή η γυναίκα παρέμεινε για λίγη ώρα στον χώρο και το αμόκ που είχε πάθει λίγο πριν ήταν ακόμη… νωπό στο μυαλό τους. «Στη σύντομη κουβέντα που είχα με τη γυναίκα μού είπε ότι ήταν η τρίτη φορά που έβλεπε την παράσταση και είχε ταυτιστεί με τα όσα διαδραματίζονταν στο σανίδι κι έγινε ξαφνικά άλλος άνθρωπος. Μάλιστα, όπως μου είπαν κάποιοι θεατές, σε μια σκηνή που έκλαιγα εγώ, έκλαιγε κι εκείνη…» συμπληρώνει η Γιούλη Ζήκου. Το έργο «Γιαννούλης Χαλεπάς, η Κοιμωμένη μου» παίζεται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά έχοντας συμπληρώσει 290 παραστάσεις. Να τονίσουμε ότι η παράσταση έχει πάρει πολύ καλές κριτικές και ειδικά η ερμηνεία της Γιούλης Ζήκου στον ρόλο της μάνας έχει χαρακτηριστεί (από τους κριτικούς και το κοινό) «συγκλονιστική»!

ΑΛΚΙΝΟΟΣ ΜΠΟΥΝΙΑΣ


Ο Γολγοθάς του εμβληματικού Γιαννούλη Χαλεπά

Ο Γιαννούλης Χαλεπάς (1851-1938) είναι ο πιο σημαντικός γλύπτης της νεότερης Ελλάδας, με μυθιστορηματική ζωή ανάμεσα στην τρέλα και την καλλιτεχνική αναγνώριση. Ενας μοναχικός και βασανισμένος άντρας, που στα 25 του έφτιαξε την «Κοιμωμένη» και στα 37 του νοσηλεύεται για δεκατέσσερα χρόνια στο ψυχιατρείο της Κέρκυρας. Στο χωριό του στην Τήνο τον θεωρούσαν… τρελό, τον έστελναν για θελήματα κι εκείνος μάζευε τις γόπες των άλλων από το χώμα γιατί δεν είχε λεφτά ούτε για τσιγάρο. Ο Γολγοθάς του δεν είχε τέλος και στα 65 χρόνια του που πεθαίνει η μάνα του, αυτός «ξαναγεννιέται» κι αρχίζει και πάλι να δημιουργεί (στην Τήνο έζησε υπό την αυστηρή επιτήρηση της μητέρας του, η οποία πίστευε ότι ο γιος της τρελάθηκε από την τέχνη και γι’ αυτό τον λόγο δεν του επέτρεψε να ασχοληθεί ξανά με τη γλυπτική, σε σημείο που αν εκείνος έφτιαχνε κάτι στοιχειώδες με κάρβουνο ή πηλό, εκείνη το κατέστρεφε). Δύο έργα των χρόνων της μαθητείας του, «Το παραμύθι της πεντάμορφης» και «Ο σάτυρος που παίζει με τον έρωτα» εκτέθηκαν και βραβεύθηκαν στο Μόναχο, ενώ με το τελευταίο συμμετείχε και στην Εκθεση των Αθηνών το 1875, μαζί με το ανάγλυφο της «Φιλοστοργίας» (Μουσείο Τηνίων Καλλιτεχνών, Τήνος). Το 1876 επέστρεψε στην Αθήνα κι άνοιξε δικό του εργαστήρι, αρχικά κοντά στο Σύνταγμα, αργότερα στην οδό Μαυρομιχάλη. Τελείωσε στο μάρμαρο το 1877 τον «Σάτυρο» κι εργάστηκε για προτομές, επιτύμβια κι άλλες παραγγελίες. Τον ίδιο χρόνο πήρε την παραγγελία για το επιτύμβιο της Σοφίας Αφεντάκη, που του έδωσε την ευκαιρία να σμιλέψει το σημαντικότερο έργο της νεότερης ελληνικής πλαστικής, την «Κοιμωμένη», η οποία βρίσκεται στο Α’ Νεκροταφείο Αθηνών.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Και η Καίτη Κουτσολιούτσου δήλωσε άγνοια για το σκάνδαλο της εταιρίας, την οποία μιμήθηκε και η Hermès

Δημιουργική… έμπνευση ακόμη και στον οίκο Hermès είχαν προκαλέσει...

ΗΠΑ: Ζευγάρι αδιανόητης διαστροφής

Παντρεμένη νοσοκόμα και ο σύζυγός της, που έχουν δύο...

Παράταση για τον «Ασχημο»

Με περισσότερες από 120 παραστάσεις από την αρχή της...

Κατερίνα Λιόλιου: Αυτός είναι ο νέος της σύντροφος

Το «Κατερινάκι του» είναι η αγάπη του! Το τελευταίο...

Αστραψαν τα φλας στη βράβευση επιτυχημένων επιχειρηματιών και δημόσιων προσώπων της Θεσσαλονίκης

Επιτυχημένοι επιχειρηματίες και δημόσια πρόσωπα της Θεσσαλονίκης βραβεύτηκαν στο...

«Μουρμούρα» για Μπάμπη χωρίς το έτερον ήμισυ

Με τη δημοφιλή κωμική σειρά του τηλεοπτικού κοινού «Μην...