Από το «γυαλί» στον πλαστικό!

ΚΟΣΜΟΣ

Από το «γυαλί» στον πλαστικό!

Εντεκα εκατομμύρια πλαστικές επεμβάσεις έγιναν μέσα στο περασμένο έτος στις Ηνωμένες Πολιτείες. Εντεκα εκατομμύρια άνθρωποι κοιμήθηκαν πάνω στο χειρουργικό τραπέζι έτσι όπως τους έπλασε η φύση και ξύπνησαν έτσι όπως τους φαντάστηκε ο πλαστικός χειρουργός τους.
Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Ιούλιο στην επιστημονική επιθεώρηση της Αμερικανικής Εταιρείας Πλαστικής και Ανορθωτικής Χειρουργικής, γνωστής και ως ASPS, εκείνοι που τόλμησαν να κάνουν το βήμα της μικρής ή της μεγάλης αλλαγής στον εαυτό τους ήταν, στη συντριπτική τους πλειονότητα, φανατικοί τηλεθεατές των ριάλιτι σόου που έχουν να κάνουν με πλαστικές και μεταμορφώσεις!

«Κάποιοι δεν πέρασαν καν από τη διαδικασία της σκέψης. Ηρθαν έτοιμοι να κάνουν την επέμβαση αδιαφορώντας για τους κινδύνους σαν να μην υπήρχαν» επισημαίνεται στην έκθεση. Ο χειρουργός Τζον Πέρσινγκ, μέλος της ASPS, αναφέρει στο επιστημονικό άρθρο πως οι περισσότεροι «ασθενείς» δεν είχαν κανέναν ενδοιασμό ή κάποια ηθική αναστολή!

Σε άλλο σημείο της έρευνας αναφέρεται πως τέσσερις στους πέντε τηλεθεατές απάντησαν ότι ευχαρίστως θα έκαναν μια επέμβαση για να διορθώσουν τις ατέλειές τους.

Το παραμύθι της Σταχτοπούτας που μεταμορφώνεται σε πριγκίπισσα με το μαγικό ραβδάκι πάντα συγκινεί. Σε αυτό το «παραμύθι» βασίστηκαν και οι παραγωγοί των ριάλιτι αυτών κι έφτιαξαν ένα άλλο παραμύθι για εκατομμύρια θεατές, ποτισμένους με το σύγχρονο αμερικανικό όνειρο, που δεν αφορά σπίτια με πισίνες αλλά λυγερόκορμες καλλονές με μπόλικη σιλικόνη για στήθος, γραμμωμένους κοιλιακούς από τη λιποαναρρόφηση, με καλά δουλεμένους γλουτούς από το νυστέρι και πρόσωπο με ακίνητα τα ζυγωματικά και το μέτωπο από το botox!

Αυτήn την επιστημονικής τόλμης και φαντασίας γυναίκα την πλασάρουν με κάθε τρόπο τα media! Τα ριάλιτι σόου δείχνουν απλώς το πώς μεταμορφώνεσαι, δείχνουν τον δρόμο για να γίνεις έτσι! Η κάμερα των ριάλιτι μπήκε στα ιατρεία και τα χειρουργεία, με τη σύμφωνη γνώμη των «ασθενών», έκανε focus στο χειρουργικό τραπέζι και κοντινό πλάνο στο σημείο της επέμβασης.

Ετσι, οι τηλεθεατές, επεισόδιο με το επεισόδιο εξοικειώθηκαν από τον καναπέ του σπιτιού τους με το νυστέρι, το αίμα, τις τομές, ακόμα και την αποκρουστική όψη των χειρουργημένων τις πρώτες μέρες... Στο τέλος περίμεναν πώς και πώς να δουν την αλλαγή, τη μεταμόρφωση! Και όταν άρχιζε η αντίστροφη μέτρηση, οι τηλεθεατές μοιράζονταν την αγωνία του χειρουργημένου παίκτη... Εζησαν πολλές φορές εκείνο το σφίξιμο στο στομάχι, σαν να ήταν εκείνοι στη θέση του! Και βέβαια όταν ήρθε η ώρα χειροκρότησαν τη μεταμόρφωση του ασχημόπαπου που έγινε κύκνος!

«Αυτό που είναι λυπηρό», λέει ο δρ Πέρσινγκ στην έκθεση της Αμερικανικής Εταιρείας Πλαστικής και Ανορθωτικής Χειρουργικής, «είναι ότι οι άνθρωποι αυτοί λαμβάνουν από την τηλεόραση όλες τους τις γνώσεις για το τι είναι αυτές οι εγχειρήσεις. Νομίζουν ότι αυτό το μονταρισμένο υλικό είναι η αλήθεια αυτή καθαυτή. Μπορεί να λέγεται reality (πραγματικότητα), αλλά δεν είναι αυτή η πραγματικότητα» επισημαίνει ο επιστήμονας.

Οι πλαστικές στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 7% από το 2005 έως το 2006, σύμφωνα με τις στατιστικές της ASPS. Εντυπωσιακό επίσης είναι το στοιχείο που δείχνει ότι οι περισσότεροι πελάτες των χειρουργείων αυτών είναι σχετικά χαμηλού βιοτικού επιπέδου. Οι περισσότερες (γυναίκες είναι οι πιο πολλές) είναι απλές υπάλληλοι με μικρούς μισθούς, που αφιερώνουν τα χρήματα που μάζεψαν με κόπο για να κάνουν αυτό το «δώρο» στον εαυτό τους, όπως το λένε!


ΗΠΑ: Επτά shows σε μια σεζόν!

Τα αποτελέσματα της έρευνας στηρίχτηκαν σε δείγμα 42 ατόμων, που επιχείρησαν πλαστικές επεμβάσεις αισθητικής προσβλέποντας σε μια εντυπωσιακή αλλαγή και βελτίωση της εικόνας τους. Το 75% από αυτούς ήταν φανατικοί τηλεθεατές τουλάχιστον ενός ριάλιτι σόου.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες στη χειμερινή τηλεοπτική σεζόν προβάλλονταν ταυτόχρονα επτά ριάλιτι σόου με μεταμορφώσεις των παικτών. Το «Extreme Makeover» στο ΑΒC, «O Kύκνος» («The Swan») στο FOX, το ριάλιτι του MTV «Θέλω ένα διάσημο πρόσωπο» («I want a famous face»), το «Πλαστική Χειρουργική Πριν και Μετά» του καναλιού TLC, ο «Dr. 90210» του «Ε!», που δείχνει την καθημερινότητα ενός διάσημου πλαστικού χειρουργού του Λος Αντζελες και μαζί και τις περιπτώσεις που φθάνουν στο ιατρείο του!

Στη λίστα με τα ριάλιτι που έφεραν την πλαστική χειρουργική πιο κοντά στον απλό πολίτη και έκαναν την κοινή γνώμη να έχει μια πιο λάιτ άποψη για αυτές τις επεμβάσεις είναι και το «Νυστέρι του Μαϊάμι» («Miami Slice») στο κανάλι Bravo.


ΜΑΙΡΗ ΚΟΝΤΟΛΟΥΡΗ

Φωτ: Εικόνες από τις εκπομπές «Extreme Makeover» του ΑΒC και «Dr. 90210» του «Ε! Entertainment».