4+1 λόγοι που μας κάνουν να παχαίνουμε

ΥΓΕΙΑ

4+1 λόγοι που μας κάνουν να παχαίνουμε


Τεράστια πιάτα, κόκκινοι τοίχοι, δυνατή μουσική. Τι σχέση μπορεί να έχουν όλα αυτά με το (αυξημένο) βάρος σας; Μεγάλη. Μπορεί να έχετε περιορίσει την ποσότητα φαγητού που καταναλώνετε και να προσέχετε τις ώρες που τρώτε, όμως υπάρχουν κάποιοι εξωτερικοί παράγοντες που δεν σας αφήνουν να χωρέσετε στο τζιν σας.


1. Δείξε μου τον φίλο σου: Σύμφωνα με έρευνες επιστημόνων της ιατρικής σχολής του Χάρβαρντ, όσοι έχουν φίλους υπέρβαρους έχουν τριπλάσιες πιθανότητες να τους μοιάσουν. Οπως λένε χαρακτηριστικά, το αυξημένο βάρος είναι «κοινωνικά μεταδοτικό», πράγμα που σημαίνει ότι πολλοί άνθρωποι έχουν την τάση να καταναλώνουν σχεδόν την ίδια ποσότητα φαγητού με τους ανθρώπους που βρίσκονται γύρω τους. Ετσι, αν οι φίλοι κάποιων ανθρώπων συνηθίζουν να καταναλώνουν μεγάλες μερίδες φαγητού με πολλά λιπαρά, κάνουν και εκείνοι το ίδιο, αφού το θεωρούν φυσιολογικό.

Αντιμετώπιση: Σύμφωνα με μελέτες, εκείνος που παραγγέλνει πρώτος στο εστιατόριο επηρεάζει κατά κάποιον τρόπο την υπόλοιπη παρέα στις επιλογές της. Για παράδειγμα, αν παραγγείλει μια τεράστια μπριζόλα με μπόλικη μουστάρδα, δύσκολα ο επόμενος θα προτιμήσει μόνο μία σαλάτα. Ακολουθώντας αυτόν τον κανόνα, μπορείτε να παραγγέλνετε πρώτοι, κάνοντας «κοινωνικά μεταδοτική» τη δική σας τάση για υγιεινή διατροφή.


2. Μεγάλα πιάτα, μεγάλα στομάχια: Οχι, δεν είναι η ιδέα σας. Τα εστιατόρια σερβίρουν το φαγητό σε μεγαλύτερα πιάτα και πολλά delivery βάζουν μεγαλύτερες μερίδες. Σύμφωνα με έρευνες, τα πιάτα εστιατορίου τη δεκαετία του ‘70 είχαν διάμετρο περίπου είκοσι τρία εκατοστά, ενώ σήμερα έχει αυξηθεί κατά δέκα εκατοστά.

Αντιμετώπιση: Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να αρχίσετε να μαγειρεύετε στο σπίτι και να τρώτε σε μικρότερα πιάτα, π.χ. να σερβίρετε τα ζυμαρικά σας στο μπολ των δημητριακών. Αν δεν υπάρχει χρόνος και αναγκάζεστε να τρώτε συχνά έξω, προσπαθήστε να μην καταναλώνετε ολόκληρη την ποσότητα - εξάλλου αυτό υπαγορεύει και το σαβουάρ βιβρ!


3. Τα χρώματα της όρεξης: Δεν είναι μόνο τα μεγάλα πιάτα των εστιατορίων που μας κάνουν να τρώμε περισσότερο. Σύμφωνα με νέες αλλά και παλαιότερες μελέτες, τα χρώματα με τα οποία είναι βαμμένο και διακοσμημένο το εσωτερικό των εστιατορίων μάς επηρεάζουν πολύ, αφού οι τόνοι του κόκκινου και του πορτοκαλί θεωρούνται ιδανικοί για να ανοίγουν την όρεξη. Αυτό εξηγεί το γεγονός ότι πολλά εστιατόρια, κυρίως φαστ φουντ, έχουν κόκκινα καθίσματα και πορτοκαλί τοίχους.

Αντιμετώπιση: Επειδή δεν μπορείτε να βάψετε τους κόκκινους και πορτοκαλί τοίχους στο αγαπημένο σας λιβανέζικο ή μεξικάνικο εστιατόριο, φροντίστε να επιλέγετε πιάτα με λιγότερες θερμίδες.


4. Δυνατά beat, μεγάλες μπουκιές:
Σύμφωνα με αμερικανική μελέτη, οι άνθρωποι τρώνε περισσότερο και πιο γρήγορα όταν ακούνε δυνατή μουσική ή μουσική από τα ακουστικά τους. Συγκεκριμένα, έρευνες έχουν δείξει ότι τρώνε πέντε μπουκιές το λεπτό αντί για τρεις που είναι το φυσιολογικό.

Αντιμετώπιση:
Για τα εστιατόρια με δυνατή μουσική δεν μπορείτε να κάνετε κάτι, αλλά στο σπίτι μπορείτε να αποφύγετε να τρώτε βλέποντας τηλεόραση ή διαβάζοντας. Οσοι τρώνε αργά χάνουν βάρος ευκολότερα, γι' αυτό συγκεντρωθείτε στο φαγητό σας και απολαύστε το, ώστε να καλύψει τις αισθήσεις σας και να μη θέλετε περισσότερο.


5. Η κοιλίτσα του καλού σας:
Σύμφωνα με έρευνες του Πανεπιστήμιου Tufts στη Βοστώνη, οι γυναίκες που βρίσκουν τους αγαπημένους τους ελκυστικούς τρώνε λιγότερο από εκείνες που δεν θεωρούν τους άνδρες τους και τόσο κούκλους.

Αντιμετώπιση: Σύμφωνα με άλλες έρευνες, οι γυναίκες που είναι ελεύθερες ή ζουν μόνες είναι πιο αδύνατες από εκείνες που μένουν με τους καλούς τους. Αν ανήκετε στις τελευταίες, έχετε υπόψη σας ότι οι άνδρες χρειάζονται περίπου 3.000 θερμίδες ημερησίως, ενώ οι γυναίκες το πολύ 2.000 θερμίδες. Με απλά λόγια, οι άντρες χρειάζονται τα δύο τρίτα του φαγητού που μαγειρεύετε και οι γυναίκες το ένα τρίτο. Τόσο απλά.


Μέθοδοι για να χάσετε βάρος χωρίς προσπάθεια

  • Συνοδέψτε το γεύμα σας με λίγη σούπα. Ερευνες έχουν δείξει ότι την υπόλοιπη μέρα τα γεύματά σας θα είναι κατά 20% μικρότερα.
  • Μετά το φαγητό φτιάξτε τα νύχια σας! Θα σας βοηθήσει να σταματήσετε να τσιμπολογάτε.
  • Προσθέστε στα ζυμαρικά σας λίγο ξερό τσίλι. Οχι μόνο θα επιταχύνει το μεταβολισμό σας, αλλά θα σας βοηθήσει να τρώτε πιο αργά.
  • Μην τρώτε γλυκά πριν από το φαγητό. Ανοίγουν την όρεξη και τρώτε περισσότερο. Αφήστε τα για μετά το φαγητό.


    Επιμέλεια: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΧΥΔΗΡΙΩΤΗ