Η κολεξιόν του Αρμάνι τώρα και στο διαδίκτυο!

ΚΟΣΜΟΣ
Τζόρτζιο Αρμάνι
Ο Ιταλός σχεδιαστής σπάει τα ταμπού της παγκόσμιας

Η κολεξιόν του Αρμάνι τώρα και στο διαδίκτυο!

Ο Τζόρτζιο Αρμάνι αποφάσισε να σπάσει ένα από τα μεγαλύτερα ταμπού στον κόσμο της μόδας: θα αρχίσει να πουλάει τα επώνυμα ρούχα του μέσω Ιντερνετ. Μέσα στο Σαββατοκύριακο θα ανοίξει την πρώτη του εικονική μπουτίκ για να διανέμει τα προϊόντα της σειράς «Emporio» στην Αμερική. Την επόμενη χρονιά σειρά έχει η Ευρώπη. Και μετά η Ασία. Για τον Ιταλό σχεδιαστή η πώληση των δημιουργιών του στο Διαδίκτυο αποτελεί ριζική αλλαγή στρατηγικής και νοοτροπίας. Είναι ένα «αντίο» στο μύθο του απόλυτου ελέγχου που ασπάζονται οι περισσότεροι μεγάλοι μόδιστροι, όχι τόσο σε ό,τι αφορά τη διαδικασία σύλληψης και παραγωγής των επώνυμων ενδυμάτων τους, αλλά κυρίως τη διανομή τους, την πώληση και τις σχέσεις με τους πελάτες.

Το «Emporio Online» έχει ανατεθεί σε μια εξωτερική εταιρεία, τη Yoox Group, η οποία ιδρύθηκε πριν από επτά χρόνια στην Μπολόνια και διαχειρίζεται ήδη τις διαδικτυακές πωλήσεις ανερχόμενων εταιρειών μόδας, όπως της Marni. Η πώληση μέσω Ιντερνετ αποτελεί ουσιαστικά ένα είδος εικονικού franchising, όπως εξήγησε στην οικονομική εφημερίδα «Wall Street Journal» ο ιδρυτής της Yoox Φεντερίκο Μαρκέτι.

Στην περίπτωση του Ιταλού σχεδιαστή, στόχος της Yoox, όπως άλλωστε ζήτησε ο ίδιος ο Τζόρτζιο Αρμάνι, είναι να προωθηθούν τα προϊόντα του σε μια μεγαλύτερη αγορά, χωρίς ωστόσο να μειωθεί το πρεστίζ του οίκου: δυστυχώς, αυτό είναι σύνηθες φαινόμενο όταν μια εταιρεία αποφασίζει να διαθέσει τα προϊόντα της σε παγκόσμιο επίπεδο χωρίς να έχει άμεση επαφή με τον πελάτη. Δεν είναι τυχαίο ότι άλλοι μεγάλοι οίκοι μόδας, όπως οι Chanel, Versace και Dolce & Gabbana, περιορίζονται να προσφέρουν μέσω της ιστοσελίδας τους φωτογραφίες και πληροφορίες σχετικά με τα σημεία πώλησης των προϊόντων τους, αποφεύγοντας, τουλάχιστον προς το παρόν, να επιδοθούν στο λεγόμενο «e-commerce» (εμπόριο μέσω Ιντερνετ).

Α.Ρ.