Ραντεβού στο μαγικό κόσμο του Facebook

ΚΟΣΜΟΣ

Ραντεβού στο μαγικό κόσμο του Facebook

Στο νηπιαγωγείο λέγαμε το όνομά μας και ρωτάγαμε το άλλο παιδάκι αν ήθελε να κάνουμε παρέα. Οταν μεγαλώσαμε ρωτάγαμε αν ο άνθρωπος που γνωρίσαμε ήθελε να πάμε κανένα βράδυ για κρασάκι... Τώρα, αν θέλουμε να κάνουμε κάποιον φίλο, πρέπει να στείλουμε αίτηση με e-mail για να αποφασίσει αν θα μας βάλει στη λίστα των επαφών του! Το social networking είναι η νέα τάση στο Internet και πια σχεδόν ταυτόσημο με το Facebook, το site όπου οι χρήστες «δικτυώνονται κοινωνικά».

To Facebook, που όταν πρωτοϊδρύθηκε, το 2004, ήταν ο δικτυακός τόπος συνάντησης του αμερικάνικου φοιτηταριού, τρία χρόνια μετά έχει κάνει ένα κοινωνικό άλμα αφού πια έχει σπάσει και το τελευταίο φράγμα της κοινωνικής δικτύωσης, προσελκύοντας και σαραντάρηδες. Ενώ λοιπόν στην αρχή έπρεπε κάποιος να έχει mail ιδρύματος της αμερικανικής ανώτατης εκπαίδευσης για να κάνει log in, από το 2005 ανοίχτηκε και στους μαθητές, μετά στους εργαζόμενους και από τον Σεπτέμβριο έχει γίνει ένας αρκετά πολυσυλλεκτικός δικτυακός τόπος, αφού καθημερινά αποκτά περίπου 150.000 νέα μέλη. Το status πάντως, που ήταν το κριτήριο εγγραφής μελών όταν ιδρύθηκε, εξακολουθεί να είναι, έστω και πιο χαλαρά, το χαρακτηριστικό του target group του.

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία Nielsen NetRatings, το κοινό του Facebook είναι ολίγον πιο ελιτίστικο σε σχέση με το κοινό ενός άλλου site κοινωνικής δικτύωσης, του MySpace. Για την ακρίβεια, οι έφηβοι που κυνηγούν την ποιότητα ζωής, τα μεγαλοστελέχη επιχειρήσεων, οι φιλόδοξοι φοιτητές, αλλά και οι διάσημοι είναι πιο πιθανό να επιλέξουν για το ιντερνετικό socializing τους το Facebook απ' ό,τι το MySpace. Στην Ελλάδα, το Facebook έχει ήδη 7.793 μέλη, τα οποία όπως και αυτά απ’ όλο τον κόσμο, ακολουθούν πιστά το savoir vivre που επιβάλλει το status του site. Status που ωστόσο δεν δικαιώνεται από το σύνθημα «I Facebook your mother» που κυκλοφορεί ήδη.

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:  ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ