Η «Espresso» βούτηξε στο «Κόκκινο ποτάμι»!

Από την «Κωνσταντινούπολη» στη «Σαμψούντα». Η «Espresso» ακολούθησε το «Κόκκινο ποτάμι» επί δύο ημέρες, καταγράφοντας τι συμβαίνει πίσω από τις κάμερες στα γυρίσματα της δημοφιλούς σειράς του Μανούσου Μανουσάκη, που… σπάει φέτος τα κοντέρ τηλεθέασης.

Από τη ΜΑΡΙΑ ΑΝΔΡΕΟΥ

Περισσότεροι από 1.500.000 τηλεθεατές συντονίζονται κάθε Κυριακή, στις 21.00, στο Open, παρακολουθώντας τη συγκλονιστική ιστορία της γενοκτονίας των Ποντίων, σε μια ζηλευτή υπερπαραγωγή από τις λίγες που έχουν γίνει στην ελληνική τηλεόραση. Τα δάκρυα πολλά και το δέος για το μεγαλείο του Ποντιακού Ελληνισμού τεράστιο…

Με την αρωγή της συζύγου του σκηνοθέτη Μαρίας Μανουσάκη -που είναι η ψυχή του σίριαλ- βρεθήκαμε στην Πλάκα, όπου γυρίζονται οι σκηνές με τους Ποντίους της Πόλης, αλλά και στο παλιό εργοστάσιο της ΠΥΡΚΑΛ, στο Λαύριο όπου γίνονται εκείνες με τους Ποντίους της Αμισού (Σαμψούντα). Τα γυρίσματα των 30 επεισοδίων έχουν ξεκινήσει από το καλοκαίρι, με τα πρώτα 10 να έχουν ολοκληρωθεί. Όσο για τους 300 ηθοποιούς της σειράς, δεν σταμάτησαν να δουλεύουν ούτε τον Δεκαπενταύγουστο για να βγει αυτό το αποτέλεσμα στη μικρή οθόνη!

Αυτό σημαίνει ζήλος και ενθουσιασμός από μια ομάδα που έγινε μια γροθιά, από τον ιδιοκτήτη του Open Ιβάν Σαββίδη ως τον συγγραφέα του «Κόκκινου ποταμιού» Χάρη Τσιρκινίδη, τον σκηνοθέτη και τους ηθοποιούς που έχουν ως σκοπό να φωτίσουν μια σκοτεινή σελίδα της Ιστορίας.

Η εξόντωση

Και στα δύο γυρίσματα, στην Πλάκα και στο Λαύριο, πέσαμε σε σκηνές που μας έκοψαν την ανάσα. Στην Πλάκα (Πόλη) η Αρίν, η Αρμένισσα (Δήμητρα Βήττα), οικονόμος του γιατρού Νικολαΐδη, σπαράζει, γιατί μπροστά στα μάτια της απάγουν οι Νεότουρκοι την κόρη της Λουσίν (Π. Ζάχρα), που έχει επιλέξει να μη μιλά απ’ όσα έχει δει και της έχουν κάνει στο παρελθόν. Δίπλα μας κάθεται σιωπηλός ο αξιόλογος ηθοποιός Κώστας Ξυκομηνός που υποδύεται τον Τούρκο υπουργό Ονούρ Ασλά, έναν από τους πολιτικούς που σχεδίασαν την εξόντωση των Ποντίων και είναι υπαρκτό ιστορικό πρόσωπο.

Ο ίδιος μάς λέει: «Ενσαρκώνω έναν φιλόδοξο, μεγαλομανή, βαθιά υπερόπτη φανατικό Νεότουρκο που πρεσβεύει την καθαρότητα του τουρκικού κράτους. Σε μια σκηνή με κυριεύει τέτοια τρέλα όταν διατάσσω τις εκτελέσεις των Ελλήνων, που ήταν τόσο κόντρα ρόλος για μένα, καθώς η καταγωγή είναι από τη Μικρά Ασία, που… λύγισα. Δεν μπορούσα να συνεχίσω… Διασώθηκα υποκριτικά από τον ακούραστο Μανούσο Μανουσάκη. Αυτή η κινητήριος δύναμη μου έδωσε το σθένος να συνεχίσω».

Στη συζήτησή μας μπαίνει και ο Κερέμ (Θ. Φραντζέσκος), ο καλός της ιστορίας, ο Τούρκος αξιωματικός και προσωπικός φίλος του Μίλτου (Ι. Παπαζήσης), ο οποίος μας λέει: «Μέσα στην τρέλα του πολέμου ο Κερέμ θα φερθεί ανθρώπινα. Όταν θα του δώσουν διαταγή να εκτελέσει Ποντίους και μέσα σ’ αυτούς είναι ο αδελφικός φίλος του, ο Μίλτος, θα τον απελευθερώσει και θα του φωνάζει “τρέχα”, αλλά με τραγικές συνέπειες».

Ο εξαιρετικός Ιωάννης Παπαζήσης στον ρόλο του Μίλτου τον ακούει και τον παίρνει μια γερή αγκαλιά, σαν αυτή η φιλία να έχει περάσει από το χαρτί και στη ζωή… Τη σκηνή βλέπει και ο Τούρκος υπηρέτης Οουζ (Σ. Τσακομίδης) και μας λέει: «Είναι φοβερό πώς ο Οουζ, που είναι ερωτευμένος με την Αρίν την Αρμένισσα, θα την προδώσει οικτρά, όταν θα του βάλουν μέσα του οι πολιτικοί το… φίδι της καθαρότητας του τουρκικού κράτους. Η πολιτική αλλάζει τον άνθρωπο, δυστυχώς».

Πλάκα όπως Κωνσταντινούπολη!

Μεσημέρι Δευτέρας στη συννεφιασμένη Πλάκα. Οδός Αγγελικής Χατζημιχάλη 6, στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης, σε ένα πανέμορφο αρχοντικό. Περπατάμε στο πλακόστρωτο και αρχίζουμε να βλέπουμε αριστερά και καθ’ όλο το μήκος του δρόμου κυρίες με καπέλα να κάθονται σε μαρμάρινες σκάλες και κύριους με κόκκινα φέσια να περνούν βιαστικά ή να στέκονται σε πεζούλια. Δύο κόκκινες ταινίες έχουν κόψει τον δρόμο.

Ο Μανούσος Μανουσάκης κάθεται κάτω από μια ομπρέλα, σε μια καρέκλα σκηνοθέτη που γράφει το όνομά του και φωνάζει: «Μοτέρ… Πάμε πρόβα… Ησυχία». Ο κάμεραμαν κρατά την κάμερα γερά και τρέχει καθισμένος σε μια καρέκλα πάνω σε ράγες. Δεν περνά κανείς από το πλάνο. Ο Κωνσταντίνος Καζάκος, που υποδύεται τον γιατρό Νικολαΐδη, κρατώντας ένα δίχτυ με ζαρζαβατικά, ακούει έντρομος τον Τούρκο αξιωματικό Κερέμ (Θοδωρής Φραντζέσκος) και τον παιδικό φίλο του Μίλτο (Ιωάννης Παπαζήσης) ότι ξεκινάει η εξόντωσή τους. «Τι κάθεστε εδώ και δεν μ’ ακούτε; Τρέξτε να σωθείτε, εγώ πήρα το ρίσκο για να σας ειδοποιήσω»… «STOP», φωνάζει ο Μανούσος Μανουσάκης. Ώρα για φαγητό… Με την έναρξη του διαλείμματος αρχίζει να βρέχει και οι Κωνσταντίνος Καζάκος, Τάνια Τρύπη και Αναστασία Παντούση μπαίνουν μέσα στο αρχοντικό με τα ξύλινα πατώματα και τις σκαλιστές σκάλες. Κι ένας ένας ανοίγουν την καρδιά τους στην «Espresso»…

Περίμενα την επιτυχία του σίριαλ, γιατί ο λαός μας δεν ξεχνά την ιστορία του

Ο Κωνσταντίνος Καζάκος, με το που τελειώνει τη σκηνή, έρχεται με χαρά να μας βρει: «Όταν με πήρε τηλέφωνο ο Μανουσάκης για τον ρόλο του γιατρού Μιχάλη Νικολαΐδη είπα αμέσως ναι! Έχουμε συνεργαστεί στην παράσταση “Ποντικοπαγίδα” και ξέρω ότι αγαπάει τους ηθοποιούς του και παίρνει από αυτούς τον καλύτερο εαυτό τους» μας λέει και συνεχίζει: «Ο κόσμος στον δρόμο με φωνάζει “Ντοτόρ”, έχει μεγάλη απήχηση ο ρόλος. Ο ήρωάς μου, αν και έξυπνος άνθρωπος, δεν μπορεί να δει το μέλλον. Είναι ένας επιστήμονας που θέλει μόνο να βοηθάει. Αφοσιωμένος στη δουλειά του, πιστεύει ότι οι Νεότουρκοι θα φέρουν ισότητα και ισονομία στην Πόλη. Είναι καλόπιστος».

Τον ρωτάμε αν θα συνεχίσει να είναι καλοκάγαθος στα επόμενα επεισόδια: «Η οικογένεια του γιατρού Νικολαΐδη θα διαλυθεί. Θα δείτε να του παίρνουν το πτυχίο Ιατρικής, τα έπιπλα από το σπίτι του, θα τον δείτε να μην έχει χρήματα ούτε για τα βασικά. Θα τον σπάσουν, θα τον ισοπεδώσουν, θα τον τσακίσουν. Με απειλές ο Νικολαΐδης θα γίνει στρατιωτικός γιατρός των Νεότουρκων και θα κληθεί να κάνει καλά τον άνθρωπο που έκανε το μεγαλύτερο κακό στη φαμίλια του, γιατί η γυναίκα του θα χάσει τη ζωή της βίαια». Όσο για την επιτυχία του σίριαλ; «Την περίμενα, γιατί ο λαός μας, όσο και να λένε ότι ξεχνά εύκολα την ιστορία του, δεν την ξεχνά! Και ειδικά οι νέοι είναι οι πιο πιστοί τηλεθεατές. Μέσα από αυτήν την παραγωγή μαθαίνουν τα λάθη του παρελθόντος μας».

Όταν πέφτει ο σκηνοθέτης στον Νέστο για να μας δείξει πώς να πίνουμε νερό συγκλονίζομαι

Στις 6 το απόγευμα η Τάνια Τρύπη εμφανίζεται στα γυρίσματα, στην Πλάκα, και προτού μακιγιαριστεί ελάχιστα -μόνο πούδρα- μας μιλά για τη σειρά-σταθμό στην ελληνική τηλεόραση: «Με τον Μανούσο Μανουσάκη έχουμε παρελθόν, γιατί μου έκανε το πρώτο κινηματογραφικό δοκιμαστικό σε ηλικία 14 ετών. Έκτοτε έχουμε συνεργαστεί σε πολλές σειρές του και η σχέση μας στηρίζεται σε βαθιά αγάπη και σεβασμό. Οπότε, όταν με πήρε τηλέφωνο και μου είπε για το “Κόκκινο Ποτάμι”, του απάντησα “ναι, θα έρθω”, χωρίς να ρωτήσω καν τον ρόλο. Και το αποτέλεσμα μάς δικαίωσε όλους. Για να είμαι ειλικρινής, την περίμενα αυτή την επιτυχία, γιατί ο κόσμος την είχε ανάγκη αυτήν τη σειρά. Φωτίστηκε ένα σκοτεινό κομμάτι της Ιστορίας, το οποίο δεν είχαμε δει ούτε στην τηλεόραση ούτε στον κινηματογράφο και μάλιστα σε μια εποχή που η Ιστορία επαναλαμβάνεται με τον πόλεμο στη Συρία. Στα επόμενα επεισόδια θα δείτε ότι το προαίσθημα της Σοφίας θα βγει αληθινό και θα πει χωρίς προσχήματα στον άνδρα της ότι η ευτυχία τους θα καταρρεύσει. Η οικογένεια Νικολαΐδη θα υποφέρει, θα μαρτυρήσει μέχρι να έρθει το τραγικό τέλος της».

Πρόκληση

Όταν της ζητάμε να μας πει ποια ήταν η πιο δύσκολη σκηνή που έχει γυρίσει μέχρι σήμερα στο «Κόκκινο Ποτάμι», απαντά με λόγια του σκηνοθέτη της: «Δεν υπάρχουν δύσκολες σκηνές, αλλά προκλητικές. Όταν βλέπεις στον ποταμό Νέστο να πέφτει ο σκηνοθέτης μας Μανούσος Μονουσάκης στο νερό για να μας δείξει πώς πρέπει με μανία να πίνουμε το νερό, γιατί διψάμε από τις κακουχίες, τότε συγκλονίζεσαι. Αν η κεφαλή πέφτει στο νερό, εσύ με τι ζήλο πρέπει να παίξεις;»

Ο Ιωάννης Παπαζήσης με έχει βοηθήσει πολύ για να ζωντανέψουμε το ερωτευμένο ζευγάρι

Από τους «Συμμαθητές» στο «Έλα στη θέση μου» και τώρα στο «Κόκκινο Ποτάμι». Η όμορφη Αναστασία Παντούση, η οποία έχει σπουδάσει νηπιαγωγός, αλλά την κέρδισε η υποκριτική, όταν η βοηθός του Μανούσου Μανουσάκη και casting director στη σειρά του Open Χαρά Ψωμαδέλλη της τηλεφώνησε Σάββατο να περάσει για οντισιόν για τον ρόλο της Ιφιγένειας Νικολαΐδη, δεν μπορούσε να φανταστεί πως τρεις μέρες μετά θα τον είχε πάρει. Ο Μανούσος είδε στο πρόσωπό της τη… μούσα του.

«Για μένα η Ιφιγένεια είναι ρόλος ζωής. Είναι γυναίκα πρότυπο. Έχω πολλά να δώσω. Στα επόμενα επεισόδια και με τη βοήθεια της θείας της θα φύγει από την Πόλη και θα βρεθεί στο Παρίσι για σπουδές. Φοβερό γι’ αυτή την εποχή μια γυναίκα να σπουδάζει αρχαιολογία αλλά και να ζει τον έρωτά της με τον Μίλτο, που προς στιγμήν έχει μαγευτεί από την Αγία Πετρούπολη, τη Γαλλία και τις αιθέριες υπάρξεις. Αλλά η φλόγα μεταξύ τους δεν έχει σβήσει. Ο έρωτάς τους έχει μείνει αλώβητος στις ψυχές τους. Ο Ιωάννης Παπαζήσης με έχει βοηθήσει πάρα πολύ ως συνάδελφος για να ζωντανέψουμε αυτό το ζευγάρι» εξομολογείται στην «Espresso».

Και προτού πάει για να κάνει πλεξούδες τα μαλλιά της και να φορέσει τα ρούχα εποχής αποκαλύπτει: «Να ξέρετε ότι η Ιφιγένεια και ο Μίλτος, που δεν γνωρίζουν καλά τι γίνεται στην Πόλη και στην Αμισό, γιατί οι δικοί τους κρύβουν τις εξοντώσεις, όταν το μάθουν θα γυρίσουν και οι δύο στις ρίζες τους. Σ’ αυτό το έργο μιλάμε για γενοκτονία, οπότε καταλαβαίνουμε όλοι ποια θα είναι η μοίρα αυτών των ανθρώπων».

{{-PCOUNT-}}35{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ