Μπελάδες για τον Φαμπρ-τσίου

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Μπελάδες για τον Φαμπρ-τσίου

❱❱ Ο πρώην διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών είχε προκαλέσει σάλο με την παράσταση «Παλλόμενα πέη»

Στη δίνη του κυκλώνα βρίσκεται ο καλλιτέχνης Γιαν Φαμπρ μετά την ανοιχτή επιστολή 20 χορευτών και χορευτριών οι οποίοι καταγγέλλουν σεξουαλικές ταπεινώσεις και εκφοβισμό.

Ο Βέλγος καλλιτέχνης είναι γνωστός στο ελληνικό κοινό, καθώς υπήρξε για λίγο, το 2016, καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, θέση από την οποία παραιτήθηκε μετά τις αντιδράσεις για το βελγικής ταυτότητας πρόγραμμα που ετοίμασε, αφήνοντας εκτός σημαντικούς Ελληνες δημιουργούς. Περισσότερο όμως απασχόλησε τα φώτα της δημοσιότητας για την αμφιλεγόμενη παράστασή του με τίτλο «Mount Olympus: Τo glorify the cult of tragedy». Σε αυτήν συμμετείχαν 27 ερμηνευτές, αναπαριστώντας ακατανόητα και κακόγουστα τον αρχαιοελληνικό μύθο, ως επί το πλείστον γυμνοί και μοστράροντας τα γεννητικά τους όργανα! Το απαύγασμα του κιτς ήταν ένα κομμάτι όπου επτά άντρες εμφανίζονταν με αρχαιοελληνικούς χιτώνες και άρχιζαν να πάλλονται μπρος πίσω, αποκαλύπτοντας σταδιακά τα γεννητικά τους όργανα υπό τους ήχους της θρυλικής σύνθεσης του Μίκη Θεοδωράκη για την ταινία «Ζορμπάς». Μοιραία τα «Παλλόμενα πέη», όπως ονομάστηκε το καλλιτεχνικό πρότζεκτ από τα media, έγιναν αφορμή να ακούσει ο Φαμπρ τα εξ αμάξης.

Σε ό,τι αφορά τους τωρινούς μπελάδες του, στην επιστολή που δημοσιεύτηκε στον ιστότοπο του ολλανδόφωνου περιοδικού τέχνης recto:verso και υπογράφεται κυρίως από γυναίκες, οκτώ από αυτές τον καταγγέλλουν επώνυμα ότι «η ταπείνωση ήταν καθημερινό ψωμί στους κόλπους του θιάσου Troubleyn». 

Οπως καταγγέλλεται, προσκαλούσε στο σπίτι του καλλιτέχνες με πρόσχημα παραστάσεις αναπαραστατικής τέχνης και επιχειρούσε τότε μια σεξουαλική προσέγγιση. Μάλιστα, σε ορισμένους συνεργάτες προσφέρθηκε ένα σημαντικό ποσό μετά τις συναντήσεις αυτές. Οσοι αρνούνταν τα χρήματα έβλεπαν τον ρόλο τους να περιορίζεται στις παραστάσεις. Ο Γιαν Φαμπρ, από την πλευρά του, αρνείται τις κατηγορίες εις βάρος του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ