Πιτσιρίκια σε νηστεία

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Πιτσιρίκια σε νηστεία

❱❱ 4+1 tips για να αντέξουν τη «δίαιτα» της Μεγάλης Τεσσαρακοστής

Το θέμα της νηστείας όσον αφορά τα παιδιά προβληματίζει κάθε χρόνο πολλούς γονείς. Πρέπει να νηστεύουν τα παιδιά; Τι γίνεται στο σπίτι όταν οι μεγάλοι του σπιτιού θέλουν να τηρήσουν την παράδοση της Μεγάλης Τεσσαρακοστής;

Τα ερωτήματα είναι πολλά και οι απαντήσεις ποικίλλουν. Σε δύο πράγματα συμφωνούν, όμως, οι ειδικοί. Το πρώτο είναι ότι η νηστεία δεν πρέπει να επιτρέπεται σε παιδιά μικρότερα των έξι ετών και το δεύτερο ότι οι ανήλικοι που νηστεύουν πρέπει μέσω της διατροφής τους να παίρνουν όλες τις βιταμίνες και τα στοιχεία που χρειάζονται και ειδικότερα το ασβέστιο. 

Στην περίπτωση που φέτος θέλει να νηστέψει ολόκληρη η οικογένειά σας, λοιπόν, αξίζει να «μελετήσετε» τις παρακάτω συμβουλές.

«Ναι» στο ασβέστιο

Μιας και τα γαλακτοκομικά νηστεύονται τη Σαρακοστή, το πρώτο βήμα είναι να βάλετε στο καθημερινό σας μενού άλλα τρόφιμα που είναι πλούσια σε ασβέστιο. Ποια είναι αυτά; Λευκά φασόλια, πορτοκάλια, αμύγδαλα, πράσινα λαχανικά (όπως το σπανάκι), μπρόκολο, φασόλια σόγιας και χταπόδι.

«Διασκεδαστικά» πιάτα

Για να βοηθήσετε τα παιδιά να αγαπήσουν τα σαρακοστιανά, μπορείτε να δημιουργήσετε πιάτα νόστιμα και θελκτικά για εκείνα. Χρησιμοποιήστε τα αγαπημένα τους μακαρόνια και το ρύζι σε συνδυασμό με κάποιο από τα παραπάνω υλικά ή κάποιο άλλο, που είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, προκειμένου να ετοιμάσετε πρωτότυπες συνταγές. Δώστε, επίσης, έμφαση στην εμφάνιση των πιάτων, αν έχετε παιδιά μικρότερης ηλικίας. Μερικά σχεδιάκια είναι αρκετά για να τα κάνουν να φάνε όλο τους το φαγητό.

Αναγκαίες οι πρωτεΐνες

Το επόμενο βήμα είναι να μεριμνήσετε να προμηθευτείτε τροφές που είναι φυτικές πηγές πρωτεϊνών, αφού κατά τη διάρκεια της νηστείας δεν επιτρέπεται η κατανάλωση κρέατος. Μερικές εξαιρετικά καλές επιλογές είναι το τοφού, η σόγια, η κινόα, οι φακές, τα μαύρα φασόλια, το άγριο ρύζι, τα δημητριακά και τα ρεβίθια.

Φυσικές πηγές σιδήρου

Από τη διατροφή τους δεν πρέπει να λείπει, φυσικά, ο σίδηρος. Επιλέξτε φυσικές πηγές σιδήρου, όπως οι φακές, το σπανάκι, τα αποξηραμένα βερίκοκα, το ταχίνι και το σουσάμι. Να θυμάστε απλώς ότι για να γίνει καλή απορρόφηση του σιδήρου πρέπει μαζί με τα παραπάνω τρόφιμα να γίνεται και κατανάλωση βιταμίνης C. Μια πορτοκαλάδα με το πρωινό είναι μια πολύ καλή επιλογή.

«Δυνατό» πρωινό

Η σημασία ενός καλού πρωινού είναι μεγάλη, πόσο μάλλον κατά τη διάρκεια της νηστείας. 

Αν το παιδί είναι μεγαλύτερης ηλικίας και μπορεί να νηστέψει το γάλα, τότε βάλτε στο μενού του επιλογές όπως φρυγανιές με ταχίνι ολικής αλέσεως και μέλι, δημητριακά της προτίμησής του με φρούτα και γάλα αμυγδάλου, μπισκότα βρόμης και pancakes (δηλαδή τηγανίτες) χωρίς αβγά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ