Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

Πάτωσε το νέο άλμπουμ της Jlo! Δεν… τσουλάει η περιοδεία της

Αν μας λέγανε ότι οι συναυλίες της δεν πουλάνε...

Ιουλία Καλλιμάνη: Το διήμερο closing party στο Tokyo μετά από 8 μήνες...

Μετά από 8 ολόκληρους μήνες επιτυχίας, η Ιουλία Καλλιμάνη,...

Η μελωδία της θέλησης για τη μικρή Λουκία με τα μάτια της...

Μαθήματα ζωής δίνει ένα μικρό κορίτσι με οπτική αναπηρία,...

Παγκόσμιος πόλεμος του Tik Tok!

Πριν από επτά χρόνια χτύπησε για πρώτη φορά στις...

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ • Το mail του Κοτσώνη για τα λεφτά της ηρωίνης!

Το σκεπτικό της έφεσης για το «Noor One» • Πώς στήθηκε η επιχείρηση μεταφοράς (τουλάχιστον!!!) δύο τόνων και 100 κιλών λευκής σκόνης και πού στηρίζεται η εισαγγελέας και στέλνει σε δίκη από το μηδέν τους οκτώ πρωταγωνιστές

Πώς στήθηκε η επιχείρηση μεταφοράς (τουλάχιστον) 2,1 τόνων ηρωίνης με το «Noor One», μέσω σύστασης εταιρίας «φαντάσματος» και τραπεζικού λογαριασμού που θα… δικαιολογούσε «τα πολλά εκατομμύρια δολάρια» από την αγοραπωλησία των ναρκωτικών, περιγράφει η εισαγγελέας στην έφεσή της, με την οποία στέλνει σε δίκη από το μηδέν οκτώ πρωταγωνιστές.

Μεταξύ αυτών είναι ο επιχειρηματίας και πρώην ποδοσφαιρικός παράγοντας Αιμίλιος Κοτσώνης (καταδικάστηκε με αναστολή και αφέθηκε ελεύθερος) και ο εφοπλιστής Μάκης Γιαννουσάκης (του επιβλήθηκαν ισόβια).

Οπως αποκαλύπτει η «Espresso», στο σκεπτικό της έφεσης (52 σελίδων), η αντιεισαγγελέας Εφετών Μαρία Τρουπή στηρίζεται, μεταξύ άλλων, στον ρόλο της εταιρίας Arab Waves του Αιμίλιου Κοτσώνη, αλλά και σε ένα κρίσιμο e-mail του ίδιου προς τον Μάκη Γιαννουσάκη για τα λεφτά της ηρωίνης!

Τα δύο αυτά στοιχεία καταδεικνύουν, άλλωστε, σύμφωνα με την έφεση, την εμπλοκή των δύο καταδικασθέντων στη «διαμετακόμιση από κοινού ποσότητας ηρωίνης τουλάχιστον 2 τόνων και 100 κιλών κατ’ επάγγελμα και με προσδοκώμενο όφελος άνω των 75.000 ευρώ». Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στο κείμενο γίνεται λόγος (πολλές φορές) σε «τουλάχιστον» 2,1 τόνους ηρωίνης όσον αφορά στην ποσότητα του ναρκωτικού (υπήρχε και ποσότητα που δεν εντοπίστηκε από τις Αρχές;).

H Arab Waves

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η εισαγγελέας, η εταιρία δημιουργήθηκε με σκοπό να ανοιχτεί τραπεζικός λογαριασμός. Συγκεκριμένα, η Arab Waves παρέμεινε ανενεργή και «η σύστασή της έγινε ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να ενεργοποιηθεί τραπεζικός λογαριασμός στο όνομα της εταιρίας μέσω του οποίου θα προωθούνταν το τίμημα της αγοραπωλησίας των ναρκωτικών στους προμηθευτές τους, καθόσον το τίμημα αγοραπωλησίας της διακινούμενης ποσότητας ηρωίνης των τουλάχιστον 2 τόνων και 100 κιλών ηρωίνης ανερχόταν σε πολλά εκατομμύρια δολάρια, λαμβανομένου υπ’ όψιν του γεγονότος ότι επρόκειτο για εξαιρετικά μεγάλη ποσότητα ηρωίνης, πολύ υψηλής καθαρότητας, σύμφωνα με τις καταθέσεις των μαρτύρων αξιωματικών του Λιμενικού Σώματος (…) και τα χρήματα σαφώς δεν ήταν εύκολο να διακινηθούν σε μετρητά, ενώ οι προμηθευτές που επρόκειτο να λάβουν τα χρήματα έπρεπε να έχουν τη δυνατότητα να τα εμφανίσουν σε τραπεζικά συστήματα (…) Οπότε η εταιρία με το συγκεκριμένο φερόμενο αντικείμενο εργασιών μπορούσε να δικαιολογήσει ευχερώς τη διακίνηση τόσο υψηλών χρηματικών ποσών».

Ο λογαριασμός της εταιρίας Arab Waves δεν είχε ενεργοποιηθεί μέχρι και την αποκάλυψη του φορτίου του θανάτου: «Είναι αναμφισβήτητο όμως ότι είχε ήδη προετοιμαστεί το έδαφος και είχε γίνει η απαιτούμενη προεργασία για την υλοποίηση της ως άνω διαδικασίας».

Σύμφωνα με την εισαγγελέα, «την 11/06/2014 και αφού είχε ολοκληρωθεί επιτυχώς η μεταφορά της ηρωίνης στην Ελλάδα, ο Κοτσώνης απέστειλε αντίγραφο του διαβατηρίου του στο προσωπικό e-mail του Γιαννουσάκη ώστε ακολούθως να περιέλθει αυτό στην κατοχή του προαναφερόμενου πράκτορα για να προβεί αυτός στις απαιτούμενες ενέργειες για την κίνηση της σχετικής διαδικασίας για την ενεργοποίηση του τραπεζικού λογαριασμού τής ως άνω εταιρίας, διαδικασία που θα μπορούσε να ολοκληρωθεί εντός ολίγων ημερών (…) και να είναι δυνατή η διακίνηση μέσω αυτού του τραπεζικού λογαριασμού χρηματικών ποσών στους προμηθευτές των ναρκωτικών».

Και προσθέτει η εισαγγελέας: «Η διαδικασία της διακίνησης χρημάτων προς τους προμηθευτές (…) σαφώς θα ελάμβανε χώρα μετά την ασφαλή άφιξη των ναρκωτικών στην Ελλάδα και όχι βεβαίως πριν από αυτή».

Το σχέδιο

Σύμφωνα με την ίδια, ο Αιμίλιος Κοτσώνης άρχισε να δραστηριοποιείται επαγγελματικά στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα από το 2013, δηλαδή έναν χρόνο πριν από το ταξίδι του «Noor Οne» με τουλάχιστον 2 τόνους και 100 κιλά ηρωίνης από το Ατζμάν στην Ελλάδα: «Ηταν ο άνθρωπος που το 2012 βρισκόταν πίσω από κάθε επιχειρηματική κίνηση σχετιζόμενη με το πλοίο (…) Σε συνεργασία με τους συγκατηγορουμένους του, Γιαννουσάκη – Μπουρδούβαλη – Κουρούβανη και Φάρο, αλλά και με άλλους άγνωστους συνεργούς τους προγραμμάτιζε με προσεκτικό και μεθοδευμένο τρόπο τις κινήσεις για την υλοποίηση του παράνομου σχεδίου».

Οπως συνεχίζει η εισαγγελέας, ο επιχειρηματίας και πρώην ποδοσφαιρικός παράγοντας «ήρθε σε επικοινωνία με πράκτορα στα ΗΑΕ, τον οποίο είχε φροντίσει να βρει ο Γιαννουσάκης, προκειμένου ο τοπικός πράκτορας να προβεί, περί τον μήνα Σεπτέμβριο του 2013, στις διαδικαστικές ενέργειες για τη σύσταση της εταιρίας Arab Waves στην ελεύθερη ζώνη εμπορίου της Hamriyah στο Εμιράτο της Σάρζα, με νόμιμο εκπρόσωπο τον Αιμίλιο Κοτσώνη και με αντικείμενο εργασιών τη διαχείριση και τη ναύλωση πλοίων».

Οι ποινές των οκτώ που θα δικαστούν ξανά από το μηδέν

Αντιμέτωποι (και πάλι) με ισόβια είναι οι «οκτώ» του ναρκόπλοιου για τους οποίους η εισαγγελέας ζητάει δίκη από μηδενική βάση, θεωρώντας επιεικείς τις ποινές που τους επιβλήθηκαν. Συγκεκριμένα, από τους ήδη καταδικασθέντες Μάκη Γιαννουσάκη, Αιμίλιο Κοτσώνη, Σταύρο Λάγιο, Κωνσταντίνο Καρτσώνη, Βασίλη Κουρούβανη, Παναγιώτη Φάρο, Αχματζέντ Μπονιάντ και Αξακάλ Βολκάν μόνο ο πρώτος καταδικάστηκε σε ισόβια και επιπλέον οκτώ χρόνια κάθειρξη με πρόστιμο 300.000 ευρώ για ένταξη και συγκρότηση εγκληματικής οργάνωσης και κακουργήματα του νόμου περί ναρκωτικών (μεταφορά, αποθήκευση κ.ά.).

Οι υπόλοιποι είχαν καταδικαστεί σε καθείρξεις 8-18 ετών. Ειδικότερα, στον επιχειρηματία Αιμίλιο Κοτσώνη, που κατά τη δικογραφία έκανε όλα τα deals για την αγοραπωλησία του «Noor One», επιβλήθηκε ποινή 10 ετών για απλή συνέργεια στη διαμετακόμιση της ηρωίνης, με πρόστιμο 40.000 ευρώ, ενώ αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους.

Οι επιχειρηματίες Φάρος και Κουρούβανης, αλλά και ο Λάγιος, καταδικάστηκαν σε οκτώ και δέκα χρόνια, αντίστοιχα, και επίσης είναι ελεύθεροι. Στον Καρτσώνη το δικαστήριο επέβαλε ποινή 18 χρόνων (χωρίς αναστολή) και χρηματικό πρόστιμο 80.000 ευρώ, στον Ιρανό Μπονιάντ, «συνοδό» της ηρωίνης, 16 χρόνια (χωρίς αναστολή) και πρόστιμο 60.000 ευρώ, ενώ στον Τούρκο Βολκάν, «διερμηνέα» του κυκλώματος, οκτώ χρόνια.

Υπενθυμίζεται ότι η μεγαλύτερη ποινή «έπεσε» στον «κάπτεν Τζωρτζ» της δικογραφίας Γιώργο Μπουρδούβαλη, που καταδικάστηκε σε ισόβια και επιπλέον εννέα χρόνια για συγκρότηση και ένταξη σε εγκληματική οργάνωση με πρόστιμο 600.000 ευρώ.

Με σκουριασμένες τις δεξαμενές πετρελαίου ήταν το σαπιοκάραβο!

Ενα… σαπιοκάραβο με σκουριασμένες δεξαμενές πετρελαίου και βάνες εκτός λειτουργίας περιγράφεται στο κείμενο της «Εκθεσης Εφεσης» της εισαγγελέως Μαρίας Τρουπή.

Σύμφωνα με την ίδια, οι καταδικασθέντες για το «Noor One», εκτός από την ίδρυση της εταιρίας-φάντασμα Arab Waves για την ενεργοποίηση τραπεζικού λογαριασμού, «δημιούργησαν συνειδητά ένα προκάλυμμα νομιμότητας για το ταξίδι του πλοίου από το εμιράτο του Ατζμάν στην Ελλάδα (Ελευσίνα), κατά το οποίο πραγματοποιήθηκε η μεταφορά του παράνομου φορτίου (…) Η ναύλωση του πλοίου με την προοπτική υποναύλωσής του στο Ρίο Πατρών (σ.σ.: με το πρόσχημα ότι θα κάνει ταξίδια στη Λιβύη και θα μεταφέρει πετρέλαιο) για την εκτέλεση της ως άνω εμπορικής δραστηριότητας δεν είχε έρεισμα στην πραγματικότητα».

Και αυτό γιατί το «Noor One», σύμφωνα με την εισαγγελέα, «ήταν ένα υπερήλικο πλοίο (…) κατασκευής 1963, δηλαδή 51 ετών (…) Δεν είχαν γίνει σε αυτό οι εκτεταμένες επισκευές που ήταν αναγκαίες, ώστε το πλοίο να είναι αξιόπλοο για την εκτέλεση πλόων σε μακρινές αποστάσεις (…) Από τον Ιούνιο 2012, οπότε και έγιναν οι απαιτούμενες επισκευές στο πλοίο, έως και τον Απρίλιο του 2014 που απέπλευσε για Ελλάδα, στο πλοίο δεν είχε πραγματοποιηθεί η αναγκαία συντήρηση».

Οπως αναφέρεται συγκεκριμένα: «Μετά την άφιξη του πλοίου στην Ελευσίνα διαπιστώθηκε ότι δεν λειτουργούσε καμία από τις εξωτερικές βάνες, ενώ όλες οι δεξαμενές ήταν σκουριασμένες και ακατάλληλες»! Μάλιστα, για να «καταστεί λειτουργικό για εκτέλεση πετρελαιομεταφορών το πλοίο μετά την άφιξή του στην Ελευσίνα στις 07/06/2014 και μάλιστα σε μακρινές αποστάσεις απαιτούνταν δαπανηρές επισκευές της τάξεως των 300.000-400.000 ευρώ».

04.06 espr.weekend 260x160 630x388 630x388 630x389

{{-PCOUNT-}}25{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το Σεπτέμβριο στη Μητρόπολη Αθηνών ο γάμος της πριγκίπισσας Θεοδώρας και του Κουμάρ

Μετά το πένθος της απώλειας του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου,...

Γιάννης Φέρτης: Η Βίβιαν Μπενέκου αποκαλύπτει όλα όσα δεν ξέρουμε για τον τεράστιο ηθοποιό

Δάκρυζε όταν άκουγε κλαρίνο, χόρευε τσάμικα με πάθος, αγαπούσε...

Ανδρέας Ανδρεόπουλος: Ο ηθοποιός άφησε το Σπίτι του Ηθοποιού και στέκεται πάλι όρθιος

Νέα ζωή για τον Τίμο Δράκο της θρυλικής τηλεοπτικής...

Στο σφυρί η «Κόμισσα» του Γεωργούλη που φωνάζει για την αθωότητά του

Αντιμέτωπη με το… σφυρί βρίσκεται δεύτερη φορά σε διάστημα...

Η Μπόμπα δεν γλίτωσε ούτε αυτή τη φορά τη διαδικτυακή γιούχα

Πρόκειται για χάρισμα και οφείλουμε να τους το αναγνωρίσουμε!...

Μπηχτές Μαραντίνη για χωρισμό και συνεπιμέλεια

Ο Θοδωρής Μαραντίνης έδωσε συνέντευξη στη «Real Life», μίλησε...