Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Η Αννα Βίσση δεν «ψήνεται» για το «Voice»

Η Αννα Βίσση είπε «όχι» σε μια θέση στην...

Συμμορίες Ρομά έχουν ρημάξει τους τελευταίους μήνες την ανατολική Θεσσαλονίκη

Σε μάστιγα έχουν εξελιχθεί τους τελευταίους μήνες οι κλοπές,...

Η Κατερίνα Βρανά γιορτάζει την ημέρα που σχεδόν πέθανε

Είναι μια μαχήτρια της ζωής και δεν ξεχνά ποτέ...

Κάδρα με την ευαισθησία μιας άλλης εποχής

Σκίτσα της Sarah Kay διά χειρός της δασκάλας από τα Ιωάννινα Κάτιας Γεωργίου

Σκίτσα της Sarah Kay διά χειρός της δασκάλας από τα Ιωάννινα Κάτιας Γεωργίου

ΑΠΟ ΤΗΝ
Εύα Παπαδάτου

Η ανεκτίμητη σχέση μιας μητέρας με τα παιδιά της είναι πάντα ικανή να αποτελεί πηγή έμπνευσης και δημιουργίας. Για τη… δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά Κάτια Γεωργίου αυτό έπαιξε σημαντικό ρόλο και, σε συνδυασμό με τις αναμνήσεις των παιδικών χρόνων της και το πηγαίο ταλέντο της, την οδήγησε στη δημιουργία μιας εξαιρετικής σειράς έργων τέχνης, τα οποία αποτελούν και φόρο τιμής στην εκπληκτική εικονογράφο Sarah Kay.

Η εκπαιδευτικός από τα Ιωάννινα ξεκίνησε από μία και μόνο λέξη, τη «νοσταλγία», όπως λέει η ίδια στην «Espresso»: «Νοσταλγία για εκείνες τις άψυχες, αλλά πάντα γεμάτες ζωή φιγούρες, ζωγραφισμένες στον τοίχο ενός παιδικού δωματίου, τότε που ήμουν κι εγώ παιδί. Οι μορφές της μεγάλης δημιουργού Sarah Kay για εμένα είναι διαχρονικά και απέριττα όμορφες, που ζωγραφίζουν στην καρδιά και στο μυαλό πολύχρωμες και πανέμορφες αναμνήσεις».

Η αγάπη για τις δίδυμες κόρες της και η επιθυμία της να εμπλουτιστεί και ο δικός τους εσωτερικός -και όχι μόνο- κόσμος με ανεξίτηλα συναισθήματα γεμάτα χρώμα οδήγησαν αρχικά στη δημιουργία κάδρων για τα παιδικά δωμάτιά τους.

Το κλειδί

«Οι κόρες μου αποτέλεσαν και το κλειδί για την πόρτα της δημιουργίας. Ατελείωτες ώρες, μέρες, μήνες και χρόνια προσωπικής δουλειάς, δοκιμές φαινομενικά ασύνδετων υλικών, ξενύχτια στις ελάχιστες ελεύθερες ώρες που απομένουν στην καθημερινότητα μιας οικογένειας, μεράκι, διάθεση, υπομονή, επιμονή. Τρία χρόνια μετά, αποφάσισα να εκθέσω τις 110 δημιουργίες μου σε έκθεση με τίτλο ‟‘‘Η τρυφερή μας αθωότητα”» είπε η κυρία Γεωργίου.

zey6

Οι πίνακές της είναι στολίδια που ταξίδεψαν εντός και εκτός Ελλάδας, με τους επισκέπτες να έχουν τη δυνατότητα να ταξιδέψουν νοερά στο παρελθόν, θαυμάζοντας τη ζωντάνια μορφών και χρωμάτων.
«Θέλησα να μοιραστώ με όλον τον κόσμο τις εικόνες μιας ζωής» είπε η ταλαντούχα δασκάλα. Και, πράγματι, όσοι είχαν αναμνήσεις από κάποιο ρούχο ή βιβλίο, από αυτοκόλλητα ή χαρτιά αλληλογραφίας από τα παιδικά χρόνια τους τις είδαν μπροστά τους σε διαφορετική, τρισδιάστατη μορφή, αλλά πάντα με την ίδια ομορφιά που συνόδευε και συνοδεύει αυτές τις μορφές, με απόλυτο σεβασμό στις πρωτότυπες. Η Κάτια Γεωργίου λέει ότι το ταξίδι της δημιουργίας ήταν δύσκολο.

«Η δημιουργία μπορεί να είναι απαιτητική, αλλά είναι και ευχάριστη και σε γεμίζει με το αίσθημα της ικανοποίησης, όταν βλέπεις τον χρόνο που έδωσες να μετατρέπεται σε κάτι απτό, να ξεπηδά ζωντανεύοντας πλέον την έμπνευσή σου. Καθένας από αυτούς τους πίνακες είναι βασισμένος σε αντίγραφα σκίτσων της Sarah Kay, που, ωστόσο, έχουν εμπλουτιστεί με επιπλέον στοιχεία. Για παράδειγμα, στο αγοράκι που διαβάζει εφημερίδα έχω βάλει τον παπαγάλο!» ανέφερε η κυρία Γεωργίου.

Η ανεμελιά, ο ρομαντισμός, η παιδικότητα και η αθωότητα εκείνης της εποχής αποτυπώνονται με τον καλύτερο τρόπο στα έργα της κυρίας Γεωργίου και το αισθητικό αποτέλεσμα είναι αναμφίβολα εντυπωσιακό. Μετά τα Ιωάννινα, η έκθεση θα ταξιδέψει στην Καβάλα και την περιοχή Παναγία. Η «Τρυφερή μας αθωότητα» της γλυκύτατης δασκάλας θα εκτεθεί στη μακεδονική πόλη στις αρχές Αυγούστου, δίνοντας και στους κατοίκους της τη χαρά να θαυμάσουν, να θυμηθούν ή να μάθουν και να γνωρίσουν κάτι κλασικό, που μπορεί και συνδέει το χθες με το σήμερα.

Η πρωτοποριακή τεχνικήsarah3

Ολα τα δημιουργήματα είναι χειροποίητα, φτιαγμένα στο χέρι μέχρι και στην τελευταία λεπτομέρεια. Ολα ξεκινούν με ένα φύλλο μετάλλου, πάνω στο οποίο αποτυπώνεται η μορφή.

Στη συνέχεια, η εικόνα διαχωρίζεται από το φύλλο και παίρνει τρισδιάστατη μορφή με τη βοήθεια μικροσκοπικών ειδικών εργαλείων και σφυρηλάτηση. Το χρώμα του γυαλιού είναι αυτό που ζωντανεύει το αρχικό δημιούργημα, με την ιδιαίτερη και πρωτοποριακή τεχνική που επινόησε η δημιουργός.

Η άμμος και το διπλό ξύλο ολοκληρώνουν το έργο. Οι πίνακες είναι διάφορων διαστάσεων (42×35, 44×38, 58×48, 68×48 και 56×46 εκ.) και χωρισμένοι σε ενότητες, όπως «Δουλειές του σπιτιού», «Δουλειές στον αγρό», «Ζευγάρια» κ.λπ., ενώ υπάρχουν και αυτόνομα θέματα.

offer

{{-PCOUNT-}}17{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Καρφιά Σολωμού για την Μπάρκα

«Καμπανιά» από τη Μαρία Σολωμού. «Δεν θα πάω ποτέ...

Στο σφυρί η «Κόμισσα» του Γεωργούλη που φωνάζει για την αθωότητά του

Αντιμέτωπη με το… σφυρί βρίσκεται δεύτερη φορά σε διάστημα...

Ο Σταϊκούρας θαυμαστής της sexy Μαρίας Τζινέρη

Δεν ήταν και λίγοι οι παρευρισκόμενοι σε εγκαίνια έργων...

Το Σεπτέμβριο στη Μητρόπολη Αθηνών ο γάμος της πριγκίπισσας Θεοδώρας και του Κουμάρ

Μετά το πένθος της απώλειας του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου,...

Στα χέρια της ΕΛ.ΑΣ. ο μάνατζερ του τράπερ Trannos για όσα έγιναν στου Ρέντη

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις από την αστυνομική επιχείρηση «μαμούθ»...

Η Πωλίνα Σανταλοβάκη έδωσε σημεία ζωής

Ενώ είναι μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας η...

Μπηχτές Μαραντίνη για χωρισμό και συνεπιμέλεια

Ο Θοδωρής Μαραντίνης έδωσε συνέντευξη στη «Real Life», μίλησε...