Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025

Άφαντη η Ναταλία Λιονάκη – Πέταξε τα ράσα ή αντιμετωπίζει πρόβλημα υγείας;

Η Ναταλία Λιονάκη έχει αφήσει τα εγκόσμια τα τελευταία χρόνια και έγινε μοναχή Φεβρωνία και βρίσκεται στην Αφρική.

Έξαλλος ο Γιώργος Λιάγκας: «Δεν μπορεί να παραλύει μια οικονομία επειδή βρέχει»

Ο Γιώργος Λιάγκας κατά τη διάρκεια της εκπομπής «Το Πρωινό» ξέσπασε με τις πλημμύρες λόγω της κακοκαιρίας.

«Τσακώσαμε» την Κίμπερλι Γκίλφοϊλ στο κέντρο της Αθήνας – Δείτε πόσο κοστίζει...

Η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ τρέχει και δε φτάνει από τότε που ήρθε στη χώρα μας καθώς η θέση της πρέσβειρας των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ελλάδα είναι απαιτητική και με πολλές υποχρεώσεις.

Χώρισαν μια ανάσα από τα Χριστούγεννα – Αυλαία στη σχέση ζευγαριού της...

Από κοινού αντιλήφθηκαν πως η σχέση ολοκληρώθηκε και αποφάσισαν να τραβήξουν χωριστούς δρόμους.

Έφυγε από τη ζωή ο ζωγράφος, χαράκτης και γλύπτης Χρόνης Μπότσογλου

Πέθανε ο σπουδαίος ζωγράφος, χαράκτης και γλύπτης Χρόνης Μπότσογλου, σε ηλικία 81 ετών. Η κηδεία του θα είναι πολιτική και η ημέρα δεν έχει οριστεί ακόμη.

Ο Χρόνης Μπότσογλου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1941. Μαθήτευσε στο φροντιστήριο του Σαραφιανού και σπούδασε στην ΑΣΚΤ της Αθήνας (1960-1965), στο εργαστήριο του Γιάννη Μόραλη, με υποτρoφία του ΙΚΥ.

Ήταν ακόμα φοιτητής όταν έκανε την πρώτη ατομική έκθεσή του στην Αθήνα (1964, Κέντρο Τεχνολογικών Εφαρμογών), με έργα που φανέρωναν επιρροές από τον Μπουζιάνη. Συνέχισε τις σπουδές του στην Ecole des Beaux Arts στο Παρίσι (1969-1972, με κρατική υποτροφία).

Σε αυτό το διάστημα η ζωγραφική του έγινε πιο ρεαλιστική και συνδέθηκε με την πολιτική στράτευσή του. Σε ανάλογο πνεύμα, συμμετείχε (μαζί με τους Γ. Βαλαβανίδη, Κ. Δίγκα, Κ. Κατζουράκη και Γ. Ψυχοπαίδη) στην ίδρυση και τις εκθέσεις της ομάδας «Νέοι Έλληνες Ρεαλιστές» (1971-1973), η οποία παρουσίασε (στην Ελλάδα) έργα με κριτικό περιεχόμενο, κατά την περίοδο της δικτατορίας.

Η συμμετοχή σε συλλογικές δραστηριότητες είχε ξεκινήσει πριν από τη δικτατορία , όταν ήταν μέλος της «Ομάδας Τέχνης Α» και συνεργαζόταν με την Επιθεώρηση Τέχνης. Συνεργάστηκε, επίσης, με το Ελεύθερο Θέατρο (1973), το «Κέντρο Εικαστικών Τεχνών» (1974-1976) και, αργότερα, έγινε μέλος της «Ομάδας για την Επικοινωνία και την Εκπαίδευση στην Τέχνη» και του «Κέντρου Χαρακτικής».

Η ρεαλιστική περίοδος της ζωγραφικής του, πέρα από το προφανές ιδεολογικό υπόβαθρό της, ήταν και μία περίοδος έρευνας στο πεδίο της σχεδιαστικής και χρωματικής συγκρότησης της ανθρώπινης μορφής μέσα στον εικαστικό χώρο. Σε αυτόν τον τομέα θα επικεντρωθεί το ενδιαφέρον του τα επόμενα χρόνια. Προς το τέλος της δεκαετίας του 1970, καθώς η πολιτική δραστηριότητά του ατονεί, οι καλλιτεχνικές αναζητήσεις του διευρύνονται. Η απόδοση του χώρου σε δυναμική αλληλεξάρτηση με την ανθρώπινη παρουσία αναδεικνύει τη βιωματική διάσταση της ζωγραφικής του και επιτρέπει τη συγκινησιακή φόρτιση των μορφών και τη βαθμιαία κυριαρχία των αυτοβιογραφικών στοιχείων. Το έργο του παρουσιάζεται σε συνεχόμενες θεματικές ενότητες, με κύρια χαρακτηριστικά τις υπαρξιακές αναφορές, την εξαντλητική επεξεργασία της μορφής και τη σωματικότητα του ζωγραφικού υλικού. Συχνά η ζωγραφική του συνυπάρχει με γλυπτά έργα.

Το 1989 εξελέγη καθηγητής στην ΑΣΚΤ, όπου διετέλεσε πρύτανης (2001-2005) και δίδαξε έως το 2008.

Έκανε περισσότερες από 50 ατομικές και πολλές δεκάδες ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό . Συμμετείχε στη Μπιενάλε του Sao Paulo (1969) και στη Μπιενάλε Χαρακτικής (Χαϊδελβέργη, 1988). Αναδρομικές εκθέσεις του παρουσιάστηκαν στη Δημοτική Πινακοθήκη Ρόδου (1986), στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο (Θεσσαλονίκη, 1991), στην Πινακοθήκη Κυκλάδων (Ερμούπολη, 2008) και στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Αθήνα, 2010).

Το σημαντικό του έργο «Προσωπική Νέκυια», ένα εικαστικό δοκίμιο πάνω στη μνήμη, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Μουσείο Μπενάκη (2002) και στη συνέχεια στην Πύλη Αμμοχώστου (2003), στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (2003), στην Πινακοθήκη Κυκλάδων (αναδρομική, Ερμούπολη, Σύρος, 2008), στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (2010), στο Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών της Βενετίας (2011) και στον χώρο 16 Φωκίωνος Νέγρη (2014). Ανήκει στη συλλογή Λάρυς και Σωτήρη Φέλιου. Ο Χρόνης Μπότσογλου εικονογράφησε ποιητικές συλλογές και συνεργάστηκε με λογοτέχνες και θεωρητικούς, δημοσιεύοντας τακτικά κείμενά του. Έχει εκδόσει τρία βιβλία και ένα λεύκωμα με έργα φτιαγμένα σε υπολογιστή (2007). Το 2009 εκδόθηκε μονογραφία για το έργο του.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

spot_img


ΔΗΜΟΦΙΛΗ

«Ο Γιάννης Λάτσιος είχε 15 χρόνια να δει τα πρώην πεθερικά του, βρέθηκαν στην ορκωμοσία του Άγγελου»

Μία αποκάλυψη έκανε ο Γιώργος Λιάγκας κατά τη διάρκεια της εκπομπής «Το Πρωινό» της Πέμπτης.

Ενοχλημένη η Καμπούρη με τη Μεσσαροπούλου: «Το λέει αυτό εκείνη που είναι γυναίκα και μητέρα;»

Η Δέσποινα Καμπούρη κατά τη διάρκεια της εκπομπής «Το πρωινό» της Πέμπτης βλέποντας τα σχόλια της Τίνας Μεσσαροπούλου για το διαζύγιο της Σίσσυς Χρηστίδου πήρε θέση.

Ποιος είπε πως ο γάμος σκοτώνει τον έρωτα; Το πιο ερωτευμένο ζευγάρι της ελληνικής σόουμπιζ!

Είναι ζευγάρι πολλά χρόνια και η ευτυχία τους ολοκληρώθηκε με τον γάμο και τις δύο κόρες τους.

Γιάννης Βούρος: «Το τραγούδι που θέλω να ακούγεται στην κηδεία μου είναι…»

Ο Γιάννης Βούρος καλεσμένος της εκπομπής «Buongiorno» το πρωί της Τετάρτης μεταξύ άλλων εξομολογήθηκε ποιο τραγούδι θέλει να παίζει στην κηδεία του.

«Δε θα πήγαινα καλεσμένη στη Σκορδά επειδή έχω κατάλοιπα απ’ όταν είχαμε συνεργαστεί»

«Δε θα πήγαινα καλεσμένη στη Σκορδά επειδή έχω κατάλοιπα απ' όταν είχαμε συνεργαστεί», είπε η

Γιώργος Λιάγκας – Μαρία Αντωνά: Το ζευγάρι αγκαλιά σε βραδινή του έξοδο

Ο Γιώργος Λιάγκας έχει βρει στο πρόσωπο της Μαρίας Αντωνά την ευτυχία.



Μποζουκια Αθηνα