Οι «πρωτιές» της συντρόφου του Αμπράμοβιτς, Ντάσα Ζούκοβα και ο χορόςτων εκατομμυρίων γύρω από τη σχέση της με τον Κροίσο.
Δικαιολογημένα η Ντάσα Ζούκοβα, η σύντροφος του Ρώσου μεγιστάνα Ρομάν Αμπράμοβιτς και «βασίλισσα του ρωσικού στιλ» δηλώνει πλέον πιο κοντά στον κόσμο της τέχνης από ό,τι στον κόσμο της μόδας. Αυτό βέβαια δεν την εμποδίζει να αναπτύσσει φιλίες και στους δύο χώρους.
Οχι τυχαία, ο σχεδιαστής Μαρκ Τζέικομπς έχει γιορτάσει τρεις φορές το ρεβεγιόν της Πρωτοχρονιάς στο σπίτι της στον Αγιο Βαρθολομαίο, ενώ η Μιούτσα Πράντα ταξιδεύει συχνά από το Μιλάνο στο διαμέρισμα της Ζούκοβα στη Γαλλική Ριβιέρα για δείπνο. Οσο για τους σχεδιαστές Τζακ Μακ Κάλοου και Λαζάρο Χερνάντεζ, έχουν παραβιάσει την αρχή τους και της έχουν δανείσει αρκετές φορές ρούχα τους πριν τα παρουσιάσουν επισήμως στην πασαρέλα.
«Η Ντάσα αποτελεί έναν ισχυρό συνδυασμό πάθους, γνώσης και τόλμης που εκτιμάμε ιδιαίτερα. Ο κόσμος μοιάζει πιο φωτεινός, όταν αυτή είναι παρούσα» λέει το σχεδιαστικό δίδυμο. Καμία αντίρρηση. Μόνο που το γεγονός ότι η Ντάσα είναι «το κορίτσι του Αμπράμοβιτς» σίγουρα βοηθάει επίσης.
Η Ζούκοβα δεν έχει βεβαίως μονάχα την πολυτέλεια να φοράει ρούχα πριν τα φορέσουν ακόμα και τα μοντέλα που θα τα παρουσιάσουν πρώτη φορά στην πασαρέλα. Ως σύντροφος ενός από τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου κάνει «συλλογή» από πρωτιές σε ό,τι αφορά την καθημερινή της ζωή. Πρόσφατα το ζευγάρι κατέβαλε το υψηλότερο ποσό που έχει δοθεί ποτέ για ένα διαμέρισμα στο Μανχάταν, περίπου 58.000.000 ευρώ, για μια 6όροφη κατοικία συνολικής επιφάνειας 903 τετραγωνικών μέτρων στην πασίγνωστη Πέμπτη Λεωφόρο.
Κάπως έτσι, χωρίς δεύτερη σκέψη, ο Ρομάν αγόρασε τρία γειτονικά σπίτια στο Λονδίνο, με στόχο να τα ενώσει για να δημιουργήσει έναν ενιαίο χώρο που θα μετατραπεί σε γκαλερί τέχνης (για την αγαπημένη του φυσικά). Ενα από αυτά μάλιστα ήταν το σπίτι του Αγγλου ζωγράφου Τζέιμς Γουίστλερ με θέα στον Τάμεση, αρχοντικό του 17ου αιώνα, το οποίο -αν και ιστορικό- οι Αρχές της πόλης επέτρεψαν να ανακατασκευάσει. Η αξία του νέου κτιρίου στο London Square είχε συνολικά εκτιμηθεί σε 148.000.000 ευρώ, γεγονός που εξασφάλιζε άλλο ένα… ρεκόρ στον μεγιστάνα και το κορίτσι του, αφού θα αναδειχθεί στο πιο ακριβό του Λονδίνου.
Και οι «πρωτιές» δεν έχουν τέλος. Πριν από δύο χρόνια, για παράδειγμα, η Ντάσα παρέθεσε το πιο ακριβό δείπνο στον κόσμο, στο εστιατόριο Nello’s της Νέας Υόρκης. Εκείνη και ο αγαπημένος της είχαν μαζί τους τον γιο του Αμπράμοβιτς Arcadius και καλεσμένους τρεις επιχειρηματίες. Εφαγαν τα καλύτερα, ήπιαν τα ακριβότερα (η Ντάσα ήταν έγκυος τότε και έπινε μόνο μεταλλικό νερό αξίας 12 ευρώ το μπουκάλι) και στο τέλος πλήρωσαν για έξι άτομα συνολικά 26.000 ευρώ! Τον ίδιο χρόνο ο Αμπράμοβιτς της αγόρασε μια έπαυλη στο St Barts της Γαλλίας πληρώνοντας 67.000.000 ευρώ και αναδεικνύοντας την έπαυλη σε μία από τις πιο ακριβοπληρωμένες στον κόσμο. Εκεί μάλιστα το ζευγάρι γιόρτασε την Πρωτοχρονιά του 2013 με 400 καλεσμένους.
Απλόχερα βέβαια ξοδεύει για τη σύντροφό του ο Αμπράμοβιτς και σε ό,τι αφορά τα έργα τέχνης. Οπως το 2008, όταν σε δύο δημοπρασίες στη Νέα Υόρκη πλήρωσε (για να κάνει το χατίρι στην Ντάσα) 12.500.000 ευρώ -το μεγαλύτερο χρηματικό ποσό που δόθηκε ποτέ για έργο εν ζωή καλλιτέχνη- για έναν πίνακα του Λούσιεν Φρόιντ, ενώ την επόμενη μέρα έδωσε 32.000.000 ευρώ για το «Τρίπτυχο» του Φράνσις Μπέικον! Αν σκεφτεί κανείς όμως ότι η συνολική περιουσία του ανέρχεται σε 11 δισεκατομμύρια ευρώ, η σπατάλη αποκτά ένα σχετικό νόημα…
Περί τέχνης
Μέχρι πριν από μερικά χρόνια η Ζούκοβα ήταν η κόρη ενός Ρώσου ολιγάρχη, με πανέμορφα χαρακτηριστικά, άριστο γούστο, απεριόριστη δυνατότητα να ταξιδεύει και αρκετά χρήματα για να είναι ένα party-girl πλήρους απασχόλησης. Τελευταία όμως η 31χρονη καλλονή έχει καταφέρει να διεισδύσει και να επιβληθεί και στον χώρο της τέχνης.
Γεννημένη στη Μόσχα, έφυγε από τη Ρωσία μαζί με τη μητέρα της το 1990, όταν κατέρρευσε η Σοβιετική Ενωση. Οι γονείς της είχαν πάρει διαζύγιο και ο πατέρας της, ο μεγιστάνας του πετρελαίου Αλεξάντερ Ράντκιν Ζούκοφ, έμεινε στη Ρωσία για να στήσει μία από τις πρώτες πετρελαϊκές εταιρίες της μετα-σοβιετικής εποχής. Η Ντάσα γνώρισε τον Ρόμαν Αμπράμοβιτς, με τον οποίο έχει αποκτήσει δύο παιδιά, τον Ααρον και τη Λία Λου, όταν σπούδαζε στο Λονδίνο ομοιοπαθητική Ιατρική. Το 2008 η γκαλερί Garage άνοιξε τις πόρτες της στη Μόσχα, με στόχο να αποτελέσει έναν συνδετικό κρίκο ανάμεσα στη νέα Ρωσία και τη σύγχρονη τέχνη. Λίγα χρόνια αργότερα αποφάσισε και -το σημαντικότερο- έπεισε τις ρωσικές Αρχές να μετακομίσει η γκαλερί της μέσα στο πάρκο Γκόρκι, τη μοσχοβίτικη έκδοση του νεοϋορκέζικου Σέντραλ Παρκ. Στην πρωτοποριακή γκαλερί διοργανώνονται εκπαιδευτικά προγράμματα, τα οποία επιμελείται η ίδια, καθώς και διαλέξεις, συνέδρια και άλλες πολιτιστικές εκδηλώσεις.
Την ίδια στιγμή, οι υπεύθυνοι της βρετανικής εφημερίδας «Evening Standard» την περιέλαβαν στη φετινή λίστα με τους χίλιους ανθρώπους στο Λονδίνο που ασκούν τη μεγαλύτερη επιρροή στον χώρο της τέχνης. Η Ζούκοβα εκδίδει περιοδικό πολιτιστικού περιεχομένου, ενώ μαζί με τη φίλη της πλέον Γουέντι Μέρντοχ έχει λανσάρει την ιστοσελίδα Art.sy, που στόχο έχει να εντοπίζει τις καλλιτεχνικές προτιμήσεις των χρηστών και να τους προτείνει νέους καλλιτέχνες. Φυσικά η ίδια δεν θα μπορούσε παρά να επιλέγει για τη διακόσμηση των πολυτελών κατοικιών της έργα υψίστου επιπέδου. Ενδεικτικό είναι ότι πριν από λίγο καιρό αγόρασε μαζί με τον σύντροφό της μια συλλογή ανεκτίμητης αξίας με περισσότερα από 40 έργα του ακριβότερου εν ζωή καλλιτέχνη της Ρωσίας Ιλια Καμπακόφ.
Τα χρυσά γεννητούρια και η ρεζερβέ Lady Gaga
Το ζευγάρι είχε σπάσει ένα ακόμα ρεκόρ, αυτό του ακριβότερου τοκετού, καθώς η γέννηση της κορούλας του Λία Λου έφτασε να στοιχίσει αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, αν συνυπολογίσει κανείς το κόστος του υπερπολυτελούς σκάφους του Αμπράμοβιτς «Eclipse». Κι αυτό γιατί το ζευγάρι είχε ρίξει άγκυρα τους τελευταίους δύο μήνες της κύησης στον ποταμό Χάντσον, ακριβώς απέναντι από το νοσοκομείο και μαιευτήριο «New York Presbyterian Hospital».
Αν συνυπολογίσει κανείς τα έξοδα για την πλεύση του -μέχρι πρόσφατα μεγαλύτερου στον κόσμο- σκάφους μέχρι τη Νέα Υόρκη, τα έξοδα συντήρησής του (περίπου 380.000 ευρώ την εβδομάδα), την αξία της πολυτελούς θαλαμηγού, αλλά και τα έξοδα για τον τοκετό στην πολυτελέστερη σουίτα του νοσοκομείου, στην οποία έχουν επίσης γεννήσει η Νάταλι Πόρτμαν και η Αλίσια Κις, το σύνολο εκτοξεύεται κοντά στο μισό δισεκατομμύριο ευρώ.
Πάνω στην ίδια θαλαμηγό το ζευγάρι θα σημειώσει σύντομα άλλη μία πρωτιά, αφού κατάφερε να «ρεζερβάρει» τη Lady Gaga για τη live ψυχαγωγία των καλεσμένων του στο πρωτοχρονιάτικο πάρτι που θα πραγματοποιήσει εν πλω. Για να κάνει αυτό το μουσικό… χατίρι στην αγαπημένη του ο Ρώσος μεγιστάνας σπατάλησε περίπου 2.000.000 ευρώ. Ατάκες για την 31χρονη καλλονή από τις… κολλητές της
«Η Ντάσα Ζούκοβα τους μαγεύει όλους, επειδή έχει έναν ιδιαίτερο τρόπο να καταφέρνει ό,τι βάζει στόχο». Με αυτά τα λόγια έχει περιγράψει τη σύντροφο του Ρώσου μεγιστάνα Ρομάν Αμπράμοβιτς η σύζυγος ενός άλλου μεγιστάνα, του εκδότη Ρούπερτ Μέρντοχ. Η Γουέντι Μέρντοχ συνοψίζει την προσωπικότητα της 31χρονης «βασίλισσας του ρωσικού στιλ» στην εξής φράση: «Οσο λαμπερή κι αν είναι, δεν είναι σνομπ, δεν φοβάται να εργαστεί σκληρά και δεν την πειράζει να λερώσει τα χέρια της προκειμένου να γίνει η δουλειά της». Κάπως έτσι, μέσα σε χρόνο ρεκόρ η Ρωσίδα Ντάσα Ζούκοβα κατάφερε να εξελιχθεί από it-girl της μόδας σε it-girl της τέχνης και παράλληλα με την αξιοζήλευτη ζωή της να αλλάξει το πολιτιστικό σκηνικό στην πατρίδα της.
«Οταν τη γνώρισα, σκέφτηκα ότι ήταν πολύ περίεργη, πολύ γρήγορη και δεν ξεχνούσε πληροφορίες. Και αυτό είναι καλός συνδυασμός, γιατί αν ρωτάς, μαθαίνεις, κι αν θυμάσαι, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τις πληροφορίες για να φτιάξεις κάτι δικό σου» έχει δηλώσει για τη Ζούκοβα ο Κλάους Μπίζενμπαχ, έφορος του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη. Και πράγματι αυτό έκανε η 31χρονη σύντροφος του Αμπράμοβιτς, η οποία παραδέχεται: «Οταν έστηνα την γκαλερί μου, ξόδεψα πολύ χρόνο να μιλάω με νέους ανθρώπους. Κυρίως βέβαια άκουγα. Εμαθα πολλά πράγματα και φυσικά έχω ακόμα πολλά να μάθω. Με όλους όσοι εργάστηκαν για την υλοποίηση της γκαλερί κάθισα και μίλησα προσωπικά». «Η Ντάσα αποτελεί ένα έξοχο παράδειγμα για τη νέα ρωσική γενιά. Χρειαζόμαστε περισσότερες σαν εκείνη, έτσι ώστε ο κόσμος να ξεχάσει τους νεόπλουτους της εποχής της περεστρόικα, των οποίων το πνευματικό επίπεδο και η εξωτερική εμφάνιση δεν συμβάδιζαν με την πραγματική ταυτότητα των Ρώσων» είχε πει για εκείνη η Εβελίνα Κρομτσένκο, διευθύντρια σύνταξης της ρωσικής έκδοσης μόδας «L’ Officiel».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΡΑΥΤΟΠΟΥΛΟΥ

