Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου, 2025

Γιώργος Γιαννόπουλος για το «Σόι σου»: «Είναι ευτυχία και ευλογία αυτή...

«Είναι ευτυχία και ευλογία η συγκυρία αυτής της σειράς»,...

Στο νοσοκομείο ο Λευτέρης Πανταζής

Ο Λευτέρης Πανταζής μία ανάσα πριν τα Χριστούγεννα μπήκε...

«Σκυταλοδρομία» προσφοράς με τη dream team του ΑΝΤ1

Για περισσότερα από 35 χρόνια ο ΑΝΤ1 ενημερώνει, ψυχαγωγεί αλλά  βάζει παράλληλα και στο επίκεντρο της αποστολής του την κοινωνική προσφορά.

Διπλή «βόμβα» στον ΑΝΤ1 με Μενεγάκη και Κορομηλά

Σαν βόμβα έπεσε στη μιντιακή αγορά η σοβαρή πιθανότητα...

Το «πλωτό παλάτι» έριξε άγκυρα στην Ελλάδα

Το θρυλικό ιστιοφόρο «Sea Cloud», με ιστορία 83 ετών και τους εντυπωσιακούς εσωτερικούς χώρους του

Από το Αργοστόλι στην Πύλο και από εκεί στη Μονεμβασιά, στη Σύρο, στην Πάτμο και στο Κουσάντασι… Την πρώτη του επίσκεψη για το 2014 πραγματοποιεί αυτές τις ημέρες στα ελληνικά χωρικά ύδατα το θρυλικό ιστιοφόρο «Sea Cloud», που φέτος συμπληρώνει 83 χρόνια από το έτος καθέλκυσής του. Το υπέροχο ιστιοφόρο, με ιστορία που μοιάζει βγαλμένη από παραμύθι, βρέθηκε στο λιμάνι του Αργοστολίου την περασμένη Δευτέρα, εντυπωσιάζοντας τους πάντες με την αριστοκρατική του ομορφιά.
Το σκάφος θα βρεθεί ξανά στη χώρα μας κατά την καλοκαιρινή περίοδο, τουλάχιστον άλλες έξι φορές, για προγραμματισμένες κρουαζιέρες, όπως έχει ανακοινώσει μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα της η εταιρία που έχει αναλάβει τα τελευταία χρόνια την εκμετάλλευσή του. Το ταξίδι του μπορεί να ξεκίνησε από τη Μάλτα και ο τελικός του προορισμός να είναι το Κουσάντασι της Τουρκίας, ωστόσο το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής είναι αφιερωμένο στο Ιόνιο, στον γύρο της Πελοποννήσου και των Κυκλάδων.

Το σκάφος κατασκευάστηκε το 1931, έχει μήκος 109 μέτρα και διαθέτει τέσσερα ιστία, από τα οποία το μεγαλύτερο έχει ύψος 54 μέτρα. Εχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει 64 επιβάτες, ενώ διαθέτει και 60 ναυτικούς ως μέλη του πληρώματος. Οι εσωτερικοί χώροι του είναι εντυπωσιακοί, αφού διατηρούν ακόμη κι έπειτα από τόσες δεκαετίες το προσωπικό «χρώμα» το οποίο φρόντισε να πάρουν η πρώτη του ιδιοκτήτριά του, η Marjorie Merriweather Post. Το ιστιοφόρο κατασκευάστηκε σε ναυπηγείο του Κίελο κατόπιν παραγγελίας της ίδιας και του συζύγου της, ο οποίος υπήρξε πασίγνωστος χρηματιστής της Wall Street. Η Marjorie, που και αυτή είχε μεγάλη οικογενειακή περιουσία, αφοσιώθηκε περίπου δύο χρόνια στη διακόσμηση και τη διαμόρφωση του πλοίου. Ομως, το 1935 ο έρωτας του ζευγαριού έσβησε κάτω από τα μεγάλα πανιά, που καταλαμβάνουν επιφάνεια 3.000 τετραγωνικών μέτρων, με αποτέλεσμα το ανδρόγυνο να χωρίσει.

Οταν άλλαξε το όνομα

Μέχρι τότε το όνομα του σκάφους ήταν «Hussar», αλλά μετά το διαζύγιο -οπότε πέρασε στην ιδιοκτησία της Marjorie- μετονομάστηκε σε «Sea Cloud», όνομα το οποίο διατηρεί μέχρι σήμερα. Τα χρόνια κύλησαν με αποτέλεσμα η Marjorie μετά τον οδυνηρό χωρισμό της να βρεθεί κοντά στον παλιό φίλο της Joseph E. Davies, τον οποίο και παντρεύτηκε τον Δεκέμβριο του 1935. Ο γάμος αυτός ουσιαστικά της άνοιξε τους δρόμους και στη διπλωματία. Ετσι, το 1937, όταν ο Davies ανέλαβε το γραφείο του Αμερικανού πρέσβη στη Μόσχα, το «Sea Cloud» βρέθηκε στο Λένινγκραντ ως ένα διπλωματικό «πλωτό παλάτι». Στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και αφού ο πρόεδρος Ρούσβελτ αρνήθηκε την προσφορά του ζεύγους των ιδιοκτητών προκειμένου να χρησιμοποιηθεί το σκάφος για πολεμικούς σκοπούς, λέγοντας ότι είναι πολύ όμορφο για κάτι τέτοιο, το ιστιοφόρο παραδόθηκε, αντί ενός συμβολικού τιμήματος, στην ακτοφυλακή των ΗΠΑ, του αφαιρέθηκαν τα κατάρτια και εξοπλίστηκε με οπλισμό.

Οι ονομασίες και οι εν πλω περιπέτειες!

ΜΕΤΑ το τέλος του Πολέμου η ανακατασκευή του «Sea Cloud» κράτησε σχεδόν τέσσερα χρόνια και τελικά το 1955 πωλήθηκε στον πρόεδρο της Δημοκρατίας του Αγίου Δομίνικου Rafael Leonidas Trujillo Montinas και μετονομάστηκε σε «Angelita». Η προεδρική θαλαμηγός χρησιμοποιήθηκε κυρίως ως πλωτό σπίτι. Μετά τη δολοφονία του πρόεδρου Trujillo στις 30 Μαΐου 1961, το σκάφος ξεκίνησε με μέλη της οικογένειάς του και με ένα τεράστιο χρηματικό ποσό για τις Κάννες. Ομως, λίγο προτού φτάσει στα Κανάρια Νησιά, το «Angelita» έλαβε μήνυμα με το οποίο η νέα κυβέρνηση υποχρέωσε το πλήρωμα να γυρίσει πίσω.
Το ακριβό κειμήλιο μετονομάστηκε σε «Patria» και τέθηκε προς πώληση, για να καταλήξει πέντε χρόνια αργότερα σε μια αμερικανική εταιρία με έδρα στον Παναμά και να μετονομαστεί σε «Antarna». Η «Antarna» έμεινε ακινητοποιημένη επί οκτώ χρόνια σε κάποιο λιμάνι όπου το 1978 εντοπίστηκε από μια ομάδα επιχειρηματιών του Αμβούργου, οι οποίοι το αγόρασαν και αφού του έδωσαν ξανά το όνομα «Sea Cloud», το μετέτρεψαν στο σημερινό επιβλητικό κρουαζιερόπλοιο που «οργώνει» τη Μεσόγειο.

Θάνος Μακρογαμβράκης 

spot_img



ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Κατερίνα Λέχου και Καλλιόπη Χάσκα έγιναν άνω κάτω στο πάρτι του Νίκου Ψαρρά

Μπορεί στη θρυλική «Μάγισσα» του ΑΝΤ1 να ένωσαν τις...

Νέες μπίζνες στη Σκιάθο για Ντάνο

Για τη μετακόμισή τους στη Σκιάθο και το μαγαζί...

Ο Έλληνας τραγουδιστής που «σαρώνει» τα βραβεία στο εξωτερικό!

Ο Ιορδάνης Αγαπητός, τα τελευταία δέκα χρόνια, έπειτα από πλήθος σπουδαίων συνεργασιών σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα

Η Κατερίνα χτυπά κόκκινο στα social media

Λίγο μετά την κυκλοφορία του «Ακούστε τι μου λέει»...

Διπλή «βόμβα» στον ΑΝΤ1 με Μενεγάκη και Κορομηλά

Σαν βόμβα έπεσε στη μιντιακή αγορά η σοβαρή πιθανότητα...







Μποζουκια Αθηνα