Δευτέρα, 15 Δεκεμβρίου, 2025

Ζευγάρι Ελλήνων ηθοποιών ανακοίνωσε πως περιμένει δεύτερο παιδί

Ζευγάρι Ελλήνων ηθοποιών ανακοίνωσε πως περιμένει δεύτερο παιδί

Τάκης Παπαματθαίου: «Δεν έγινα ηθοποιός για να κάνω εξώφυλλα»

Για τρίτη συνεχή χρονιά ο Τάκης Παπαματθαίου επιστρέφει στον ρόλο του πιο διάσημου τσιγκούνη της λογοτεχνίας.

TV Όσκαρ με νότες – Η συγκινητική βράβευση του Γιώργου Παπαστεφάνου

Τον άνθρωπο που δημιούργησε τις τηλεοπτικές μουσικές εκπομπές στην...

Τα γιορτινά καλέσματα της high society

Πολλά είναι τα glam X-mas dinners που οργανώνονται στις επαύλεις των βόρειων και νοτίων προαστίων με λίγους και εκλεκτούς καλεσμένους - επιχειρηματίες και εφοπλιστές και δεν βλέπουν ποτέ το φως της δημοσιότητας.

Ο διεθνούς φήμης εικαστικός Νίκος Φλώρος ξεδιπλώνει την πορεία του προς την κορυφή

Το «άχρηστο παιδί» που κατέκτησε τον κόσμο!

Η Μαρία Κάλλας τον «επισκέφθηκε» στο όνειρό του και του περιέγραψε τον τρόπο που ήθελε να φιλοτεχνήσει τα έργα της. Ο Καρλ Λάγκερφελντ έγινε η αιτία να περάσει την πύλη του παλατιού στο Μονακό και να γνωριστεί με τον πρίγκιπα Αλβέρτο, έχοντας προηγουμένως δημιουργήσει το νυφικό της πριγκίπισσας Γκρέις με το δικό του εικαστικό στιλ.

Από τον ΗΛΙΑ ΜΑΡΑΒΕΓΙΑ

Στην Αγία Πετρούπολη άνοιξε πρώτη φορά ο Καθεδρικός Ναός του Αγίου Ισαάκ για χάρη ενός καλλιτέχνη προκειμένου να φιλοξενηθεί η έκθεσή του για την οικογένεια Ρομανόφ, ενώ μόλις αποκαλύφθηκε το πορτρέτο που δημιούργησε για τον διάδοχο του θρόνου του Αμπού Ντάμπι, οι άνθρωποι του πρίγκιπα Μοχάμεντ γονάτισαν και το… προσκύνησαν!

Ο διεθνούς φήμης Ελληνας γλύπτης Νίκος Φλώρος, ο οποίος κατασκευάζει τα περίφημα έργα του χρησιμοποιώντας ως επί το πλείστον κουτάκια αναψυκτικών, έχει πολλές ιστορίες να αφηγηθεί από τη συναρπαστική πορεία του.

Γεννημένος στην Τρίπολη και μεγαλωμένος στην Αθήνα, πέρασε τα μαθητικά του χρόνια στο… περιθώριο λόγω της διαφορετικότητάς του. «Δεν έβρισκα κοινά στοιχεία με άλλα παιδιά της ηλικίας μου. Εβλεπα τα πάντα μέσα από διαφορετικό πρίσμα και κάπου εκεί ήταν που αντιλήφθηκα ότι καλλιτέχνης γεννιέσαι, δεν γίνεσαι. Είχα πλάσει έναν δικό μου κόσμο και ζούσα σε αυτόν τα όνειρά μου. Δεν αισθανόμουν μόνος, ήταν επιλογή μου και ήμουν… ζεν!» αναφέρει ο Νίκος Φλώρος στην «Espresso», ξετυλίγοντας το νήμα της προσωπικής του ιστορίας.

«Φυσικά δέχτηκα πολύ bullying εκείνα τα χρόνια. Με κορόιδευαν και με έβριζαν λόγω του επιθέτου μου. Δεν έδινα, όμως, καμία σημασία. Μου φαινόταν ηλίθιο να σου βάζει ο άλλος ταμπέλα για ένα όνομα. Στην εποχή μου, μάλιστα, έβαζαν ταμπέλες και οι καθηγητές. Επειδή δεν ακολουθούσα ποτέ το… ρεύμα και αντί να κάνω αθλήματα, εγώ ζωγράφιζα και άκουγα κλασική μουσική, ορισμένοι εκπαιδευτικοί θεωρούσαν ότι ίσως έπρεπε να φοιτώ σε ειδικό σχολείο. Ο ίδιος ο διευθυντής μου στο γυμνάσιο είχε πει με οίκτο στον πατέρα μου ότι ήμουν ένα «άχρηστο παιδί» χωρίς κανένα μέλλον. Δεν μπορούσε ούτε καν αυτός να κατανοήσει ότι δεν με ενδιέφερε να είμαι μέρος του συστήματος, ότι δεν ήμουν ίδιος με τους άλλους» εξηγεί.

Ωστόσο, η απόρριψη που εισέπραξε του έδωσε μεγάλη ώθηση. «Κάτι τέτοιο θα μπορούσε κάλλιστα να καταστρέψει κάποιον, να τον φτάσει ακόμη και στην αυτοκτονία σε περίπτωση βαθιάς ευαισθησίας. Για μένα, όμως, λειτούργησε ως ελατήριο και εκτινάχτηκα μπροστά» σημειώνει ο Νίκος Φλώρος, ο οποίος σπούδασε Καλές Τέχνες στην École des Beaux Arts στο Παρίσι, για να φύγει έπειτα στη Βιένη και κατόπιν στη Νέα Υόρκη, όπου έμελλε να απογειωθεί ως καλλιτέχνης.

Το μάρκετινγκ

«Ξεκίνησα από τη ζωγραφική και κατέληξα στη γλυπτική, σε οτιδήποτε έχει φόρμα, μπορεί να είναι χαρτί, μέταλλο ή μάρμαρο. Ζώντας στη Νέα Υόρκη, όπου τα πάντα αλλάζουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα, και βλέποντας αυτό το υλικό, το κουτάκι του αναψυκτικού ή της μπίρας, θέλησα να εκφράσω την τωρινή φύση του ανθρώπου που λειτουργεί μέσα από το μάρκετινγκ του καταναλωτισμού και της αγοράς. Για να πετύχεις σε αυτήν την πόλη, όπου υπάρχει τεράστιος ανταγωνισμός, πρέπει να παρουσιάσεις κάτι μοναδικό. Δεν ήξερα ακριβώς τι ήθελα να κάνω όταν έφτιαξα το πρώτο μου έργο, το οποίο ήταν η βασίλισσα Ελισάβετ Α’.

Δεν υπήρχε δηλαδή κάποιο manual για την κατασκευή του. Βγήκε από μέσα μου. Μάλιστα, έγινε τυχαία και η σύλληψη του πρότζεκτ. Περπατώντας μια μέρα στο Μανχάταν, βρήκα ένα βιβλίο πεταμένο σ’ ένα πεζοδρόμιο. Ηταν η ιστορία της Ελισάβετ Α’. Όσο για το έργο, ήταν τεράστιο και φτιάχτηκε από περίπου 6.000 κουτάκια Coca Cola» λέει στην «Espresso» ο καλλιτέχνης, ο οποίος το 2003 κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τη μέθοδο μετατροπής του υλικού από τα αλουμινένια κουτάκια σε εντυπωσιακά γλυπτά. «Η Ελισάβετ Α’» βραβεύτηκε από τον Χάρολντ Κόντα, πρώην διευθυντή του Fashion Institute, που ήταν και ο εμπνευστής του Met Gala, και μπήκε φωτογραφία στους «New York Times».

Αυτή την περίοδο η τελευταία μεγάλη συλλογή του γλύπτη «Ήρωες από μέταλλο», που εγκαινιάστηκε στην Καλαμάτα με την υποστήριξη της Βικτώριας Καρέλια και αφορμή τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση, εκτίθεται στο δημαρχείο του Σίδνεϊ, στην Αυστραλία, έπειτα από επίσημη κρατική πρόσκληση που έγινε στον καλλιτέχνη με τη μεσολάβηση του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας Μακαρίου.

Το όνειρο με την Κάλλας για να φτιάξει τα γλυπτά της και το πρότζεκτ «Γκρέις Κέλι»!

Η έκθεση γλυπτών για τη Μαρία Κάλλας, που υλοποιήθηκε με αφορμή το νέο κτίριο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Ιδρυμα «Σταύρος Νιάρχος», ήρθε στη ζωή του Νίκου Φλώρου με έναν τρόπο παράξενο, σχεδόν μεταφυσικό.

«Επειδή ως καλλιτέχνης λειτουργώ περισσότερο με το ένστικτο, συνήθως αναζητώ μια επαφή με την… άλλη πλευρά. Εγώ τότε δεν σκεφτόμουν να κάνω αυτή τη σειρά με τα έργα της Κάλλας, αλλά είδα ένα όνειρο. Εμφανίστηκε η ίδια στον ύπνο μου και μου είπε: “Θα φτιάξεις αυτά έργα, τα οποία θα είναι έτσι κι έτσι. Μέσα σ’ αυτά θέλω κι ένα συγκεκριμένο έργο, το MasterClass, που θα είναι πράσινο” και μου εξήγησε ακριβώς πώς το ήθελε» αποκαλύπτει ο γλύπτης.

«Πολλές φορές αισθάνομαι σαν μέντιουμ. Μπορεί αυτό να ακούγεται κάπως στην εντελώς υλιστική εποχή που ζούμε. Μπορεί να πουν ακόμη και πως είμαι… αλαφροΐσκιωτος. Επειδή όμως ήταν μια δική μου εμπειρία, σου λέω πώς βίωσα αυτή την υποσυνείδητη σύνδεση με τη συγκεκριμένη προσωπικότητα με τον τρόπο που περιέγραψα. Μάλιστα, αφού δημιούργησα όλα τα έργα, είχε μείνει τελευταίο εκείνο που μου είχε ζητήσει η ίδια στο όνειρο. Ευτυχώς μου είχε περισσέψει υλικό και δημιούργησα αυτό το έργο, το οποίο είναι κάτι σαν ταγέρ Dior εποχής σε πράσινο χρώμα. Θυμάμαι δε ότι το υλικό που είχα στη διάθεσή μου βγήκε ακριβώς, χωρίς να περισσέψει ούτε ένα χιλιοστό».

Η έκθεση για τη Μαρία Κάλλας έδωσε στον Νίκο Φλώρο διεθνή αναγνώριση, με τα μεγαλύτερα μέσα ενημέρωσης του κόσμου να του κάνουν εκτενή αφιερώματα, ακόμη και σε χώρες που δεν θα περίμενε, όπως το Ιράν και το Περού.

Σειρά είχε στη συνέχεια το πρότζεκτ για την Γκρέις Κέλι. Ενας κατάλογος με τη δουλειά του Φλώρου έφτασε μέσω του πρέσβη του Μονακό στην Ουάσινγκτον, στα χέρια μιας επιτροπής που είχε συσταθεί στο πριγκιπάτο προκειμένου να βρεθεί ένας καλλιτέχνης που θα φιλοτεχνούσε ένα έργο για την πριγκίπισσα με αφορμή τα 30 χρόνια από τον θάνατό της. Μεταξύ των μελών της επιτροπής ήταν και ο αείμνηστος πλέον Καρλ Λάγκερφελντ, ο οποίος ξετρελάθηκε με τα έργα του Ελληνα γλύπτη.

«Με εντολή του Λάγκερφελντ με κάλεσαν επίσημα να κάνω το έργο, που παρουσιάστηκε αρχικά στο Εθνικό Μουσείο Γυναίκας στην Ουάσινγκτον και ύστερα από τέσσερις μήνες μεταφέρθηκε στο Μονακό. Εκεί γνώρισα και τον πρίγκιπα Αλβέρτο, που είναι πολύ απλός αν και πρίγκιπας. Επίσης είναι φιλέλληνας και μιλάει, μάλιστα, και λίγα ελληνικά. Το νυφικό της Γκρέις ήταν από κουτάκια light αναψυκτικού, μόνο η ουρά του ήταν πέντε μέτρα».

Το άνοιγμα (πρώτη φορά) του Καθεδρικού στην Αγία Πετρούπολη για την έκθεσή του με τους Ρομανόφ και το Αμπού Ντάμπι!

Μέσα από την ιδιαίτερη τέχνη του ανοίχτηκαν στον Νίκο Φλώρο πόρτες που δεν περίμενε. Βρέθηκε σε μέγαρα, μουσεία, παλάτια, ακόμη και στον Λευκό Οίκο.

«Ο κόσμος της Ρωσίας με αγκάλιασε και με αγάπησε. Εκανα πολύ μεγάλες εκθέσεις εκεί, μου έδωσαν χώρους για να τις παρουσιάσω που ούτε καν είχα φανταστεί ότι θα μπορούσε, όπως ο Ναός του Αγίου Ισαάκ στην Αγία Πετρούπολη. Με εμπιστεύτηκαν οι Ρώσοι με έναν τρόπο και από τις εκθέσεις μου εκεί πέρασαν εκατομμύρια κόσμου. Εχω κάνει συνολικά πέντε εκθέσεις στη χώρα, ανάμεσά τους και αυτή για την οικογένεια Ρομανόφ. Αν δεν γινόταν ο πόλεμος, από Σεπτέμβριο είχα προγραμματίσει ακόμη τρεις σε Αγία Πετρούπολη και Μόσχα. Πραγματικά λυπάμαι που αντιμετωπίζουμε τέτοιες καταστάσεις στις σύγχρονες κοινωνίες» αναφέρει στην «Espresso» o διεθνούς φήμης γλύπτης.

Ο ίδιος έχει φιλοτεχνήσει και το πορτρέτο του πρίγκιπα του Αμπού Ντάμπι, Μοχάμεντ, ο οποίος θεωρείται ιερό πρόσωπο στη χώρα. «Αυτό όχι μόνο ήταν πρόκληση, αλλά υπήρχε και ο φόβος να μην αρέσει. Ας μην ξεχνάμε πως είναι μουσουλμανικός τόπος. Μπορεί να βρεθείς και στη φυλακή ακόμη. Βέβαια, προτού το φτιάξω, κάναμε πολλές συζητήσεις.

Το συγκεκριμένο έργο έχει ύψος 2,5 μέτρα και είναι όλο κατασκευασμένο από κουτάκια αναψυκτικών. Δεν χρησιμοποιήθηκαν κουτάκια μπίρας. Αυτός ήταν και ο πρώτος όρος που μου έθεσαν. Το πορτρέτο παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία στο πλαίσιο μιας έκθεσης στο εμιράτο και, μόλις τοποθετήθηκε, οι άνθρωποι του πρίγκιπα γονάτισαν και το προσκυνούσαν. Προσωπικά σοκαρίστηκα. Στον ίδιο άρεσε πολύ και το συμπεριέλαβε στη συλλογή του» μας πληροφορεί ο Νίκος Φλώρος.

spot_img





ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γιώργος Λιάγκας – Μαρία Αντωνά: Η συγκατοίκηση και το ταξίδι στο Ντουμπάι

Σοβαρεύει το πράγμα για τον Γιώργο Λιάγκα και τη Μαρία Αντωνά. Το πολυσυζητημένο ζευγάρι, που έχει πάψει εδώ και καιρό να παίζει «κρυφτό» με τους παπαράτσι, μοιράζεται πλέον την ίδια στέγη.

Σήλια Κριθαριώτη – Νίκος Τσάκος: Γενέθλια για τον μοναχογιό τους

Πλαισιωμένος από τους γονείς του, Νίκο Τσάκο και Σήλια Κριθαριώτη, και τις καλλονές δίδυμες αδερφές του, Ειρήνη και Ελισάβετ, έσβησε τα κεράκια της κόκκινης τούρτας του o Παναγιώτης Τσάκος.

Πήγε να διασκεδάσει με τον νέο σύντροφό της στο νυχτερινό κέντρο που τραγουδάει ο πρώην της

Πήρε τον σύντροφό της και πήγαν να διασκεδάσουν στο μαγαζί που εμφανίζεται ο πρώην της σύντροφος

Κώστας Φραγκολιάς: «Η Δώρα έφυγε από το σπίτι μας και έχω κούτες στο σαλόνι και τις βλέπω»

Ο Κώστας Φραγκολιάς αναφέρθηκε σε δηλώσεις του στην πρώην σύντροφό του, Δώρα και εξομολογήθηκε πως θα ήθελε να τον βρει η νέα χρονιά.

Τα γιορτινά καλέσματα της high society

Πολλά είναι τα glam X-mas dinners που οργανώνονται στις επαύλεις των βόρειων και νοτίων προαστίων με λίγους και εκλεκτούς καλεσμένους - επιχειρηματίες και εφοπλιστές και δεν βλέπουν ποτέ το φως της δημοσιότητας.

Ένας… άλλος «Άγιος Έρωτας»: Το ερωτικό πάθος ανάμεσα σε δύο γυναίκες που έγινε viral

Σε μια τηλεοπτική πραγματικότητα όπου κυριαρχούν τα ετερόφυλα ζευγάρια και ιστορίες γύρω από άντρες ομοφυλόφιλους, είναι πραγματικά ξεχωριστό να βλέπουμε μια σειρά εποχής να τολμά να παρουσιάσει έναν γυναικείο έρωτα.

Δε θα πιστέψετε ποιος γνωστός ηθοποιός είναι ο νονός της Ελεωνόρας Ζουγανέλη

«Ισχύει ότι έχω βαφτίσει την Ελεωνόρα Ζουγανέλη. Ως βαφτιστήρα είναι εξαιρετική, εγώ δεν είμαι καλός ως νονός»




Μποζουκια Αθηνα