Κυριακή, 21 Δεκεμβρίου, 2025

O τελευταίος αποχαιρετισμός του Αλμπέρτου Εσκενάζυ

Ιούλιος του 2025, σε ένα στημένο θεατράκι σε ανοιχτό...

Γιώργος Γιαννόπουλος για το «Σόι σου»: «Είναι ευτυχία και ευλογία αυτή...

«Είναι ευτυχία και ευλογία η συγκυρία αυτής της σειράς»,...

Στο νοσοκομείο ο Λευτέρης Πανταζής

Ο Λευτέρης Πανταζής μία ανάσα πριν τα Χριστούγεννα μπήκε...

«Σκυταλοδρομία» προσφοράς με τη dream team του ΑΝΤ1

Για περισσότερα από 35 χρόνια ο ΑΝΤ1 ενημερώνει, ψυχαγωγεί αλλά  βάζει παράλληλα και στο επίκεντρο της αποστολής του την κοινωνική προσφορά.

Τα αγάλματα τους… ερέθιζαν

Οι Καταριανοί έβαλαν… τσαντόρ σε αρχαιοελληνικά γλυπτά που τους δανείσαμε για έκθεση των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ντόχα.

Ενεός έμεινε ο αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Κώστας Τζαβάρας με το θέαμα που αντίκρισε όταν πήγε στην Ντόχα του Κατάρ για την έκθεση «Ολυμπιακοί Αγώνες: Παρελθόν και παρόν». Οι κάτοικοι του εμιράτου της Μέσης Ανατολής είχαν φορέσει… μαύρο τσαντόρ στο πανέμορφο άγαλμα του Κούρου του Πτώου της Βοιωτίας, έργο του 6ου αιώνα π.Χ. που τους είχαμε δανείσει για την έκθεση, ενώ με πανιά είχαν καλύψει και το άγαλμα ενός αθλητή που αποτελεί ρωμαϊκό αντίγραφο έργου των Κλασικών χρόνων. Η έκπληξη του υπουργού μετατράπηκε γρήγορα σε θυμό. Οταν ρώτησε τους ιθύνοντες της έκθεσης, που φιλοξενείται στο μουσείο της πρωτεύουσας του Κατάρ, για ποιο λόγο κάλυψαν τα γλυπτά, η απάντηση που πήρε ήταν… για να μη σκανδαλίζουν τους επισκέπτες τα γυμνά καλλίγραμμα κορμιά! «Στην έκθεση περιηγούνται και γυναίκες» του είπαν μεταξύ άλλων.

Η αρχαία ελληνική αισθητική κρίθηκε πολύ προχωρημένη για τον αραβικό κόσμο της περιοχής. Προφανώς το γυμνό αποτελεί ταμπού για τον κώδικα ηθικής τους, ακόμη και εάν αυτό αφορά έργα τέχνης. Οπότε η λύση βρέθηκε: τα αγάλματα να εκτεθούν, αλλά να είναι καλυμμένα! Κι όλα αυτά σε μια χώρα που διεκδικεί τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2020 και έχει στόχο να προβάλλει οτιδήποτε αφορά το παρελθόν και το παρόν της κορυφαίας αθλητικής διοργάνωσης.

Ο κ. Τζαβάρας χωρίς δεύτερη σκέψη ζήτησε να επιστραφούν τα αγάλματα αμέσως στη χώρα μας, από τη στιγμή που η προβολή τους δεν είναι αντάξια της αξίας και του ήθους της αρχαίας ελληνικής τέχνης. Οπερ και εγένετο. Ο Κούρος του Πτώου και ο νεαρός αθλητής από την Ελευσίνα επέστρεψαν στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και εκτίθενται και πάλι σε περίοπτη θέση.

Η έκθεση για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, πριν το Κατάρ, φιλοξενούταν σε μουσείο της Γερμανίας. Ακολούθως μεταφέρθηκε στο βαθιά συντηρητικό Κατάρ. Τα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν στις 28 Μαρτίου, με τα αρχαιοελληνικά αγάλματα να βρίσκονται σε παραβάν. Τελεί υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας Κάρολου Παπούλια και του εμίρη Al Thani και θα διαρκέσει ώς τις 30 Ιουνίου. Με δύο αγάλματα λιγότερα όμως. Καλά που δεν κάλυψαν και τις γυμνές παραστάσεις από τους αμφορείς…

ΓΙΩΡΓΟΣΑ ΣΑΡΡΗΣ

spot_img



ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Διπλή «βόμβα» στον ΑΝΤ1 με Μενεγάκη και Κορομηλά

Σαν βόμβα έπεσε στη μιντιακή αγορά η σοβαρή πιθανότητα...

Στο νοσοκομείο ο Λευτέρης Πανταζής

Ο Λευτέρης Πανταζής μία ανάσα πριν τα Χριστούγεννα μπήκε...

Κατερίνα Λέχου και Καλλιόπη Χάσκα έγιναν άνω κάτω στο πάρτι του Νίκου Ψαρρά

Μπορεί στη θρυλική «Μάγισσα» του ΑΝΤ1 να ένωσαν τις...

Η Κατερίνα χτυπά κόκκινο στα social media

Λίγο μετά την κυκλοφορία του «Ακούστε τι μου λέει»...

Νέες μπίζνες στη Σκιάθο για Ντάνο

Για τη μετακόμισή τους στη Σκιάθο και το μαγαζί...

Ο Έλληνας τραγουδιστής που «σαρώνει» τα βραβεία στο εξωτερικό!

Ο Ιορδάνης Αγαπητός, τα τελευταία δέκα χρόνια, έπειτα από πλήθος σπουδαίων συνεργασιών σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα







Μποζουκια Αθηνα