Ο ιδιοκτήτης της Μάριος Ηλιόπουλος (και οδηγός αγώνων) ρισκάρει επενδυτικά σε μία δύσκολη οικονομικά εποχή
Ο ιδιοκτήτης της Μάριος Ηλιόπουλος (και οδηγός αγώνων) ρισκάρει επενδυτικά σε μία δύσκολη οικονομικά εποχή
Ο εφοπλιστής Μαριος Ηλιόπουλος ανακηρύχθηκε πρωταθλητής Ελλάδος αναβάσεων στην κατηγορία Ε και γιόρτασε τη νίκη στο Ακρωτήρι μαζί με τους 1.600 καλεσμένους του!
Ο εφοπλιστής λατρεύει τα αγωνιστικά αυτοκίνητα και δείχνει τις εξαιρετικές οδηγικές ικανότητές του συμμετέχοντας ενεργά σε όλα τα ράλι, στα οποία και κερδίζει πάντα κάποια από τις πρώτες θέσεις. Iσως από πολλούς να θεωρείται «ασυνήθιστος», αλλά για τους φίλους, τους συνεργάτες του και τον κόσμο των αγώνων είναι απλώς ο αγαπημένος τους «Mario». Τώρα ανακηρύχθηκε πρωταθλητής Ελλάδος αναβάσεων στην κατηγορία Ε και γιόρτασε τη νίκη του με ένα λαμπρό πάρτι, το μεγαλύτερο έως τώρα στην ιστορία των αγώνων και όχι μόνον, το οποίο διοργάνωσε στο κλαμπ Ακρωτήρι της Γλυφάδας στις 3 Οκτωβρίου. Σε αυτήν την ξεχωριστή βραδιά, ανοιχτή σε όλους όσοι αγαπούν το συγκεκριμένο σπορ, παρευρέθηκαν περίπου 1.600 άτομα που διασκέδασαν με την ψυχή τους.
Ο 50χρονος «Mario» έχει την ταχύτητα στο DNA του. Αυτό είχε φανεί από παλιά, όταν νεαρός ακόμα, στις αρχές της δεκαετίας του 1980, επιδιδόταν σε θεαματικές «ανδραγαθίες» επί μοτοσικλετών μεγάλου κυβισμού enduro. Οι εμφανίσεις του έχουν μείνει θρυλικές για τους αυτόπτες μάρτυρες της εποχής, τους παροικούντες στις πλατείες περί του Κολλεγίου Αθηνών και στον φημισμένο κινηματογράφο του Ψυχικού, την Αβάνα.
Ο Μάριος Ηλιόπουλος μαζί με τα δύο αδέλφια του, εκτός των ποντοπόρων δεξαμενόπλοιων μεταφοράς πετρελαίου, με τα οποία ασχολείται από το 2004, αποφάσισε το 2012 να επενδύσει και στο Αιγαίο, στα δρομολόγια του Αργοσαρωνικού, παρά τις μεγάλες ζημιές που παρουσίαζε ο κλάδος. Είναι ιδρυτής και ιδιοκτήτης (ο «ιθύνων νους» αρέσκεται να λέει ο ίδιος χαριτολογώντας) της SeaJets, της μεγαλύτερης εταιρίας ταχύπλοων σκαφών παγκοσμίως. Είναι από τις πολύ λίγες εταιρίες, της οποίας οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις στο Αιγαίο με γρήγορα δρομολόγια
εξακολουθούν να πηγαίνουν πάρα πολύ καλά, παρά την οικονομική δυσπραγία που επικρατεί στη χώρα μας και στον κλάδο.
Τα δρομολόγια
Η SeaJets καλύπτει με τα δρομολόγιά της περισσότερες από 140 συνδέσεις προς τις Κυκλάδες, από Πειραιά, Ραφήνα και Κρήτη. «Φέρνουμε τις Κυκλάδες κοντά σου» είναι το σλόγκαν της εταιρίας, η οποία έχει στόλο έξι μεγάλων ταχύπλοων και φέτος δύο εξ αυτών αντικαταστάθηκαν
από δύο καινούργια, σύγχρονα high speed. Αυτά τα πλοία είναι τα πρώτα νέα σκαριά του είδους που εμφανίζονται στα ελληνικά ύδατα έπειτα από πολύ καιρό. Πρόκειται για τα «Champion Jet 1» και «Champion Jet 2», τύπου καταμαράν, τα οποία έχουν χωρητικότητα 1.000 επιβατών και 170 αυτοκινήτων το καθένα. Κατασκευασμένα από την INCAT, τα δύο πλοία έχουν μήκος 87 μέτρα και μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητα έως και 40 κόμβους.
Από την ίδια βρετανική εταιρία, άλλωστε, είχε αγοράσει παλαιότερα και το 74 μέτρων «HSC Sea Runner», το πλοίο που είχε καταφέρει να διαπλεύσει ταχύτερα τον Ατλαντικό, εντός τριών ημερών, επτά ωρών και 44 λεπτών, με μέση ταχύτητα 36,6 κόμβων ανά ώρα, κατακτώντας έτσι το περίφημο Hales Trophy.
Η SeaJets επενδύει σε μία δύσκολη και ανατρεπτική για την ακτοπλοΐα εποχή, μια και η κάθετη πτώση των τιμών του αργού αυξάνει την ανταγωνιστικότητα των συγκεκριμένων πλοίων, τα οποία είναι εξαιρετικά ενεργοβόρα λόγω της υψηλής ταχύτητάς τους. Αναπτυσσόμενη δυναμικά και επιθετικά, η εταιρία καταφέρνει να κερδίζει συνεχώς όλο και περισσότερα μερίδια σε βασικά δρομολόγια.
Αλλά ο Μάριος Ηλιόπουλος ξέρει πώς να «επενδύει» τα κέρδη του και σε ανθρώπινο επίπεδο. Δεν έμεινε αμέτοχος στην τραγωδία που εκτυλίσσεται τον τελευταίο καιρό στο Αιγαίο και διέθεσε το πλοίο του «Tera Jet» για τη μεταφορά προσφύγων.
Ο «Mario», ο οποίος θεωρείται από τους κορυφαίους στην Ελλάδα όταν οδηγεί στους αγώνες αυτοκινήτων, είναι για κάποιους παράτολμος και για άλλους «οδηγάρα με ψυχή».
Υγιής ανταγωνισμός
Δεν φοβάται ούτε την άμιλλα από συναγωνιστές του και έχει δηλώσει την πρόθεσή του να υποστηρίζει μέσα από χορηγίες, νέους ταλαντούχους οδηγούς, που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να λάβουν μέρος σε αγώνες.
Εχει γνωστοποιήσει ότι στα πλοία του θα διαθέτει ένα δωρεάν εισιτήριο ανά μήνα στους οδηγούς και τους μηχανικούς τους που μετέχουν σε πανελλήνιους αγώνες αναβάσεων, καθώς και 50% έκπτωση στα μέλη των οικογενειών τους! Εχει εκφράσει καθαρά τη γνώμη του για την ασφάλεια των αυτοκινητικών αγώνων, αναφέροντας ότι προτίθεται να συμβάλει οικονομικά ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να παρέχονται τα βέλτιστα -ει δυνατόν- μέτρα ασφαλείας. Εχει χρηματοδοτήσει και μπαριέρες που κατασκευάστηκαν συγκεκριμένα για ορισμένα σημεία σε ειδικές διαδρομές. Δεν φείδεται δε και δωρεών κομπιούτερ σε σχολεία διάφορων περιοχών, στις οποίες διεξάγονται οι αγώνες.
Το ταμπεραμέντο του έμπειρου και παθιασμένου οδηγού είναι αυτό που τον έκανε να αποφασίσει τον περασμένο Σεπτέμβριο την υπογραφή συμφωνίας μεταξύ της SeaJets και της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος για τη στήριξη του Ράλλυ Ακρόπολις, το οποίο αποκτά πλέον την ονομασία SeaJets Ράλλυ Ακρόπολις. Με τη συνεργασία αυτή, διάρκειας δύο ετών, ο Μάριος Ηλιόπουλος στηρίζει το άθλημα και συγχρόνως εξασφαλίζει την προβολή της εταιρίας του σε ένα ευρύ κοινό, ελληνικό και ευρωπαϊκό, μια και το SeaJets Ράλλυ Ακρόπολις 2015 αποτέλεσε τον ένατο γύρο του φετινού Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ και τον πέμπτο και τον έκτο του αντίστοιχου ελληνικού.
Ο «Mister Αυτοκίνηση» έχασε σε ηλικία 71 ετών τη μάχη με τον καρκίνο
Ο δημιουργός της θρυλικού κλαμπ Αυτοκίνηση, που στη δεκαετία του ’80 άλλαξε τα δεδομένα της νυχτερινής Αθήνας, αλλά και οδηγός αυτοκινήτου σε αγώνες ταχύτητας έφυγε από τη ζωή προχθές σε ηλικία 71 χρόνων, νικημένος από τον καρκίνο. Ο Μάκης Σαλιάρης μέχρι τα τελευταία χρόνια της ζωής του ασχολούνταν με τη νυχτερινή διασκέδαση, βάζοντας τη γνώριμη καινοτόμα σφραγίδα του σε δημοφιλή κλαμπ, όπως ήταν το πρωτοποριακό Club 22. Ομως από τη στιγμή που η ασθένεια τον καθήλωσε στο σπίτι του, περνούσε τις ώρες του παρέα με τον μικρό γιο του, καρπό του γάμου με την τελευταία σύζυγό του Ειρήνη Λαγουρού, για την οποία είχε δηλώσει ότι «πλέον εκείνη με ζει».
Σε νεαρή ηλικία ο Μάκης Σαλιάρης ασχολήθηκε με τη μουσική ως ντράμερ σε διάφορα γκρουπ (στους Stormies ήταν μαζί με τον Ντέμη Ρούσσο). Το όνομά του αναφέρεται στην αυτοβιογραφία του Ερικ Κλάπτον, αφού το 1965 έπαιξε παρέα με τον διάσημο καλλιτέχνη στη συναυλία του στην Αθήνα. Από το 1969 έως το 1997 συμμετείχε σε αγώνες ταχύτητας, κερδίζοντας πρωτιές, μέχρι που δύο σοβαρά ατυχήματα τον έκαναν να αποσυρθεί από τη μεγάλη αγάπη του, τα ράλι. «Το 1990, τρέχοντας σε αγώνες για τον ANT1, το αυτοκίνητο έπαθε βλάβη, ξέφυγε και μπήκε κάτω από την μπαριέρα. Τα σίδερα τα έχω ακόμα μέσα στο κεφάλι» είχε δηλώσει ο ίδιος.
Τον Μάρτιο του 1981 ο Μάκης Σαλιάρης μετέτρεψε την αντιπροσωπία αυτοκινήτων που διατηρούσε -εξ ου και το όνομα- σε ένα από τα ιστορικότερα κλαμπ της Αθήνας: την Αυτοκίνηση. Ανάμεσα στους θαμώνες του, κυρίως νεαρής ηλικίας, μπορούσε να αναγνωρίσει κανείς τους celebrities εκείνης της εποχής.
Ατελείωτα πάρτυ
Στο πνεύμα των πάμπολλων «δημοκρατικών καινοτομιών του», όπως τις αποκαλούσε, είχε επιβάλλει να κάθεται μια παρέα πιτσιρικάδων, οι οποίοι έπιναν βερμούτ, δίπλα στο τραπέζι εφοπλιστή, που άνοιγε μπουκάλια ουίσκι. Οσο για τα πάρτι που οργανώνονταν στην Αυτοκίνηση; Για ένα από αυτά, το «Χίλιες και Μία Νύχτες», άλλαξε για μία ημέρα όλο το μαγαζί, φέρνοντας σεφ από τον Λίβανο για το μενού, ενώ στον χώρο κυκλοφορούσαν γιουσουφάκια και δερβίσηδες. Επίσης, για το πάρτι ενός ομίλου σκι ήρθαν τρία φορτηγά με χιόνι από την Πάρνηθα, το οποίο στρώθηκε έξω από το κλαμπ! Η κηδεία του θα γίνει σήμερα στις 12 από το Νεκροταφείο το Παλαιού Φαλήρου.

