«Σαφάρι» σε πεντάστερα ξενοδοχεία

Ελεγχοι της ΑΑΔΕ σε 712 τουριστικές επιχειρήσεις για τον τζίρο του περασμένου Ιουνίου

Ελεγχοι της ΑΑΔΕ σε 712 τουριστικές επιχειρήσεις για τον τζίρο του περασμένου Ιουνίου

Στο κυνήγι του μαύρου χρήματος πίσω από τα πολυτελή 4άστερα και 5άστερα ξενοδοχεία έχουν επιδοθεί οι «ράμπο» της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

Ξενοδοχειακές μονάδες και τουριστικά καταλύματα για τουρίστες με μεγάλα βαλάντια έχουν μπει στο στόχαστρο των ελεγκτών της ΑΑΔΕ, οι οποίοι πραγματοποιούν ελέγχους σε 712 επιχειρήσεις για τον τζίρο του περασμένου Ιουνίου, κατά πόσο δηλαδή δηλώνονται οι εισπράξεις και καταβάλλεται ο ΦΠΑ. Αρχικά συγκεντρώνονται στοιχεία που αφορούν τους τζίρους των ξενοδοχείων (τιμές δωματίων από το ίντερνετ ή τηλεφωνικώς). Τα στοιχεία αυτά διασταυρώνονται με όσα αναγράφονται στις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ που υποβάλλουν οι επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, σε εφτά περιπτώσεις υπάρχουν εκτιμήσεις για απόκρυψη εισοδήματος άνω του 1.000.000 ευρώ. Τα 4άστερα ξενοδοχεία που ελέγχονται είναι δύο στην Κέρκυρα, ένα στην Ηλεία και δύο στη Ρόδο και διαθέτουν περισσότερες από 300 κλίνες. Αλλες τρεις μονάδες για τις οποίες υπάρχουν ενδείξεις υψηλής φοροδιαφυγής βρίσκονται στην ανατολική Αττική, στη Χαλκιδική και τη Σαντορίνη.

Από την άλλη πλευρά, τουριστικοί παράγοντες επισημαίνουν ότι «έξι εφτά ακραίες περιπτώσεις που εξετάζονται από την ΑΑΔΕ δεν μπορούν να χαρακτηρίζουν έναν ολόκληρο κλάδο σχεδόν 10.000 επιχειρήσεων, ειδικά όταν διαπιστώνεται υψηλό ποσοστό συμμόρφωσης σε σχέση με πέρυσι».

Λανθασμένη μεθοδολογία

Μάλιστα, σχολιάζοντας τους ελέγχους, υποστηρίζουν ότι η συγκεκριμένη μεθοδολογία διασταυρώσεων μέσω ίντερνετ και δηλώσεων ΦΠΑ δεν δίνει την πραγματική εικόνα των εισπράξεων ανά πάσα στιγμή.

Δηλαδή τα ξενοδοχεία σε Σαντορίνη, Ρόδο, Χαλκιδική κλείνουν πολύ νωρίς συμφωνίες-πακέτα για το 80%-90% των δωματίων με προσυμφωνημένες (και χαμηλότερες) τιμές, άρα το σύνολο των εισπράξεων δεν γίνεται στην αιχμή της τουριστικής περιόδου ή όταν ο πελάτης φεύγει από το ξενοδοχείο, αλλά νωρίτερα.

Από εκεί και πέρα, όπως εξηγούν οι ίδιες πηγές, τα υπόλοιπα δωμάτια διατίθενται μέσω ίντερνετ σε τιμές που σε καλές χρονιές είναι υψηλές.
Οτι αυτά τα δωμάτια πωλούνται στην τιμή που φαίνεται π.χ. στην Booking ή στην Trivago δεν σημαίνει ότι έχουν πουληθεί το ίδιο ακριβά π.χ. στον TUI, ο οποίος τα έχει προαγοράσει από πέρυσι ίσως και 50% φθηνότερα.

offer

 
 

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ