Sakis, ο Έλληνας θεός

SHOWBIZ

Sakis, ο Έλληνας θεός

Ο Σάκης Ρουβάς είναι ένας καλλιτέχνης που έχει εκπαιδευτεί να «χτυπά κορυφές». Ενας λαμπερός άνθρωπος που ξέρει να στηρίζει στους καλογυμνασμένους ώμους του φιλόδοξες παραγωγές, πλέον όχι μόνο της μουσικής βιομηχανίας αλλά και της κινηματογραφικής. Τρανή απόδειξη το ντεμπούτο του στο σινεμά με την ταινία «Alter Ego», το οποίο συνοδεύτηκε από θερμές κριτικές, δυνατά χειροκροτήματα και χιλιάδες εισιτήρια. Η ταινία σκαρφάλωσε στις πρώτες θέσεις του εγχώριου box-office και ο δρόμος για μια καινούργια καριέρα σε έναν χώρο με μεγαλύτερες προοπτικές απλώθηκε ξαφνικά μπροστά στον 35χρόνο σήμερα Ρουβά. Μια καριέρα που μπορεί να φτάσει μέχρι το Hall of Fame και το Hollywood.

Αλλωστε το... μικρόβιο της υποκριτικής υπήρχε μέσα του από παλιά, και συγκεκριμένα από την εποχή που ήταν ακόμη πιτσιρικάς και έπαιζε με τους φίλους του στα καντούνια της ιδιαίτερης πατρίδας του, της Κέρκυρας. Σε ηλικία δέκα ετών ο Σάκης πρωταγωνίστησε στη θεατρική παράσταση «Αν οι καρχαρίες ήταν άνθρωποι» και οι ντόπιοι καλλιτέχνες τον χαρακτήρισαν παιδί-θαύμα! Τυχαίο; Αν λάβουμε υπόψη μας ότι και οι γονείς του ασχολούνταν ερασιτεχνικά με το θέατρο και έπαιρναν μέρος σε παραστάσεις, μάλλον τίθεται και θέμα γονιδίων τελικά.

Γεννημένος στις 5 Ιανουαρίου του 1972 στο Μαντούκι της Κέρκυρας, ο Σάκης δεν φανταζόταν ότι μια μέρα θα μιλούσε γι’ αυτόν όλη η Ελλάδα. Οι γονείς του, Αννα-Μαρία Παναρέτου και Κώστας Ρουβάς, του μετέδωσαν από νωρίς την αγάπη τους για την υποκριτική και το τραγούδι και εκείνος τους ακολουθούσε πάντα στις καλλιτεχνικές τους δραστηριότητες. Στενός φίλος της οικογένειας, ο καθηγητής σκηνοθεσίας και υποκριτικής κ. Θάνος Μιχαλάς, έχει υποστηρίξει σε δηλώσεις του στο παρελθόν ότι ο πατέρας του Σάκη είχε πολύ μεγάλο ταλέντο στο θέατρο. Οι δυσκολίες της ζωής όμως δεν του επέτρεψαν να το αξιοποιήσει. Ετσι εργάστηκε πολλά χρόνια ως οδηγός ασθενοφόρου, ενώ η σύζυγός του δούλευε στα Duty-Free του αεροδρομίου της Κέρκυρας.

Σε ηλικία δώδεκα ετών η ζωή του Σάκη αλλάζει εντελώς, ύστερα από την απόφαση των γονιών του να πάρουν διαζύγιο. Μαζί με τον μικρότερο αδελφό του, τον Τόλη, μετακομίζουν στο σπίτι της γιαγιάς Ελπινίκης και του παππού Αναστάση, το οποίο βρίσκεται στο χωριό Ποταμός. Εκεί ο Σάκης περνά όμορφα παιδικά χρόνια και κάποια στιγμή αρχίζει να ασχολείται με τον αθλητισμό και πιο συγκεκριμένα με το άλμα επί κοντώ. Την ίδια περίοδο αφήνει εντελώς το θέατρο, καθώς ο χώρος της μουσικής και του τραγουδιού έχει προλάβει να κλέψει την προσοχή του. Χωρίς να χάσει καιρό γίνεται μέλος της Κερκυραϊκής Μπάντας, ενώ εισχωρεί δυναμικά και στον Οργανισμό Εκδηλώσεων του νησιού.

Παρά την έφεσή του στις καλλιτεχνικές δραστηριότητες, δεν συμβαίνει το ίδιο και με τα μαθήματα στο σχολείο, όπου οι επιδόσεις του είναι αρκετά χαμηλές. Παλιοί συμμαθητές του έχουν αναφέρει κατά καιρούς σε ρεπορτάζ που έγιναν για τη ζωή του, ότι ο Σάκης δεν πήρε ποτέ απολυτήριο Λυκείου. Αλλοι πάλι λένε ότι τον θυμούνται στο πάρτι της αποφοίτησης να τραγουδάει κομμάτια των Beatles και του Elvis, ανεβάζοντας το κέφι στα ύψη. Οι πρώτες επαγγελματικές εμφανίσεις του ως τραγουδιστής γίνονται σε ξενοδοχεία και νυχτερινά μαγαζιά της ιδιαίτερης πατρίδας του. Σε ένα από αυτά, το «Εκάτη», γνωρίζει τον άνθρωπο που έμελλε να αλλάξει τη ζωή του για πάντα. Ο λόγος για τον Ηλία Ψινάκη.
 
Την επόμενη χρονιά ο Ρουβάς παίρνει μεταγραφή για την Πάτρα. Στο νυχτερινό μαγαζί που πιάνει δουλειά εμφανίζεται ο Δάκης ως γκεστ σταρ για μία βραδιά. Η συμπάθεια που γεννιέται μεταξύ τους είναι αμοιβαία και η φιλία τους γεγονός. Ο Δάκης του υπόσχεται ότι θα τον βοηθήσει και δεν ξεχνά την υπόσχεσή του. Λίγους μήνες μετά του τηλεφωνεί και του ζητάει να ανέβει στην Αθήνα. Ετσι και γίνεται. Ο Δάκης συστήνει τον Σάκη στον επιχειρηματία του «Show Center» και η πρώτη εμφάνισή του σε μεγάλη πίστα της πρωτεύουσας είναι γεγονός, το ίδιο και η συνεργασία του με τη δισκογραφική εταιρεία Polygram. Την περίοδο που εμφανίζεται στο «Show Center» ο Ηλίας Ψινάκης βρίσκεται σχεδόν κάθε βράδυ πρώτο τραπέζι πίστα μαζί με τη Ζωή Λάσκαρη. Είναι η ίδια περίοδος που ο τραγουδιστής νοικιάζει ένα μικρό διαμέρισμα στην περιοχή της Δάφνης και συζεί με μια Αγγλίδα φίλη του, με την οποία είχε σχέση από τότε που βρισκόταν στην Κέρκυρα.

Λίγο αργότερα παίρνει μέρος στο 30ό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, όπου ερμηνεύει το τραγούδι «Πάρ’ τα». Φορώντας ένα κολλητό τζιν παντελόνι και ένα λευκό μπλουζάκι, τραβάει την προσοχή και στο τέλος της ερμηνείας του κάνει κάτι που αργότερα θα γίνει το hot σήμα κατατεθέν σε κάθε συναυλία του: σκίζει το μπλουζάκι του! Μαζί με τις εντυπώσεις ο νεαρός τραγουδιστής κερδίζει τότε και το βραβείο καλύτερου τραγουδιού. Ακολουθεί η κυκλοφορία του παρθενικού album του, από το οποίο ξεχωρίζει το hit «1992».

Στο μεταξύ, ο Ψινάκης που συνεχίζει να παρακολουθεί από κοντά την καλλιτεχνική του πορεία, τον αναλαμβάνει πλέον και επίσημα ως μάνατζερ. Και ενώ αρχίζει να σχεδιάζει προσεκτικά τα επόμενα επαγγελματικά βήματα του τάχιστα ανερχόμενου pop star, εκείνος χωρίζει με την Αγγλίδα φίλη του για να αφοσιωθεί απερίσπαστος στην καριέρα του. Και πράγματι, από τότε που ο Ψινάκης εμφανίζεται στο πλευρό του Ρουβά ως μάνατζερ, η επιτυχία του καλλιτέχνη γίνεται ακόμη μεγαλύτερη και οι μετοχές του εκτοξεύονται στα ύψη.

Ολα όμως έχουν ένα τίμημα. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση τα κουτσομπολιά οργιάζουν. Το όνομα του Σάκη ταυτίζεται σιγά σιγά μ’ εκείνο του Ψινάκη. Πολλά γράφονται και ακόμη περισσότερα ακούγονται για τη σχέση των δύο ανδρών. Αποκορύφωμα: το άρθρο που δημοσιεύει εβδομαδιαία εφημερίδα και το οποίο κάνει λόγο για... γάμο μεταξύ τους στην Ολλανδία, ενώ αναφέρονται και λεπτομέρειες για το μυστήριο στο Αμστερνταμ! Οσο και αν φαίνεται παράξενο, μήνυση δεν έγινε ποτέ.

Ο Σάκης αποκτά σε χρόνο ρεκόρ στρατιές θαυμαστριών που παραληρούν σε κάθε του εμφάνιση. Οι «ρουβίτσες», όπως τις ονομάζουν τα media, ξεκινούν ακόμα και από τις πιο απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας για να δουν από κοντά το είδωλό τους, ενώ με την πρώτη ευκαιρία ορμούν πάνω του και του ξεσκίζουν τα ρούχα. Σε όλες σχεδόν τις συναυλίες του Ρουβά προκαλούνται παρατράγουδα και σκηνές απείρου κάλλους. Εκτός από τις λιποθυμίες και τα μαλλιοτραβήγματα για το ποια θα τον... ακουμπήσει πρώτη, σημειώνονται μέχρι και απόπειρες αυτοκτονίας.

Ομως, όσο οι «ρουβίτσες» λατρεύουν τον Σάκη άλλο τόσο και περισσότερο απεχθάνονται τον Ψινάκη. Και ο λόγος; Κάποια στιγμή ο Ηλίας απαγορεύει κάθε επαφή των fans με τον Σάκη, ενώ κόβει μέχρι και τα αυτόγραφα. Αποτέλεσμα; Οι «ρουβίτσες» εξαγριώνονται, δίνουν συνεντεύξεις στις οποίες βρίζουν τον Ψινάκη και φτάνουν στο σημείο να κάνουν μέχρι διαδήλωση διαμαρτυρίας στο Σύνταγμα! Ο Ρουβάς γίνεται ξανά πρώτο θέμα στα media. Η «μαμά-πατρίδα» τον καλεί κοντά της και ένα σκάνδαλο ξεκινά και πάλι με κεντρικό πρωταγωνιστή τον ωραίο και μοιραίο Σάκη, ο οποίος αρνείται να υπηρετήσει επικαλούμενους ψυχολογικά προβλήματα και αγοραφοβία. Ο τραγουδιστής οδηγείται στο Ψυχιατρείο Πεντέλης, όπου αποπειράται να αυτοκτονήσει χρησιμοποιώντας το... αλουμινόχαρτο του menu. Το σκίζει σε κομματάκια και προσπαθεί να κόψει τις φλέβες του. Μόλις η είδηση διαρρέει γίνεται χαμός και η εικόνα του Σάκη φιγουράρει σε όλα τα εξώφυλλα. Οι δικοί του ανησυχούν και η μητέρα του κάνει δηλώσεις στα κανάλια. Σιγά σιγά ο ντόρος καταλαγιάζει και ο Ρουβάς υπηρετεί κανονικά τη θητεία του, ενώ ο Ψινάκης ρίχνει ευθύνες γι’ αυτά που προηγήθηκαν σε στρατιωτικό γιατρό, ο οποίος -όπως υποστήριξε- είχε προσωπικά με τον Σάκη!..

Μετά την ολοκλήρωση των στρατιωτικών υποχρεώσεών του, ο Σάκης επιστρέφει δυναμικά στη μουσική βιομηχανία. Τα albums του συνεχίζουν να πουλάνε τρελά και οι «ρουβίτσες» εξακολουθούν να βρίσκονται κανονικά στο πόστο τους και να... ουρλιάζουν για το χατίρι του. Είναι η εποχή που ο Ρουβάς αποφασίζει να εμφανιστεί με τον Τούρκο συνάδελφό του Μπουράτ Κουτ στο στάδιο Ταξίμ, που βρίσκεται εκτός της «νεκρής ζώνης» στη Λευκωσία. Αρκετοί συνάδελφοί του εναντιώνονται στην προοπτική αυτής της συναυλίας και ο Διονύσης Σαββόπουλος του στέλνει επιστολή να τη ματαιώσει. Ο Σάκης όμως δεν κάνει πίσω. Μαζί με τον Τούρκο τραγουδιστή δίνουν κοινή συνέντευξη Τύπου και υποστηρίζουν ότι πρόκειται για μια εμφάνιση φιλίας και ειρήνης χωρίς προκαταλήψεις. Δυστυχώς δεν πείθουν κανέναν. Η συναυλία γίνεται στην Πράσινη Γραμμή και τα επεισόδια που λαμβάνουν χώρα λίγο παραπέρα είναι πολύ σοβαρά. Οργισμένοι νεαροί παίζουν πετροπόλεμο, τα δακρυγόνα πέφτουν βροχή και τα ασθενοφόρα μαζεύουν τους τραυματίες. Η είδηση γίνεται πρώτο θέμα στις ειδήσεις και ο Ρουβάς γνωρίζει για πρώτη φορά την αποδοκιμασία του κόσμου. Δύο μήνες μετά δηλώνει: «Δεν ήξερα ότι η μέρα της συναυλίας συνέπιπτε με την επέτειο της γενοκτονίας των Ποντίων. Ζητώ την κατανόηση του φίλου ποντιακού λαού, αφού εγώ πήγα στο νησί μόνο για καλλιτεχνικούς σκοπούς. Το πολιτικά ας τα βρουν οι πολιτικοί μεταξύ τους».

Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από την πραγματοποίηση της πολύκροτης συναυλίας, τα μέλη της Γραμματείας Αθήνας του Βραβείου Ιπεκτσί αποφασίζουν να προτείνουν τον Σάκη και τον Μπουράτ για βράβευση με το ειδικό βραβείο Ειρήνης και Φιλίας. Ετσι και γίνεται, αλλά ο κόσμος εξακολουθεί να τους αποδοκιμάζει.

Μετά το σκάνδαλο με τη συναυλία στην Κύπρο, ο Ρουβάς και ο Ψινάκης εξαφανίζονται για ένα διάστημα. Οι φήμες τους θέλουν να βρίσκονται στην Αμερική και να προετοιμάζουν το έδαφος για τη διεθνή καριέρα του Σάκη. Αντί γι’ αυτό ο Ρουβάς επιστρέφει δυναμικά σε πίστα της Θεσσαλονίκης φορώντας μια φούστα ειδικά σχεδιασμένη για εκείνον από τον Valentino. Τα φώτα της δημοσιότητας στρέφονται και πάλι πάνω του και όλοι ασχολούνται με το αν φοράει... στρινγκ κάτω από τη φούστα του! Το δυνατό comeback του είναι γεγονός. Το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς ο Σάκης εμφανίζεται ως... ιπτάμενος άγγελος στο Bio-Bio. Οι μετοχές του εκτοξεύονται και πάλι στα ύψη και για τέσσερις χρονιές σαρώνει τα μουσικά βραβεία. Ολα αυτά έχοντας πάντα στο πλευρό του τον φύλακα-άγγελό του Ηλία Ψινάκη.

Ακολουθεί η συνεργασία του με την εταιρεία γνωστού αναψυκτικού για τις ανάγκες ενός διαφημιστικού. Ενα ολόκληρο επιτελείο από ανθρώπους της πολυεθνικής εταιρείας έρχεται στην Ελλάδα για τα γυρίσματα του σποτ, έχοντας σκεφτεί ένα κόνσεπτ ειδικά για τον Σάκη. Η προβολή του διαφημιστικού βάζει... φωτιά στα media, καθώς ο τραγουδιστής εμφανίζεται γυμνός κρύβοντας μόνο το επίμαχο σημείο με το μπουκάλι του αναψυκτικού. Ολοι ασχολούνται μαζί του για μία ακόμη φορά. Κάποιοι λένε ότι δίνει το κακό παράδειγμα και κάποιοι άλλοι -ή μάλλον άλλες- απογοητεύονται που δεν συμπεριλήφθηκε στο σποτ η επίμαχη σκηνή που η Pepsi αφρίζει κοντά στα γεννητικά του όργανα.

Λίγους μήνες αργότερα ο Σάκης με τον Ψινάκη και άλλους celebrities πηγαίνουν κρουαζιέρα στη Μύκονο με το κότερο ενός επιχειρηματία. Ο τελευταίος συλλαμβάνεται στο Νησί των Ανέμων για κατοχή ναρκωτικών. Το σκάνδαλο που ξεσπάει αναπόφευκτα έχει και σλόγκαν: «ήμουν κι εγώ στο κότερο». Τα media ασχολούνται πολύ με την υπόθεση και αρκετοί αναρωτιούνται για τον Σάκη... Εκείνος διατηρεί χαμηλά τους τόνους, δεν κάνει βαρύγδουπες δηλώσεις και δίνει κατάθεση στην Αστυνομία. Ο θόρυβος αργεί πολύ να καταλαγιάσει.

Το φθινόπωρο του 2001 η Universal Γαλλίας υπογράφει συμβόλαιο με τον Ελληνα σούπερσταρ για πέντε χρόνια. Η Νάνα Μούσχουρη τον στηρίζει πολύ στην προσπάθειά του για διεθνή καριέρα και δύο κορυφαία ονόματα συνεργάζονται για να ετοιμάσουν το καλύτερο υλικό για τον Σάκη. Ο λόγος για τον Φοίβο και τον Desmond Child, οι οποίοι γράφουν την επιτυχία «Disco Girl». Ολα πηγαίνουν κατ’ ευχήν.

Σειρά έχει το album του «Ολα Καλά» που κυκλοφορεί στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Την άνοιξη του 2004 ο Σάκης Ρουβάς παίρνει μέρος στην Eurovision και κατακτά την τρίτη θέση με το κομμάτι «Shake it». Λίγους μήνες μετά οι σχέσεις του με τον Ψινάκη αρχίζουν να κλονίζονται. Κάποιοι λένε πως οι δυο τους θέλουν πλέον διαφορετικά πράγματα. Το επαγγελματικό διαζύγιό τους είναι γεγονός. Ο Ψινάκης αρχίζει να κάνει δηλώσεις με κορυφαίο το «Δεν είμαι η δούλα του Ρουβά», ενώ διαψεύδει τα περί γάμου τους.

Την ίδια στιγμή όλοι προφητεύουν ότι ο Σάκης θα καταστραφεί χωρίς τον Ψινάκη. Ομως πέφτουν έξω. Ο Ρουβάς αρχίζει να κάνει πια τις επαγγελματικές επιλογές του με διαφορετικά κριτήρια, παρουσιάζοντας στο κοινό ένα προφίλ πιο σοβαρό και πιο ώριμο και μια δισκογραφική δουλειά πολύ καλύτερη απ’ όλες τις προηγούμενες. Πλέον αρχίζει να αποκτά φανατικό κοινό και στις μεγαλύτερες ηλικίες. Παράλληλα βγάζει από το… συρτάρι του το όνειρο της υποκριτικής. Μαζί με την Κάτια Ζυγούλη ταξιδεύει συχνά στην Αμερική, όπου ο Σάκης κάνει μαθήματα υποκριτικής. Εχει πια αποφασίσει να γίνει και ηθοποιός, αρκεί να βρεθεί η κατάλληλη ευκαιρία.

Και βρίσκεται. Η Village στηρίζει πάνω του μια ολόκληρη κινηματογραφική παραγωγή και το «Alter Ego» βγαίνει στις αίθουσες με έναν Σάκη να λάμπει για μία ακόμη φορά. Αυτό θα πει γνήσιος σταρ!

Οι έρωτες
 
- Παπαράτσι φωτογραφίζει ξανθιά καλλονή στο καμαρίνι του Σάκη κατά τη διάρκεια μιας συναυλίας του σε θέατρο της Αθήνας. Πρόκειται για τη Ζέτα Λογοθέτη, η οποία αργότερα παρουσιάζεται ως κορίτσι του. Ο Σάκης δεν το επιβεβαίωσε.

- Κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψής του στην Κέρκυρα συναντιέται με τη Σόφη Κανταρού, ιδιοκτήτρια μπαρ στο νησί, την οποία και γνώριζε από παλιά. Κυκλοφορούν φωτογραφίες τους στα περιοδικά και γράφεται πως ο Σάκης ετοιμάζεται να παντρευτεί. Γάμος δεν έγινε ποτέ!

- Δημοσιεύονται φωτογραφίες με τον Σάκη Ρουβά και την Ελλη Κοκκίνου να βγαίνουν από το αυτοκίνητο του τραγουδιστή και να μπαίνουν σε ξενοδοχείο. Ούτε αυτή η σχέση επιβεβαιώθηκε ποτέ από κάποια πλευρά.

- Η Ρεμπέκα Γουάνγκ: Εμφανίστηκε ξαφνικά στο πλευρό του και τον ακολουθούσε -μαζί με τον Ψινάκη- σε κάθε δημόσια εμφάνισή του. Εμειναν μαζί δύο χρόνια και κατά καιρούς διαβάζαμε δημοσιεύματα που την ήθελαν να ζηλεύει παθολογικά κάθε θηλυκό που είχε συναναστροφές με τον Σάκη. Χώρισαν αθόρυβα.

- Η Κάτια Ζυγούλη: Γνωρίστηκαν στα γυρίσματα ενός διαφημιστικού για εταιρεία κινητής τηλεφωνίας και έκτοτε είναι αχώριστοι. Η Κάτια είναι ίσως ο μεγαλύτερος έρωτας του Σάκη. Ζουν μαζί στο σπίτι του τραγουδιστή στον Νέο Βουτζά και κάνουν κοινά σχέδια για το μέλλον. Είναι ευτυχισμένοι και δεν κρύβουν το γεγονός ότι δεν έχουν μάτια παρά μόνο ο ένας για τον άλλον.

ΗΛΙΑΣ ΜΑΡΑΒΕΓΙΑΣ