Πέμπτη, 16 Μαΐου, 2024

Η «Lady» και η… εκλεκτή παρέα της

Η «Lady» του ελληνικού πενταγράμμου Άντζελα Δημητρίου συναντιέται επί...

Η Καγιά κάνει το… φέσι μόδα στον Σκάι

Με αέρα από την Τουρκία το νέο ριάλιτι της...

Ο Μουτσινάς Σκάι… μύτη ξανά στην τηλεόραση

Στο... παρά πέντε φλερτάρει με τον Σκάι ο Νίκος...

Με φόρα και τρίωρο πρωινό η Σκορδά στο Mega

Τρίωρη πρωινή εκπομπή για τη Φαίη Σκορδά στο Mega!...

Στο… μικροσκόπιο 20 Ελληνες Influencers που ελέγχονται για παραπλανητικές πρακτικές

Influencers στην απάτη

Στο μικροσκόπιο των ελεγκτικών μηχανισμών μπαίνουν 20 Ελληνες influencers για παραπλάνηση των καταναλωτών. Οπως ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης, από τον έλεγχο διαπιστώθηκε, μεταξύ άλλων, ότι ενώ το 100% ασκεί εμπορική δραστηριότητα, μόνο το 25% -και όχι πάντα με απόλυτα ξεκάθαρο τρόπο- γνωστοποιεί στον καταναλωτή ότι το περιεχόμενο των αναρτήσεων έχει εμπορικό σκοπό (π.χ. περιλαμβάνει διαφημίσεις).

Σε ποσοστό 50% δεν παρέχουν σαφή ενημέρωση στον καταναλωτή σχετικά με την εμπορική τους ταυτότητα, ενώ από αυτούς που διατηρούν δικές τους ιστοσελίδες πώλησης το 50% δηλώνει ότι είναι εγγεγραμμένο στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ). Ολα τα στοιχεία των ελέγχων που πραγματοποιήθηκαν θα διαβιβαστούν και στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για εντοπισμό πιθανών φορολογικών παραβάσεων.

Για τις περιπτώσεις εκείνες των influencers που έχουν τις δικές τους ιστοσελίδες πώλησης και συνάπτουν συμβάσεις από απόσταση με τους καταναλωτές και για τις οποίες έχουν διαπιστωθεί παραβάσεις, θα επιβληθούν οι διοικητικές κυρώσεις που προβλέπονται από την καταναλωτική νομοθεσία. Το αμέσως προσεχές διάστημα οι 20 influencers θα λάβουν επιστολή από το υπουργείο Ανάπτυξης με την οποία θα ενημερώνονται επισταμένως και θα καλούνται να προβούν άμεσα στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις ώστε οι δραστηριότητές τους να είναι προσαρμοσμένες σε όσα προβλέπει η ευρωπαϊκή καταναλωτική νομοθεσία.

influencer18044

Ειδικότερα, στην επιστολή: α) επισημαίνονται η νομοθεσία της Ε.Ε. και το δίκαιο για την προστασία του καταναλωτή στην Ελλάδα που ισχύουν στις περιπτώσεις των εμπορικών επικοινωνιών όλων των influencers, β) υπογραμμίζονται τα σημεία στις αναρτήσεις των influencers που χρήζουν βελτίωσης, ιδίως όσον αφορά τις περιπτώσεις γνωστοποίησης της εμπορικής επικοινωνίας με σκοπό την προώθηση προϊόντων/υπηρεσιών, ώστε να συμβάλλουν με αυτό τον τρόπο στη διαμόρφωση μιας σωστής εμπορικής επικοινωνίας με το καταναλωτικό κοινό, που θα διέπεται από διαφάνεια, και γ) προτείνονται συστάσεις για τη χρήση της κατάλληλης επισήμανσης, με δεδομένο ότι η εμπορική επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μίας υπηρεσίας θα πρέπει να προβάλλεται με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι άμεσα ξεκάθαρο στο καταναλωτικό κοινό ότι πρόκειται για διαφημιστική ενέργεια.

Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει οι influencers να χρησιμοποιούν τα hashtag #διαφήμιση ή #advertisement ή #advertising, καθώς και τα ειδικά εργαλεία γνωστοποίησης που διατίθενται από τις ίδιες τις πλατφόρμες: «συνεργασία επί πληρωμή», «συνεργασία επ’ αμοιβή», «paid partnership», ώστε να διασφαλίζεται ότι το καταναλωτικό κοινό γνωρίζει ότι η επικοινωνία για την προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας έχει διαφημιστικό περιεχόμενο. Οι έλεγχοι αφορούν συνολικά 576 influencers από όλη την Ευρώπη και εντάσσονται στην πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία για τον εντοπισμό influencers που ασκούν εμπορικές δραστηριότητες, προωθούν και διαφημίζουν προϊόντα και υπηρεσίες επώνυμων εταιριών.

{{-PCOUNT-}}8{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η Λίλιαν Αρχοντή ξαναβρήκε τον γιο της

Reunion για τη Λίλιαν Αρχοντή και τον τηλεοπτικό γιο...

Με χιούμορ απάντησε ο Κουτσόπουλος στις φήμες για χωρισμό από τη Μιχαλοπούλου

Ποιος χώρισε; Ο Λεωνίδας Κουτσόπουλος πάντως όχι. Παρά τις...

Πού θα είναι του χρόνου η Τατιάνα Στεφανίδου;

Η ψυχαγωγία «έφαγε» την ενημέρωση στον Alpha. Οριστικό τέλος...

Με φόρα και τρίωρο πρωινό η Σκορδά στο Mega

Τρίωρη πρωινή εκπομπή για τη Φαίη Σκορδά στο Mega!...

«Δράκος» στα στενά της Σακελλαροπούλου – Η επίθεση το βράδυ της Παρασκευής σε 19χρονη!

Σοκ, ανατριχίλα και έντονο προβληματισμό προκαλεί η αποκάλυψη που...

Ο Λύρας και ο «άσχημος» Αυγουστίδης

Την παράσταση «Ο άσχημος» με τον Ορφέα Αυγουστίδη και...

«TV Queen»: Κοκλώνης με «φέσι» και «χαρέμι στούρνων»

Δεν περιμέναμε και πολλά 24ωρα για να μας επιβεβαιώσει...