Κυριακή, 14 Δεκεμβρίου, 2025

Αντριάνα Μπάστα: Μια κυρία στο… μπουζούκι!

Η Αντριάνα Μπάστα είναι μια καλλιτέχνιδα που έχει καταφέρει να ξεχωρίσει όχι μόνο με τη ζεστή, ταξιδιάρικη φωνή της, αλλά και με την εντυπωσιακή δεξιοτεχνία της στο μπουζούκι.

Δυναμικό comeback από τον Φέρρη με σύγχρονη λαϊκή μπαλάντα

Ο Θοδωρής Φέρρης επιστρέφει δυναμικά με το ολοκαίνουργιο τραγούδι του «Είπες», μια σύγχρονη λαϊκή μπαλάντα γεμάτη συναίσθημα και ένταση

Στη Λεμεσό διαπρέπει η Στέλλα Καπεζάνου

Η Edit Gallery στη Λεμεσό παρουσιάζει την έκθεση «Pretty Little Crimes», σηματοδοτώντας την τρίτη ατομική έκθεση της Στέλλας Καπεζάνου στην γκαλερί.

Η «Απαγωγή» – θρίλερ που κόβει την ανάσα διά χειρός Νικολούλη

Η οικοδέσποινα μιας από τις μακροβιότερες εκπομπές της ελληνικής τηλεόρασης, του «Φως στο τούνελ», θέλησε να ρίξει περισσότερο φως στο σκοτάδι, για αυτό έγραψε το έκτο της βιβλίο με τίτλο «Απαγωγή»,

«Η γκαλερί της ψυχής» στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο «Δαφνί»

«Η ζωή σού δίνει πάντα μία δεύτερη ευκαιρία και λέγεται “αύριο”» λέει το γνωμικό. Στον χώρο της ψυχικής υγείας, η δεύτερη ευκαιρία έχει λυτρωτικό και απελευθερωτικό χαρακτήρα, με τους λήπτες των υπηρεσιών να προχωρούν στο επόμενο βήμα είτε μόνοι τους είτε «μαζί», σε μία προσπάθεια να απεγκλωβιστούν από τα στερεότυπα που οδηγούν στο κοινωνικό στίγμα.

  • Από την
    Ιωάννα Τσέφλιου

Φέτος, το Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής «Δαφνί» συμπληρώνει 100 χρόνια από την ίδρυσή του και φιλοξενεί ως και τις 3 Νοεμβρίου την εικαστική έκθεση με τίτλο «Δεύτερη ευκαιρία» και ειδικές θεματικές «Μόνος – Μαζί». Περισσότεροι από 90 εικαστικοί σε συνεργασία με λήπτες υπηρεσιών υγείας του ΨΝΑ παραθέτουν τα έργα τους στο Μποδοσάκειο κτίριο της δομής και περνούν το δικό τους μήνυμα, με σκοπό να αφυπνίσουν τον κόσμο, σε μια ιδέα και συντονισμό του Κωνσταντίνου Κανταρτζή, και οργάνωση και εποπτεία της Βασιλικής Γιαννούλη.

Η Λία Μπλιούμη

«Η δεύτερη ευκαιρία -όπως είναι το όνομα της έκθεσης- βασίζεται στο μότο που υπάρχει σε όλα τα κέντρα αποτοξίνωσης και απεξάρτησης. Οι νοσηλευόμενοι θέλουν μία δεύτερη ευκαιρία στη ζωή και αγωνίζονται για αυτό. Βάσει αυτού κάναμε το εν λόγω project, χωρίσαμε τη θεματική ενότητα σε “μόνος” και “μαζί”, γιατί η δεύτερη ευκαιρία συνιστά μια κατάσταση την οποία πρέπει να διεκδικήσεις μόνος, αλλά πρέπει να τη διεκδικήσουμε και μαζί» δηλώνει στην «Espresso» ο επιμελητής της έκθεσης και συνεχίζει: «Η ιδιαιτερότητα στην ενότητα “μαζί” είναι ότι πολλά έργα καλλιτεχνών “συνομιλούν” με έργα των ωφελούμενων. Στον αντίποδα, σε κάθε δωμάτιο στην πλευρά “μόνος” οι καλλιτέχνες διαπραγματεύονται βασικά στοιχεία που τους απασχολούν στη ζωή».

Ενα από τα μεγαλύτερα έργα της έκθεσης, που κοσμεί δύο μεγάλες αίθουσες στο τέλος του διαδρόμου, είναι τα «100 κουπιά», με τον κ. Κανταρτζή να κάνει λόγο για την ιδέα μέσα από την οποία «γεννήθηκαν».

«Τα εργαστήρια ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης ήθελαν να φτιάξουν κάτι με αφορμή τη συμπλήρωση των 100 ετών από την ίδρυση του ΨΝΑ. Συζητώντας, λοιπόν, με τους εργοθεραπευτές, ακούστηκε η φράση “έχουμε τραβήξει τόσο κουπί όλα αυτά τα χρόνια”. Αμέσως του είπα “φτιάξτε 100 κουπιά από διάφορα υλικά και μετά ζωγραφίστε πάνω όλη αυτή την εμπειρία”» εξηγεί, ενώ στη συνέχεια αναφέρεται και στα δικά του έργα: «Το πρώτο λέγεται “τα θέλω, τα πρέπει και τα μπορώ”. Η εικόνα «Μη μου άπτου» είναι η εικόνα που δείχνει τη Μαρία τη Μαγδαληνή, που βλέπει πρώτη φορά τον Χριστό που έχει αναστηθεί κι εκείνος της απαγορεύει να την πιάσει. Είναι μία εικόνα μισοτελειωμένη. Τα κράνη κάτω δείχνουν τα πρέπει της ζωής μας, η καρδιά που λιώνει είναι τα θέλω και το μυαλό που λιώνει είναι τα μπορώ» σημειώνει ο καλλιτέχνης και συνεχίζει με το επόμενο έργο του, το οποίο είναι επηρεασμένο από τη δεύτερη ιδιότητά του, εκείνη του γιατρού: «Εδώ διαπραγματεύομαι τη μεταμόσχευση των οργάνων. Είναι αντίγραφα των τεσσάρων βασικών οργάνων που μεταμοσχεύονται περισσότερο, δηλαδή πνεύμονες, καρδιά, ήπαρ και νεφροί. Δίπλα είναι ο όρκος του Ιπποκράτη. Είναι η πεμπτουσία της δεύτερης ευκαιρίας και του οργάνου και του δότη και του λήπτη. Οταν μου είπαν για τη “δεύτερη ευκαιρία” ήταν ακριβώς αυτό που σκέφτηκα».

Ο Θοδωρής Θεοδωρίδης

To γράμμα του γιου

Λίγα μέτρα παραπέρα, σε ένα δωμάτιο αντικρίζει κανείς το έκθεμα του Θοδωρή Θεοδωρίδη. Πρόκειται για σειρά φωτογραφιών, που, σύμφωνα με τον ίδιο, σχετίζονται με ένα γράμμα από τον γιο προς την οικογένειά του. «Οι γονείς θέλουν το κάτι παραπάνω από τα παιδιά, εκείνα προσπαθούν και τελικά δέχονται την απόρριψη. Η δική μου δουλειά, λοιπόν, υποδεικνύει το πώς νιώθουν. Αρχικά ο νέος εξετάζει τα προβλήματα, προσπαθεί να καταλάβει τι γίνεται, γιατί δεν μπορεί να ικανοποιήσει τους γονείς του. Κάποιες στιγμές φτάνει στην εξαθλίωση και μετά προσπαθεί να κάνει το επόμενο βήμα, όμως η απόρριψη τον κρατάει καθηλωμένο. Σε επόμενο στάδιο, βλέπουμε ένα φως, μία πίστη. Στην τελευταία φωτογραφία ο νέος φαίνεται στο χείλος ενός μαρμάρου, όμως δεν γνωρίζουμε αν θα κάνει το δεύτερο βήμα προς τη ζωή -που είναι και το θέμα της έκθεσής μας- ή αν θα δώσει ένα τέλος στην επίγεια κατάσταση και η ψυχή του τελικά απελευθερωθεί και ζήσει όπως θέλει» αναφέρει χαρακτηριστικά στην «Espresso», δίνοντας τη δική του εκδοχή για το νόημα της έκθεσης.

Στα μάτια της Λίας Μπλιούμη η δεύτερη ευκαιρία σχετίζεται με το κύτταρο και την ένωση. «Ο τίτλος του εκθέματός μου είναι “recensus”. Πρόκειται για την κυκλοφορία ομάδας ατόμων ή οργανισμών, που ζει σε μία συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή και σε μία συγκεκριμένη στιγμή έχει τη δυνατότητα της διασταύρωσης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση τα άτομα που συνιστούν το κύτταρο, με την οργανική ή χημική ένωση που έγιναν, διασταυρώθηκαν και δημιούργησαν μία κατάσταση, που ελπίζουμε ότι θα λειτουργήσει ως δεύτερη ευκαιρία, όπως το εννοήσει ο καθένας από εμάς» επισημαίνει χαρακτηριστικά, ενώ τέλος η εικαστικός Σοφία Παπαδοπούλου επιδιώκει να περάσει ένα ξεχωριστό μήνυμα μέσα από το δικό της έργο:

Η Σοφία Παπαδοπούλου

«Μέσα από τα social media βλέπουμε μία πραγματικότητα, την οποία θέλουν να επιβάλουν, η οποία όμως μπορεί να μην ταιριάζει σε εμάς και στη δική μας αλήθεια. Αρα το νόημα είναι να ψάξουμε εμείς μέσα μας ποια είναι η αλήθεια και να τη φανερώσουμε στην κοινωνία για την ατομική και συλλογική μας εικόνα».

spot_img





ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γιώργος Λιάγκας – Μαρία Αντωνά: Η συγκατοίκηση και το ταξίδι στο Ντουμπάι

Σοβαρεύει το πράγμα για τον Γιώργο Λιάγκα και τη Μαρία Αντωνά. Το πολυσυζητημένο ζευγάρι, που έχει πάψει εδώ και καιρό να παίζει «κρυφτό» με τους παπαράτσι, μοιράζεται πλέον την ίδια στέγη.

Πήγε να διασκεδάσει με τον νέο σύντροφό της στο νυχτερινό κέντρο που τραγουδάει ο πρώην της

Πήρε τον σύντροφό της και πήγαν να διασκεδάσουν στο μαγαζί που εμφανίζεται ο πρώην της σύντροφος

Κώστας Φραγκολιάς: «Η Δώρα έφυγε από το σπίτι μας και έχω κούτες στο σαλόνι και τις βλέπω»

Ο Κώστας Φραγκολιάς αναφέρθηκε σε δηλώσεις του στην πρώην σύντροφό του, Δώρα και εξομολογήθηκε πως θα ήθελε να τον βρει η νέα χρονιά.

Δε θα πιστέψετε ποιος γνωστός ηθοποιός είναι ο νονός της Ελεωνόρας Ζουγανέλη

«Ισχύει ότι έχω βαφτίσει την Ελεωνόρα Ζουγανέλη. Ως βαφτιστήρα είναι εξαιρετική, εγώ δεν είμαι καλός ως νονός»

Σήλια Κριθαριώτη – Νίκος Τσάκος: Γενέθλια για τον μοναχογιό τους

Πλαισιωμένος από τους γονείς του, Νίκο Τσάκο και Σήλια Κριθαριώτη, και τις καλλονές δίδυμες αδερφές του, Ειρήνη και Ελισάβετ, έσβησε τα κεράκια της κόκκινης τούρτας του o Παναγιώτης Τσάκος.

«Πρώην σύντροφός μου, μου είπε να πάω σε ξενοδοχείο με έναν επιχειρηματία για 50.000 ευρώ»

Αποκάλυψε την ανήθικη πρόταση που της έκανε πρώην σύντροφός της.

Βρέθηκε η Ναταλία Λιονάκη – Δείτε πού βρίσκεται και τι κάνει;

Πολύς λόγος και ανησυχία υπήρξε το τελευταίο διάστημα για...




Μποζουκια Αθηνα