Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Θύμα και… η αδελφή της Μηλιού – Η υπόθεση του άγριου ξυλοδαρμού...

Την ώρα που το πανελλήνιο προσπαθεί να συνέλθει από...

Οι αστρολογικές προβλέψεις της ημέρας για την Παρασκευή 19 Απριλίου

ΚΡΙΟΣΕίστε έτοιμοι να μπείτε στη διαδικασία να εξισορροπήσετε τις...

«TV Queens»: Χριστοπούλου στον ρόλο της καθηγήτριας

Τα αστέρια θα περάσουν από το Οpen! Nα και...

«Ο Παράδεισος των κυριών»: Η Αμαλία είναι απογοητευμένη με τον Ντίνο

Στο αποψινό επεισόδιο της σειράς «Ο παράδεισος των κυριών»...

Νέα Γη με ελληνικό άρωμα!

❱❱ Η ανακάλυψη εξωπλανήτη που διαθέτει νερό και ατμόσφαιρα από τον αστρονόμο Aγγελο ΤσιάραΝερό εντοπίστηκε πρώτη φορά σε πιθανώς κατοικήσιμο εξωπλανήτη του οποίου το μέγεθος και η βαρύτητα είναι πολύ μεγαλύτερα από τα αντίστοιχα της Γης. Στην αποκάλυψη αυτή προχώρησαν ύστερα από έρευνες επιστήμονες, με επικεφαλής τον 28χρονο Ελληνα αστρονόμο στη Βρετανία Αγγελο Τσιάρα.

Ο εξωπλανήτης Κ2-18b είχε ανακαλυφθεί αρχικά το 2015 από το διαστημικό τηλεσκόπιο Κέπλερ και θεωρείται πλέον ο μοναδικός πλανήτης γύρω από ένα άστρο έξω από το ηλιακό σύστημα ο οποίος διαθέτει τόσο νερό (πιθανώς σε υγρή μορφή) όσο και θερμοκρασία που θα ήταν δυνατό να υποστηρίξουν ζωή.

Μορφολογικά είναι πιθανότατα μια βραχώδης υπεργή, με οκταπλάσια μάζα και διπλάσιο μέγεθος.

Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του ο αστρονόμος Αγγελος Τσιάρας, ως σήμερα έχουν επιβεβαιωθεί 4.000 εξωπλανήτες, με τον K2-18b «να βρίσκεται δύο βήματα μπροστά, όσον αφορά την πιθανότητα να φιλοξενήσει ζωή».

Ο Αγγελος Τσιάρας και η επιστημονική του ομάδα μελέτησαν τον εξωπλανήτη χρησιμοποιώντας φασματοσκοπικά δεδομένα του 2016 και του 2017 από το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble και η έρευνά τους δημοσιεύτηκε στο περιοδικό αστρονομίας «Nature Astronomy».

«Η ανακάλυψη νερού σε έναν πιθανά κατοικήσιμο κόσμο πέρα από τη Γη μού δημιουργεί πρωτόγνωρα συναισθήματα. Ο K2-18b σίγουρα δεν είναι μια δεύτερη Γη, καθώς έχει αρκετά μεγαλύτερη μάζα και πολύ διαφορετική ατμοσφαιρική σύνθεση.

Ωστόσο, ερχόμαστε πλέον λίγο πιο κοντά σε απαντήσεις που αφορούν το θεμελιώδες ερώτημα: Είναι η Γη μοναδική στο σύμπαν;» δήλωσε ο Ελληνας ερευνητής, ο οποίος εκτιμά ότι ο K2-18b αποτελεί θαυμάσιο στόχο για νέες παρατηρήσεις, που θα φέρουν στο φως περισσότερα στοιχεία για τη σύνθεση και το κλίμα του.

Ηλιακό σύστημα

«Η μελέτη αυτή συμβάλλει σημαντικά στην κατανόηση των κατοικήσιμων κόσμων πέρα από το ηλιακό μας σύστημα και σηματοδοτεί μια νέα εποχή στην έρευνα των εξωπλανητών, μια εποχή σημαντική ώστε να κατανοήσουμε ποια θέση κατέχει η Γη, το μοναδικό μας σπίτι, στην απεραντοσύνη του σύμπαντος».

Ο Αγγελος Τσιάρας αποφοίτησε το 2014 από το τμήμα Φυσικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και πήρε το διδακτορικό του στην Αστρονομία από το UCL του Λονδίνου το 2017, ειδικευόμενος στις ατμόσφαιρες εξωπλανητών.

offer