Κυριακή, 6 Οκτωβρίου, 2024

Η τιμητική διάκριση του Ματθαίου Τσαχουρίδη, ενός από τους πιο ταλαντούχους Πόντιους...

Τη μέγιστη τιμητική διάκριση κατάφερε να αποκτήσει ο νεαρός...

Ίδρυμα Νταχάου με φροντιστή βασανιστή – Τα μυστικά κέντρου αποκατάστασης παιδιών με...

Οι μνήμες από τον άγριο ξυλοδαρμό που οδήγησε τον...

Οι αστρολογικές προβλέψεις της ημέρας για την Κυριακή 06 Οκτωβρίου

ΚΡΙΟΣ: Ισως ένα άτομο του παρελθόντος επιστρέψει μετανιωμένο. Εάν...

Οι υψηλές αμοιβές των star ηθοποιών και η κόντρα των καναλιών με...

Σταρ ηθοποιοί εναντίον καναλιών και κανάλια εναντίον παραγωγών. Πόλεμος...

Τροπολογία για φίμωση της «Espresso»

Σκοτεινά παιχνίδια

«Φωτογραφική» τροποποίηση επί κοινής υπουργικής απόφασης δημοσιεύτηκε (νύχτα) στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, προκειμένου να φιμωθεί η ανεξάρτητη φωνή της «Espresso». Οπως φαίνεται, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη συνεχίζει τα βρόμικα παιχνίδια εναντίον του Τύπου, με ξεκάθαρο πλέον στόχο όχι απλώς να φιμώσει, αλλά να εξολοθρεύσει όσες δημοσιογραφικές φωνές κινούνται με βάση τον ρόλο που τους αναθέτει το ίδιο το Σύνταγμα και δεν αναλώνονται σε διαρκείς κολακείες για κάθε κυβερνητική επιλογή.

Αυτή τη φορά, η κυβέρνηση, προκειμένου να βλάψει την εφημερίδα μας, εργαλειοποίησε το πολυθρύλητο «Πρόγραμμα ενίσχυσης των επιχειρήσεων έκδοσης εφημερίδων πανελλήνιας κυκλοφορίας». Ενα πρόγραμμα που εφαρμόζουν πολλές ευρωπαϊκές χώρες και το οποίο διαρκώς ανακοινώνεται στη χώρα μας, αλλά ποτέ δεν ολοκληρώνεται.

Οι αρχικοί όροι και προϋποθέσεις υπαγωγής στο συγκεκριμένο πρόγραμμα είχαν δημοσιευτεί σε ΦΕΚ τον περασμένο Απρίλιο. Η εφημερίδα μας πληρούσε φυσικά όλα τα κριτήρια, τόσο από άποψη ύλης, αφού περιλαμβάνει πολιτικές, οικονομικές, αθλητικές και κοινωνικές ειδήσεις, όσο και από άποψη πλήθους εργαζομένων και κύκλου εργασιών.

Πληρούσε ακόμη και το κριτήριο της επιπλέον ενίσχυσης, επειδή εκδίδει ημερήσιο φύλλο εκτός από κυριακάτικο. Με βάση τα παραπάνω, η εταιρία ΕΣΤΙΑ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗ Α.Ε., από την οποία εκδίδεται και η «Espresso», κατέθεσε όλα τα νόμιμα και απαραίτητα έγγραφα, εμπρόθεσμα και με διαφάνεια. Αξίζει μάλιστα να επισημανθεί ότι κατατέθηκαν φορολογικές και ασφαλιστικές ενημερότητες, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, ήμασταν η πρώτη εταιρία που κατέθεσε πλήρη και σωστά δικαιολογητικά.

Ως εκ τούτου, τον περασμένο Ιούλιο η εφημερίδα μας συμπεριελήφθη στους πρώτους 27 δικαιούχους του προγράμματος, με βάση απόφαση που αναρτήθηκε στη Δι@ύγεια, καθώς είχε ολοκληρώσει την αποστολή δικαιολογητικών με επιτυχία, από τα οποία προέκυπτε ξεκάθαρα η πλήρωση όλων των κριτηρίων. Από τον Ιούλιο μέχρι σήμερα πέρασαν αρκετοί μήνες. Η καθυστέρηση στην εφαρμογή του προγράμματος μάλλον προέκυψε για να δοθεί χρόνος ώστε να συγκεντρώσουν και οι υπόλοιποι τα δικαιολογητικά. Ή, εκ των εξελίξεων, φαίνεται πως μπορεί να δόθηκε προκειμένου οι… εγκέφαλοι του Μαξίμου να βρουν τρόπο να μας πολεμήσουν! Γιατί, ξάφνου, την περασμένη Τετάρτη (νύχτα, όπως προείπαμε), η κυβέρνηση, με την υπογραφή του Γιάννη Μπρατάκου, του υπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ, που είναι υπεύθυνος για θέματα Τύπου, αποφάσισε να αλλάξει «χειρουργικά» έναν από τους όρους, που θεωρούσε ότι θα «φωτογραφίζει» τον εκπρόσωπο της εταιρίας μας Ιωάννη Φιλιππάκη.

Στόχος; Είτε να ελαχιστοποιηθεί η ενίσχυση προς την «Espresso» είτε ακόμη και να εξαφανιστεί η εφημερίδα μας από τη λίστα των εντύπων που δικαιούνται ενίσχυση. Συγκεκριμένα, στο ΦΕΚ που δημοσιεύτηκε υπάρχει η προϋπόθεση ο νόμιμος εκπρόσωπος να μη δραστηριοποιείται με τον ίδιο ρόλο και σε άλλες εκδοτικές επιχειρήσεις, γιατί σε αυτή την περίπτωση όλες οι επιχειρήσεις θα λαμβάνονται ως μία, ενιαία δραστηριότητα, άρα θα δικαιούνται ένα ποσό ενίσχυσης. Κι αυτό παρά το γεγονός πως κάθε επιχείρηση εκδίδει διαφορετικές εφημερίδες, οι οποίες έχουν άλλους εργαζομένους και άλλες δραστηριότητες.

Και, για να γίνει η ενίσχυση του Τύπου ακόμη πιο σκληρό κυνήγι μαγισσών, η κυβέρνηση όρισε ως καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης των νέων δικαιολογητικών που απαιτούνται με βάση την τροποποίηση την Κυριακή (!), δηλαδή στις 22 Οκτωβρίου! Εδωσε δηλαδή στην πραγματικότητα προθεσμία μόνο μιας ημέρας, καθώς για την κατάθεση δεν μπορεί καν να αξιοποιηθεί η ψηφιακή πλατφόρμα «gov.gr», αλλά απαιτείται φυσική παρουσία εκπροσώπου σε ΚΕΠ. Γεγονός που, φυσικά, ενισχύει ακόμη περισσότερο την άποψη περί επιτελικού… μπάχαλου, καταρρίπτοντας τον μύθο περί δήθεν ψηφιακής αναβάθμισης της χώρας μας.

Αναρωτιόμαστε: οι αρμόδιες ενώσεις θα πάρουν θέση; Η υπόθεση αφορά σαφώς την Ενωση Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΣΗΕΑ), καθώς η κυβερνητική κίνηση είναι το λιγότερο επιθετική προς τους δημοσιογράφους των επιχειρήσεων, που βλέπουν να τιμωρείται η εφημερίδα τους για τα ρεπορτάζ τους, ενώ το διακύβευμα περιλαμβάνει και απώλεια νέων θέσεων εργασίας. Αφορά, βεβαίως, και την Ενωση Ιδιοκτητών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΙΗΕΑ), που, εάν δεν αντιδράσει, γίνεται έρμαιο κάθε κυβερνητικής αυθαιρεσίας και αποτυγχάνει να σταθεί στο ύψος του θεσμικού ρόλου τον οποίο επιτελεί στο δημοκρατικό μας πολίτευμα.

Πρόκειται για μία από τις πιο σκοτεινές μεθοδεύσεις στην ιστορία του ελληνικού Τύπου, που κάνει την 107η θέση που πήρε η Ελλάδα το 2023 στη διεθνή κατάταξη για την ελευθερία του Τύπου να μοιάζει πλέον προνομιακή. Παρά το γεγονός ότι βρίσκονται ήδη ψηλότερα από την Ελλάδα χώρες όπως η Μογγολία, το Μαλάουι και η Μαλαισία, διεκδικούμε με αξιώσεις την τελευταία, 180ή θέση, στην οποία βρίσκεται η Βόρεια Κορέα!

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ηρώδου Αττικού & απιστίας γωνία – Το παράνομο ζευγάρι πολιτικών

Ένα... ιδιόμορφο (και γράφουμε «ιδιόμορφο» μια και γνωρίζουμε και...

Η Αντζελίνα Τζολί παρουσίασε και… επίσημα τον νέο σύντροφό της

Σταμάτησε να κρύβεται η Αντζελίνα Τζολί και παρουσίασε «επισήμως»...

Απλήρωτοι εργαζόμενοι στο Open που συνεργάστηκαν πέρυσι με την εταιρία του Κοκλώνη

Μέσα σε εποχές μεγάλης ακρίβειας κάποιοι εργαζόμενοι στο Open...

Οι υψηλές αμοιβές των star ηθοποιών και η κόντρα των καναλιών με την εταιρία παραγωγής του Καραγιάννη

Σταρ ηθοποιοί εναντίον καναλιών και κανάλια εναντίον παραγωγών. Πόλεμος...

Κλαούντια Ζαΐμη: Από τις ταινίες του Σειρηνάκη, στο «Power of love»

Αποκαλύψεις-φωτιά και με φωτογραφικά πειστήρια για το «ροζ» παρελθόν...