Ψυχανάλυσέ το: I AM SORRY...

ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Από τη Σοφία Π. Μιχαλοπούλου

Ψυχανάλυσέ το: I AM SORRY...

❱❱ Η έλλειψη συγχώρεσης είναι υπεύθυνη για ψυχοσωματικές ασθένειες και ορμονολογικές αλλαγές που αποδυναμώνουν τον οργανισμό

Η λέξη «συγχώρεση» αποτελείται από τις λέξεις «συν» και «χωρώ», δηλαδή δίνω χώρο ή βρίσκω χώρο μέσα μου και μπορώ να συνυπάρχω κυρίως με τον ίδιο μου τον εαυτό. Είναι μία συνειδητή στάση και θέση ζωής, η οποία γαληνεύει την ψυχή μας πρώτα απέναντι στον εαυτό μας και μετά στους άλλους.

Το αντώνυμο της λέξης συγχώρεση είναι η μνησικακία, δηλαδή η μνήμη του κακού. Συναισθήματα όπως ο θυμός, ο φόβος, η εκδικητικότητα, η θλίψη, η απογοήτευση, η απόρριψη, η ανασφάλεια, η αγανάκτηση βρίσκουν έδαφος να καλλιεργηθούν όταν εμείς εξαρχής δεν συγχωρούμε τον εαυτό μας.

Το άτομο που δεν συγχωρεί χάνει ένα σημαντικό χαρακτηριστικό της ανθρώπινης φύσης του, την αυτοεκτίμησή του, την αυτοκριτική του, την επιείκειά του και με τον τρόπο αυτό δεν αξιολογεί καθαρά τις καταστάσεις.

Η έλλειψη συγχώρεσης στη ζωή μας είναι υπεύθυνη για πολλές ψυχοσωματικές ασθένειες και ορμονολογικές αλλαγές που αποδυναμώνουν τα αντισώματα του οργανισμού.

Η συγχώρεση είναι τρόπος ζωής και επιλογή για τους πραγματικά πνευματικά και ψυχικά δυνατούς, ουσιαστικά μας συνδέει με την εσωτερική ισορροπία και γαλήνη, ανοίγοντάς μας έτσι την πόρτα στην ψυχική και τη σωματική υγεία, καθώς και στις αρμονικές διαπροσωπικές σχέσεις με τους άλλους.

Η συγχώρεση είναι προσωπική επιλογή, που σας καλεί να σκεφτείτε και να πάρετε μία απόφαση για την ηρεμία σας. Δεν συγχωρείτε για κανέναν άλλον, δεν κάνετε χάρη σε κάποιον που δεν αξίζει. Συγχωρείτε για εσάς. Δεν χρειάζεται στην ουσία να γνωρίζει κανείς μία προσωπική σας απόφαση, αφορά καθαρά εσάς και τη θετική σας εξέλιξη. Αποδεχτείτε ότι τα λάθη αφορούν όλους.

Μάθετε τον εαυτό σας

Κανένας άνθρωπος δεν είναι τέλειος, όλοι αργά ή γρήγορα κάνουμε λάθη. Η ζωή είναι ένας κύκλος στον οποίο και πληγώνουμε και πληγωνόμαστε. Ενας πιο εύκολος τρόπος να συγχωρέσετε είναι να σκεφτείτε ότι και εσείς μπορεί να ζητήσετε κάποια στιγμή κατανόηση και συγχώρεση.
Μάθετε τον εαυτό σας. Ενας άνθρωπος που μας πλήγωσε μπορεί τελικά να μας διδάξει πράγματα για τον εαυτό μας. Είναι ένας τρόπος να αναλογιστούμε τι ανθρώπους θέλουμε να έχουμε δίπλα μας, τι είδους χαρακτήρες θα θέλαμε και εμείς να είμαστε και ποιες είναι κι οι δικές μας σκέψεις και ευθύνες, όσον αφορά κάποιο συμβάν με αρνητικές συνέπειες.

Θα αποκτήσετε μεγαλύτερη εμπειρία και σοφία: Η συγχώρεση είναι δείγμα ενός ψυχικού μεγαλείου, απόρροια βαθιάς ενδοσκόπησης και υγιούς επικοινωνίας με τον ψυχικό μας κόσμο. Ο άνθρωπος που καταφέρνει να ξεπεράσει τον θυμό του, να καλλιεργήσει μέσα του την αρετή της κατανόησης, του απολογισμού, να αφουγκραστεί και να συγχωρέσει έχει γίνει σίγουρα πιο σοφός, γνωρίζοντας τα ψυχικά αποθέματά του και τις αξίες του. Η συγχώρεση είναι υγεία. Το μίσος καταστρέφει την ψυχή και το σώμα ενός ανθρώπου, προκαλώντας ένα σωρό επιπλοκές που πλήττουν την υγεία μας.

Η συγχώρεση απελευθερώνει, μεταμορφώνει τον άνθρωπο, με συνέπεια να έχει μια ψυχή πιο ελαφριά, καθαρή, ήρεμη και γαλήνια. Και αυτό με τη σειρά του επιδρά και στο σώμα μας, στη σκέψη και τη συμπεριφορά μας! Με όλα αυτά, λοιπόν, αντιλαμβανόμαστε όλοι πόσο ανεκτίμητη είναι η διαδικασία της συγχώρεσης. Μη διστάζει κανείς να την εφαρμόσει, λειτουργεί ψυχικά καθαρτικά! Συνεπώς, πρέπει να γίνει κατανοητό πως με τη συγχώρεση ουσιαστικά βοηθάμε τον εαυτό μας να εξελιχτεί ψυχικά και να δυναμώσει. Μπορούμε, λοιπόν, να συμπεράνουμε ότι η συγχώρεση τελικά είναι μια μεγάλη πράξη δύναμης και εσωτερικού αποθέματος και όχι αδυναμίας.

TIPS ΓΙΑ ΝΑ ΚΕΡΔΙΣΕΤΕ ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ

Το μυστικό και το μεγάλο στοίχημα είναι να μάθετε να συγχωρείτε. Πώς θα το καταφέρετε;
1 Αναλογίστείτε πως ό,τι συνέβη δεν γυρίζει πίσω. Το ζήσατε.
2 Αναγνωρίστε τα συναισθήματά σας. Μπορείτε να θυμώσετε, να κλάψετε, να ξεσπάσετε.
3 Μη μένετε να σκέφτεστε το παρελθόν. Αφότου συνειδητοποιήσετε τι έγινε, κάντε τον απολογισμό σας και ανακάλυψτε τις αιτίες, έτσι θα μπορέσετε να προχωρήσετε στην προσωπική σας συγχώρεση και, αν προκύψει και το έχετε ανάγκη, μπορείτε και να την εκφράσετε.
4 Το πιο δύσκολο είναι να συγχωρέσετε τον ίδιο σας τον εαυτό για τα λάθη ή τις αστοχίες του.
5 Αποδεχτείτε ότι το αρνητικό έγινε και δεν αλλάζει: Μπορούμε όμως να επιλέξουμε τη λυτρωτική διαδικασία της συγχώρεσης όχι για να διορθώσουμε τα κακώς κείμενα του παρελθόντος, αλλά για να ενισχύσουμε το μέλλον μας με θετική σκέψη, γαλήνη, ηρεμία και χαρά, χωρίς τίποτε αρνητικό.

MSc Κλινική Ψυχοπαθολόγος - 
Ψυχοθεραπεύτρια
Universite Paris VIII - St. Denis - Vincennes, France

www.michalopoulou.gr

www.facebook.com/ 
Σοφία Π. Μιχαλοπούλου

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ