❱❱ Η Coca-Cola, που στα χρόνια της κρίσης την… κοπάνησε από την Ελλάδα, «εμπορεύεται» τώρα εμβληματικά μνημεία της πατρίδας μαςΚατά τη διάρκεια της κρίσης, όταν η ελληνική οικονομία είχε άμεση ανάγκη από μεγαλύτερη στήριξη, η Coca Cola γύρισε την πλάτη στη χώρα κλείνοντας όλα τα εργοστάσιά της, εκτός από ένα, και μεταφέροντας στην Ελβετία τη φορολογική έδρα της.
Τώρα που «μυρίστηκε» ανάκαμψη, προχώρησε σε μια επίδειξη υποκρισίας: Θυμήθηκε την Ελλάδα αποτυπώνοντας στα μπουκάλια της εμβληματικά μνημεία της, ώστε να προωθήσει τα προϊόντα της.
Με απώτερο στόχο να αποκομίσει το μεγαλύτερο δυνατό όφελος για τα ταμεία της, η εταιρία κυκλοφόρησε «συλλεκτικά» μπουκάλια με τις εικόνες του Παρθενώνα, της Βουλής, του Λευκού Πύργου και νησιών των Κυκλάδων.
Η κίνησή της προκάλεσε την έντονη αντίδραση των ελληνικών εταιριών αναψυκτικών, που εξέλαβαν τη συγκεκριμένη προωθητική ενέργεια ως αθέμιτο ανταγωνισμό.
Οι εταιρίες Λουξ, Βίκος και Εψα έχουν καταγγείλει για αθέμιτο ανταγωνισμό την Coca Cola Hellas στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ) και τις επόμενες μέρες αναμένεται η απόφαση της δευτεροβάθμιας επιτροπής για την αίτηση επανελέγχου της απόφασης της πρωτοβάθμιας.
Η συγκεκριμένη απόφαση καλούσε την Coca Cola Hellas να αποσύρει την προωθητική ενέργεια-διαφήμιση, στην οποία απεικονίζονται ελληνικά μνημεία και τοπία σε «συλλεκτικά» μπουκάλια της.
Παράνομη
Οι τρεις ελληνικές εταιρίες υποστηρίζουν πως η εν λόγω προωθητική ενέργεια της Coca Cola δημιουργεί αθέμιτα αύξηση των πωλήσεών της και μείωση των δικών τους, ενώ είναι παντελώς παράνομη και, μάλιστα, έγινε χωρίς να έχει καμία απολύτως άδεια χρήσης από τους αρμόδιους φορείς (ΕΟΤ).
Ζητούν την απόρριψη της αίτησης επανελέγχου της Coca Cola Hellas, την απόσυρση εντός μίας μέρας όσων μορφών επικοινωνίας δεν έχει αποσύρει η Coca Cola, καθώς και των συσκευασιών στα μπουκάλια της.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στη συνεδρίαση της πρωτοβάθμιας επιτροπής η πλευρά της Coca Cola Hellas ισχυρίστηκε ότι η καμπάνια σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε με βάση όλες τις απαραίτητες και προβλεπόμενες νομικές υποχρεώσεις, καθώς, όταν ξεκίνησε, δεν υπήρχε υποχρέωση αδειοδότησης για ελεύθερα σχέδια ιστορικών μνημείων.
Υποστήριξε, επίσης, ότι η δημιουργία των συλλεκτικών μπουκαλιών έχει μόνο στόχο την ανάδειξη της Ελλάδας διεθνώς και την προβολή της ως κορυφαίου τουριστικού προορισμού.
Σημειώνεται ότι το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας είναι ο φορέας που ελέγχει τις διαφημίσεις και φροντίζει να τηρούνται οι κανόνες δεοντολογίας του Ελληνικού Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας.
Πρόκειται για μια ανεξάρτητη μη κερδοσκοπική αστική εταιρία η οποία δημιουργήθηκε το 2003, στο πλαίσιο της αυτορύθμισης της διαφημιστικής αγοράς από τους διαφημιζομένους, τις διαφημιστικές εταιρίες και τα μέσα.