Συλλεκτικό ημερολόγιο με νοσταλγικές υδατογραφίες της πλατείας Ομονοίας που έχουμε… ξεχάσει

Η Ομόνοια περασμένων δεκαετιών ζωντανεύει μέσα από δώδεκα νοσταλγικά έργα της εικαστικού Αρτέμιδος Χατζηγιαννάκη σε ένα συλλεκτικό ημερολόγιο τοίχου, στο οποίο συμπράττει και ο συγγραφέας Νίκος Βατόπουλος βάζοντας τη δική του σφραγίδα στα συνοδευτικά κείμενα, ένα για κάθε μήνα του νέου έτους.

  • Από τον
    Ηλία Μαραβέγια

Η Ομόνοια και ο κόσμος της, οι μορφές της πλατείας στη δεκαετία του ’50 και του ’60, η ιδιαίτερη ατμόσφαιρα των γύρω δρόμων, το παλιό σιντριβάνι, το καφενείο Νέον, ο γυάλινος Δρομέας, οι μικροπωλητές, τα περίπτερα, οι κυλιόμενες σκάλες, οι τροχονόμοι, οι φωτεινές επιγραφές, τα παλιά τραμ φιγουράρουν σε υδατογραφίες της δημιουργού στις σελίδες του ημερολογίου, το οποίο κυκλοφορεί δίγλωσσο (ελληνικά και αγγλικά, σε μετάφραση Jonh Davis) και η αξία του είναι συλλεκτική.

Σε κεντρικό σημείο

Όπως σημειώνει η Άρτεμις Χατζηγιαννάκη, «η ιδέα της Ομόνοιας ξεκίνησε ως θέμα ατομικής έκθεσης ζωγραφικής, που θα πραγματοποιείτο εντός του 2020 σε κεντρικό σημείο της Αθήνας, σε επιμέλεια του Νίκου Βατόπουλου και σε συνέχεια της μέχρι τότε συνεργασίας μας για την Αθήνα του ’60. Πέρασε από τις συμπληγάδες του πρώτου και του δεύτερου εγκλεισμού, δοκιμάσθηκε από τις αμφιθυμίες και τις ματαιώσεις των ενδιάμεσων μηνών, αλλά τελικά κατόρθωσε –όπως η τέχνη πάντα βρίσκει τρόπο να τρυπώνει– να μετουσιωθεί σε ημερολόγιο και να γίνει ένα ευφρόσυνο μήνυμα για την καινούργια χρονιά.

SONY DSC

Με την προσμονή και την ελπίδα που φέρνει ένας νέος χρόνος και με αφετηρία ο καθένας τη δική του Ομόνοια, το δικό του σημείο μηδέν για κάθε επανεκκίνηση, καλωσορίζουμε τον νέο χρόνο για να ξαναχαράξουμε διαδρομές μέσα στον συλλογικό χώρο, αυτή τη φορά με περισσότερη κοινωνική συνείδηση και αλληλεγγύη».

Από την πλευρά του, ο Νίκος Βατόπουλος αναφέρει: «Η Ομόνοια ως διαχρονική ιδέα και σταθερή στον χρόνο αστική εμπειρία είναι συνυφασμένη με την πορεία της Αθήνας στον χρόνο». Και συμπληρώνει: «Με χαρά δέχθηκα την πρόσκληση της Αρτέμιδος Χατζηγιαννάκη να συνοδεύσω με μικρά κείμενα τα εικαστικά έργα της με θέμα όψεις της πλατείας Ομονοίας και των πέριξ, καθώς πιστεύω ότι η συγκεκριμένη θεματολογία αποτελεί πηγή συγκίνησης και συνδέεται με βιώματα και αφηγήσεις».

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ