Η ιστορική λιμουζίνα του εθνάρχη μαζί με 200 συλλεκτικά αυτοκίνητα στο σφυρί (από τον οίκο Coys), σε event στον Αστέρα Βουλιαγμένης.
Η ιστορική Silver Shadow, το επίσημο προεδρικό αυτοκίνητο του Κωνσταντίνου Καραμανλή, βγαίνει στο σφυρί από τον μεγαλύτερο οίκο δημοπρασιών του κόσμου, στην πρώτη λαμπερή εκδήλωση του είδους στην Ελλάδα. Μαζί της δημοπρατούνται από τη βρετανική εταιρεία Coys εκατοντάδες άλλα πανέμορφα, κλασικά και παράλληλα ιστορικά αυτοκίνητα, σε ένα event που έχει προγραμματιστεί για τις 15 Ιουνίου και αναμένεται να προσελκύσει αγοραστές από όλον τον κόσμο.
Η αγαπημένη του εθνάρχη «αρχόντισσα» Rolls Royce αναμένεται να προσελκύσει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των συλλεκτών, ενώ οι διοργανωτές δεν αποκλείουν να ξεπεράσει κατά πολύ την αρχική τιμή εκτίμησης, που ωστόσο ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί. Το πανέμορφο αμάξι -μακριά έκδοση της Silver Shadow- ήταν το επίσημο προεδρικό αυτοκίνητο του Κωνσταντίνου Καραμανλή και βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση, ενώ έχει διανύσει λιγότερα από 55.000 χλμ. Συνοδεύεται μάλιστα από το δελτίο κινήσεων του τότε πρωθυπουργού και αργότερα του Προέδρου της Δημοκρατίας.
Ο ίδιος -στις επίσημες τουλάχιστον εξόδους του- δεν οδηγούσε ποτέ την αγαπημένη του λιμουζίνα, αλλά και ποτέ δεν την αποχωριζόταν. Συνήθως στη θέση του συνοδηγού, δίπλα στον έμπιστο σοφέρ του Χαράλαμπο Συρόπουλο, απολάμβανε τις βόλτες, έβγαινε με τους καλούς του φίλους Δημήτρη Χορν και Μάνο Χατζιδάκι, κατηφόριζε στο Γκολφ της Γλυφάδας ή κατευθυνόταν στην αγαπημένη του ταβέρνα για ψάρι. Γοητευμένος από την «αρχόντισσα» από την πρώτη στιγμή που την είδε -την ανακάλυψε στο γκαράζ των πρώην ανακτόρων το 1974, όταν επέστρεψε από το Παρίσι μετά την αποκατάσταση της Δημοκρατίας-, αποφάσισε να τη «στέψει» επίσημο όχημα του πρωθυπουργού και δεν έπαψε να τη χρησιμοποιεί έως το 1981.
To 1988 η ιστορική λιμουζίνα βγήκε σε πλειστηριασμό από τον ΟΔΔΥ και αντί 25.000.000 δραχμών πέρασε στα χέρια συλλέκτη, ο οποίος, σύμφωνα με πληροφορίες, τη «βούτηξε» από τα χέρια γνωστού εφοπλιστή. Είκοσι χρόνια αργότερα ο συλλέκτης αποφάσισε να πουλήσει την «αρχόντισσα» του Κωνσταντίνου Καραμανλή, που βγήκε στη δημοπρασία χωρίς όμως τελικά -αν και σε άριστη κατάσταση- να πιάσει τότε την αναμενόμενη τιμή.
Τώρα το κλασικό αυτοκίνητο με τη μεγάλη ιστορία ξαναβγαίνει στο σφυρί, με τους επαγγελματίες του οίκου Coys να δηλώνουν ενθουσιασμένοι που το έχουν συμπεριλάβει στον κατάλογό τους, ενώ θεωρούν ότι θα πρέπει να παραμείνει στην Ελλάδα και στα χέρια Ελληνα συλλέκτη. «Είχαμε από παλαιότερα πάρα πολλούς πελάτες από την Ελλάδα και γνωρίζουμε ότι στη χώρα σας υπάρχουν πολλές μεγάλες ιδιωτικές συλλογές» υποστήριξε σε δηλώσεις του ο εκπρόσωπος της Coys Chris Routledge, ο οποίος είναι ενθουσιασμένος με τη δημοπρασία στη χώρα μας, και πρόσθεσε: «Οι Ελληνες συλλέκτες όμως δεν είχαν ποτέ τη δυνατότητα να προωθήσουν τη συλλογή τους σε διεθνές κοινό. Αυτό ακριβώς ερχόμαστε να κάνουμε εμείς, να πάρουμε τα αυτοκίνητα από την Ελλάδα και να τα δώσουμε σε όλο τον κόσμο».
Από ξεχασμένα σαραβαλάκια, αντικείμενα πόθου για συλλέκτες!
Στη δημοπρασία θα βγουν στο σφυρί σχεδόν διακόσια ιστορικά αυτοκίνητα από όλη την Ελλάδα, τα περισσότερα από τα οποία βρέθηκαν από τους ειδικούς ξεχασμένα μέσα σε αποθήκες, ακόμα και σε χωράφια. Το event θα διεξαχθεί στους χώρους του Αστέρα Βουλιαγμένης και οι διοργανωτές εκτιμούν ότι θα προσελκύσει το ενδιαφέρον περισσότερων από χιλίων συλλεκτών – επισκεπτών από κάθε γωνιά του πλανήτη. Τη διοργάνωση έχει αναλάβει εκτός από τον οίκο Coys και η Veloce Classic and Sports Cars (για τους γνώστες του κλασικού αυτοκινήτου, έχει φέρει την Pagani Zonda S στην Ελλάδα).
Μπορεί η εμπορική αξία των δημοπρατηθέντων αυτοκινήτων να κυμαίνεται από 3.000 μέχρι 300.000 ευρώ, όμως για τον κάθε συλλέκτη η αξία τους είναι πραγματικά ανεκτίμητη, αφού δεν είναι και λίγοι αυτοί που κάθε χρόνο παρακολουθούν αυτού του τύπου τις δημοπρασίες σε όποια χώρα κι αν διοργανώνονται. Μόνο ο οίκος Coys κάθε χρόνο διοργανώνει τουλάχιστον δέκα δημοπρασίες κλασικών αυτοκινήτων, μέσα από τις οποίες πωλούνται 1.500 με 2.000 οχήματα. Η τιμή πώλησης πολλών από αυτά έχει ξεπεράσει ακόμα και το ένα εκατομμύριο ευρώ!
Ατραξιόν της δημοπρασίας θεωρείται και η Rolls Royce Phantom I Ascot tourer του 1929, η οποία βρέθηκε στην Ελλάδα και μεταμορφώθηκε από τους κατασκευαστές σε σωστό φαβορί, καθώς όλα τα μέρη του αυτοκινήτου λύθηκαν, καθαρίστηκαν και γυαλίστηκαν από την αρχή. Η άνοδος της αξίας των συλλεκτικών αυτοκινήτων την τελευταία πενταετία κυμαίνεται μεταξύ 30 και 40%, ποσοστό που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού οφείλεται στο γεγονός πως ενδιαφερόμενοι από τη Ρωσία, τη Βραζιλία, την Κίνα και την Ινδία έχουν μπει δυναμικά στο παιχνίδι της αναζήτησης τέτοιων οχημάτων. Οι διοργανωτές πάντως συνεχίζουν να δέχονται αιτήσεις από ενδιαφερομένους και να εξετάζουν υποψήφια για τη δημοπρασία αυτοκίνητα. Ο τελικός κατάλογος θα διαμορφωθεί είκοσι πέντε ημέρες πριν από το event.
ΘΑΝΟΣ ΜΑΚΡΟΓΑΜΒΡΑΚΗΣ

