Ζάχαρη πάντα με μέτρο

ΖΑΧΑΡΗ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΜΕΤΡΟ • Φυστικοβούτυρο για μετά το γυμναστήριο • ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΣΤΑΡ • Το… ρολόι του ήπατος φέρνει τα περιττά κιλά • ΤΟ «ΕΓΚΑΥΜΑ» ΤΗΣ ΑΝΙΣΤΟΝ • Ενδυνάμωση μυών μόνο με τη… σκέψη • Η ΦΟΡΤΙΣΗ ΤΗΣ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ

ΖΑΧΑΡΗ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΜΕΤΡΟ

Ολοι ξέρουμε ότι η ζάχαρη δεν κάνει καλό, όμως σχεδόν κανείς δεν μπορεί να αντισταθεί στη γοητεία της. Σύμφωνα με τον διατροφολόγο Ματ Τέμπατ, ωστόσο, δεν αληθεύουν όλες οι φήμες για εκείνη.

Τα φυσικά σάκχαρα που περιέχονται στο γάλα και το γιαούρτι, για παράδειγμα, πρέπει να αποτελούν μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής.

Το ίδιο ισχύει και για τους χυμούς φρούτων, οι οποίοι περιέχουν μεν πολλά σάκχαρα και είναι καλύτερα να προτιμά κανείς να καταναλώνει ολόκληρα τα φρούτα, ωστόσο περιέχουν επίσης βιταμίνες ανεκτίμητης αξίας για τον οργανισμό. Σε ό,τι αφορά τα φυσικά υποκατάστατα ζάχαρης, όπως το μέλι και το σιρόπι αγαύης, και αυτά πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο, όπως και η επεξεργασμένη ζάχαρη, λόγω της υψηλής θερμιδικής αξίας τους. Παρ’ όλα αυτά διατηρούν σε χαμηλά επίπεδα τον γλυκαιμικό δείκτη.

Φυστικοβούτυρο για μετά το γυμναστήριο

Μπορεί οι λέξεις φυστικοβούτυρο και αδυνάτισμα να μην πηγαίνουν μαζί στην ίδια πρόταση, όμως σύμφωνα με τη διατροφολόγο Κασάντρα Μπαρνς το φυστικοβούτυρο αποτελεί σύμμαχο της άσκησης. Κι αυτό γιατί είναι πλούσια πηγή πρωτεΐνης και υγιεινών λιπαρών, καθώς και μετάλλων όπως το μαγνήσιο και το ασβέστιο, που τροφοδοτούν τον οργανισμό με ενέργεια, ενισχύουν την καλή μυϊκή λειτουργία και συμβάλλουν στη διατήρηση της υγείας των οστών. Σε συνδυασμό με σύνθετους υδατάνθρακες, όπως τα μπισκότα βρόμης, αποτελούν ένα άκρως υγιεινό, νόστιμο και χορταστικό σνακ για μετά το γυμναστήριο, που θα χαρίσει ενέργεια στον οργανισμό.

ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΣΤΑΡ

Με τις εβδομάδες μόδας ανά τον κόσμο να βρίσκονται σε εξέλιξη, οι μεγάλες πρωταγωνίστριες της πασαρέλας αποκαλύπτουν μερικά από τα μυστικά της διατροφής τους που συμβάλλουν στο αποτέλεσμα που όλοι θαυμάζουμε.

Η Αλεσάντρα Αμπρόζιο παραδέχεται ότι τους περασμένους μήνες έκοψε εντελώς τους υδατάνθρακες και τη ζάχαρη, και έτρωγε μόνο πρωτεΐνη, η Κένταλ Τζένερ ότι έπινε 12 κούπες τσάι αποτοξίνωσης την ημέρα για να διατηρήσει το δέρμα της καθαρό και το στομάχι της επίπεδο, ενώ η Τζόαν Σμολς πρόσεχε πολύ το μέγεθος των μερίδων που έτρωγε και αύξησε τους φυσικούς χυμούς λαχανικών που κατανάλωνε.

Η Λίλι Ολντριτζ, από την πλευρά της, υιοθέτησε χορτοφαγική διατροφή, βγάζοντας εντελώς το κρέας από τη ζωή της, τη στιγμή που η Κάρολαϊν Μέρφι ακολούθησε τη λεγόμενη αλκαλική δίαιτα, που εξισορροπεί το pH του οργανισμού. Τέλος, η Μαγκνταλένα Φρακόβιακ αύξησε την κατανάλωση βιταμινών Ε, Α και των λιπαρών οξέων ω-3 και ω-6, αλλά και την κατανάλωση κοτόσουπας, που συμβάλλει στην παραγωγή κολλαγόνου.

Το… ρολόι του ήπατος φέρνει τα περιττά κιλά

Εχετε περιττά κιλά; Μπορεί να φταίει το… ρολόι του ήπατός σας γι’ αυτό. Το γεγονός ότι έχουμε «ρολόι» στο σώμα μας που καθορίζει πότε πρέπει να κοιμηθούμε και πότε να ξυπνήσουμε είναι λίγο πολύ γνωστό.

Ωστόσο, επιστήμονες ανακάλυψαν ότι κάθε όργανο έχει το δικό του ρολόι, γνωστό και ως κιρκάδιος ρυθμός. Στη διάρκεια της νύχτας, για παράδειγμα, που δεν υπάρχει εισερχόμενη τροφή, το ήπαρ σταματάει να καίει σάκχαρα για την παραγωγή ενέργειας και αρχίζει να καίει το λίπος που αποθηκεύτηκε στη διάρκεια της μέρας. 

Ομως, αν καταναλώσουμε τροφή αργά το βράδυ, αυτός ο ρυθμός διαταράσσεται, το πεπτικό σύστημα ξυπνάει και το ήπαρ αρχίζει να αποθηκεύει λίπος αντί να το καίει.

ΤΟ «ΕΓΚΑΥΜΑ» ΤΗΣ ΑΝΙΣΤΟΝ

Τη 10λεπτη μυστική άσκηση που κάνει για να αυξήσει τον μεταβολισμό της αποκάλυψε η Τζένιφερ Ανιστον. Ερωτηθείσα ποια άσκηση θα έκανε αν είχε μόλις 10 λεπτά στη διάθεσή της, η ελληνικής καταγωγής ηθοποιός απάντησε χωρίς σκέψη την «burn» και εξήγησε περί τίνος πρόκειται. «Κάνεις ένα λεπτό τρέξιμο, ένα λεπτό σπριντ, ένα λεπτό περπάτημα, ένα λεπτό τρέξιμο, ένα λεπτό σπριντ και ούτω καθεξής. Επαναλαμβάνεις για 10 λεπτά. Δίνει εξαιρετική ώθηση στον μεταβολισμό» εξήγησε, ενώ πρόσθεσε ότι, αν έπρεπε να διαλέξει ένα είδος άσκησης για το υπόλοιπο της ζωής της, αυτό θα ήταν η γιόγκα.

Ενδυνάμωση μυών μόνο με τη… σκέψη

Επιτέλους, μια καλή είδηση για όσους βαριούνται τη γυμναστική. Επιστήμονες ανακάλυψαν ότι και μόνο η σκέψη της άσκησης μπορεί να ενδυναμώσει τους μυς μας. Ο λόγος για την τεχνική motor imagery, που χρησιμοποιείται ήδη από μεγάλους αθλητές, για να τους δώσει ένα προβάδισμα έναντι των αντιπάλων τους.

Σύμφωνα με τον δρα Μάικλ Μόσλεϊ και τους συνεργάτες του, που εφάρμοσαν τη νοητική γυμναστική σε επτά εθελοντές, οι οποίοι δεν μπορούσαν να γυμναστούν εξαιτίας προβλημάτων υγείας, η τεχνική είναι αποτελεσματική και σε κοινούς θνητούς.

Η ΦΟΡΤΙΣΗ ΤΗΣ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ

Ενα από τα χειρότερα πράγματα που μπορεί να σου τύχουν είναι να ξεμείνεις από μπαταρία στο κινητό την ώρα που είσαι στο γυμναστήριο. Χάρη σε μια νέα εφεύρεση ερευνητών του North Carolina State University, αυτός ο «εφιάλτης» θα ανήκει σύντομα στο παρελθόν, καθώς δημιούργησαν wearable θερμοηλεκτρικές γεννήτριες, που παράγουν ηλεκτρισμό από τη θερμοκρασία του σώματος. Οσο πιο σκληρά γυμνάζεται κανείς, επομένως, τόσο πιο γρήγορα θα φορτίζει η συσκευή του.

04.06 espr.weekend 260x160 630x388 630x388 630x389 630x388

{{-PCOUNT-}}25{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ