Ο Φίλης σε ρόλο Ξέρξη

«Ομοβροντία» των φιλολόγων κατά του υπουργού, με αφορμή τις αλλαγές στη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας! Μεταξύ άλλων «σβήνει» ακόμα και τον… Μέγα Αλέξανδρο!

«Ομοβροντία» των φιλολόγων κατά του υπουργού, με αφορμή τις αλλαγές στη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας! Μεταξύ άλλων «σβήνει» ακόμα και τον… Μέγα Αλέξανδρο!

Με τη διαμάχη υπουργείου Παιδείας – Εκκλησίας για τη διδασκαλία των Θρησκευτικών να βρίσκεται στο ζενίθ, ο Νίκος Φίλης ανοίγει νέο μέτωπο, αυτή τη φορά με τους φιλολόγους. Με αφορμή τις αλλαγές στη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας -ενός εκ των πυλώνων της ελληνικής εκπαίδευσης-, η Εταιρία Ελλήνων Φιλολόγων (ΕΕΦ) ασκεί δριμεία κριτική στον υπουργό Παιδείας.

Το έναυσμα για την «ομοβροντία» των φιλολόγων κατά του υπουργού με τις τουλάχιστον αμφιλεγόμενες -αν όχι προκλητικές και ανιστόρητες- απόψεις έδωσε η νέα εγκύκλιος που στάλθηκε προ ημερών στους καθηγητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και η οποία προβλέπει την επιγραμματική διδασκαλία σημαντικότατων κεφαλαίων της Ιστορίας. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της ΕΕΦ, από την εξεταστέα ύλη της Α’ λυκείου αφαιρούνται κεφάλαια που αφορούν από τους πρώτους ελληνικούς πολιτισμούς μέχρι και τον Μέγα Αλέξανδρο! Ειδικότερα, συνοπτικά θα διδάσκονται και δεν θα εξετάζονται ο Κυκλαδικός Πολιτισμός, ο Μινωικός Πολιτισμός, ο Μυκηναϊκός Πολιτισμός, ο Πρώτος και ο Δεύτερος Ελληνικός Αποικισμός, η σημασία των Περσικών Πολέμων, ο Πελοποννησιακός Πόλεμος, ο Φίλιππος Β’, καθώς και το Οικουμενικό Κράτος του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Τα παραπάνω κεφάλαια χαρακτηρίζονται θεμελιώδη για την κατανόηση από τους μαθητές της κοινής ελληνικής ταυτότητας και κληρονομιάς, και, όπως σημειώνει η ΕΕΦ, η απάλειψή τους είναι επιζήμια για την επαρκή μόρφωση των Ελληνόπουλων. «Με τις αποφάσεις αυτές του υπουργείου το σχολείο παρέχει στους μαθητές ελλιπή γνώση του ελληνικού πολιτισμού στη συνέχεια και στη διαχρονία του. Αποσιωπάται έτσι η ουσία του ελληνικού πολιτισμού, η εξάπλωσή του σε όλο τον τότε γνωστό κόσμο, η ενότητά του, όπως την επέτυχε ο Φίλιππος Β’, ο βασιλιάς της Μακεδονίας, η οικουμενική διάσταση και σημασία του μέσω του εκπολιτιστικού έργου του Μεγάλου Αλεξάνδρου» τονίζεται στην ανακοίνωση.

Επιπλέον, η ΕΕΦ κάνει λόγο για «μεθοδική και συστηματική συρρίκνωση και υποβάθμιση της διδασκαλίας των ανθρωπιστικών μαθημάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», υπενθυμίζοντας την αντίστοιχη υποβάθμιση που υπέστη επί των ημερών Φίλη το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών (κατάργηση της εξέτασής του στις τάξεις του γυμνασίου): «Η κατάργηση μάλιστα της εξέτασης των συνοπτικώς διδασκομένων αυτών κεφαλαίων της Ιστορίας, όπως συνέβη και με τα Αρχαία Ελληνικά, κατ’ ουσίαν οδηγεί στην πλήρη άγνοια από τους μαθητές των θεμελιωδών αυτών σελίδων της Ιστορίας και του πολιτισμού μας, και συρρικνώνει δραματικά την ανθρωπιστική παιδεία και τη μόρφωση των νέων μας.»

Τα μέλη του Δ.Σ. της ΕΕΦ που υπογράφουν την ανακοίνωση καλούν το υπουργείο Παιδείας «να αναθεωρήσει τις ολέθριες αυτές αποφάσεις του και να δείξει γνήσια και ουσιαστική φροντίδα για την ολόπλευρη καλλιέργεια και μόρφωση της ελληνικής νεολαίας».

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ