Πέμπτη, 18 Δεκεμβρίου, 2025

Η υπευθυνότητα ως δέσμευση των παρόχων τυχερών παιγνίων και ως στάση ζωής...

Το μήνυμα που έστειλαν οι συμμετέχοντες στην Ημερίδα Υπεύθυνου...

Ορθάνοιχτες οι πόρτες για συνεργασία Καγιά με Σκάι

Στον αέρα του Σκάι θα κάνει την επόμενη εμφάνισή...

Βράβευση για την Παλιοσπύρου και τη γιατρό της Μαρία Καλοφώνου

Eνα βραβείο που της δίνει δύναμη για να συνεχίσει...

Μαρία Καβογιάννη: Απόλαυσε τη φίλη της Ορνέλα Λούτη στη σκηνή

Μια ευχάριστη έκπληξη περίμενε τους θεατές του θεάτρου Εν...

«Ήρωες» σε… ιπτάμενα φέρετρα

To χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου για τους πιλότους του Canadair, που έπεσε στην Κάρυστο

Ακόμα δύο γενναία παλικάρια της Πολεμικής Αεροπορίας έδωσαν χθες τη ζωή τους παλεύοντας πάνω από τις φλόγες με τα γερασμένα Canadair, που επιχειρούσαν στην Κάρυστο.

Ο σμηναγός Χρήστος Μουλάς, 34 ετών, και ο ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης, 27 ετών, κυβερνήτης και συγκυβερνήτης του CL-215, είναι τα θύματα της τραγωδίας, που με ένα αεροσκάφος ηλικίας περίπου 50 ετών έδιναν σκληρή μάχη με το πύρινο θηρίο. Στις Eνοπλες Δυνάμεις με απόφαση του υπουργού Εθνικής Αμυνας Νίκου Δένδια κηρύχθηκε τριήμερο πένθος. Οι δυο πιλότοι της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης είχαν απογειωθεί από τη Νέα Αγχίαλο Βόλου.

Από αριστερά: Ο ανθυποσμηναγός Στεφανίδης & ο σμηναγός Μουλάς

Με το αεροπλάνο επιχειρούσαν κατάσβεση εστίας μέσα σε δύσβατο σημείο της περιοχής Πλατανιστό, όπου είχε υπάρξει αναζωπύρωση. Οι μοιραίες στιγμές καταγράφηκαν σε βίντεο της ΕΡΤ και δείχνουν το αεροσκάφος να πετά χαμηλά και να ρίχνει νερό στην εστία. Ομως, την ώρα που σηκώνεται χτυπάει σε ένα δέντρο και χάνει τον πλωτήρα από το φτερό. Στη συνέχεια κάνει έναν σύντομο ελιγμό στον αέρα λόγω απώλειας στήριξης και καρφώνεται στο έδαφος, ενώ ακολουθεί ισχυρή έκρηξη. Οι πιλότοι δεν είχαν κανένα περιθώριο αντίδρασης, ενώ και χρόνο να διέθεταν, δεν είχε το γερασμένο Canadair εκτινασσόμενα καθίσματα.

Στο σημείο έσπευσε από την πρώτη στιγμή ένα ελικόπτερο για να δει την κατάσταση, αλλά και αεροναυαγοσωστικά με διασώστες του Στρατού και του Λιμενικού. Ελικόπτερο αποβίβασε από αέρος με γάντζο διασώστη, καθώς υπήρχε μεγάλη επικινδυνότητα λόγω των καυσίμων του Canadair, αλλά ήταν ήδη αργά. Αυτόπτες μάρτυρες, κάτοικοι της περιοχής, είδαν με τα μάτια τους την πτώση του πυροσβεστικού αεροσκάφους. Ο Σπύρος Γεωργίου σε δηλώσεις του ανέφερε: «Το είδα να περνάει δίπλα μου με κλίση 90 μοίρες. Λέω “τι κάνει;” Θεώρησα ότι έχει πάρει μια παρακινδυνευμένη κλίση πτήσης.

Στα τρία δευτερόλεπτα άκουσα την έκρηξη. Τυλίχθηκε αμέσως στις φλόγες» αποκάλυψε. Ο αεροναυπηγός και εκδότης του περιοδικού «ΠΤΗΣΗ» Φαίδων Καραϊωσηφίδης τόνισε στην ΕΡΤ ότι «δεν υπήρχε ούτε χρόνος αλλά κυρίως ούτε χώρος ελιγμών […] Και αμέσως μετά τη ρίψη νερού, το αεροπλάνο ελαφρώνει και εκτινάσσεται στον αέρα – πρέπει να ληφθεί κι αυτό υπόψη για το πώς μπορεί να διαμορφωθεί η τροχιά του» είπε.

Από την πλευρά του, ο πιλότος Παντελής Φραγκούλης σχολίασε πως «οι φωτιές πρέπει να σβήνουν στο πρώτο λεπτό, στο πρώτο δεκάλεπτο. Μετά η Ελλάδα έχει δύσβατα εδάφη και χρειάζονται τα εναέρια. Ολα αυτά τα χρόνια το κράτος έπρεπε να φροντίσει να πάρουμε και καινούργια ελικόπτερα. Ορισμένοι τύποι που πετούν στοχεύουν».

Το μοιραίο Canadair ήταν ένα από τα «σαπάκια» ηλικίας 48 ετών, καθώς τα πρώτα παρελήφθησαν τον Δεκέμβριο του 1975 και άλλα τέσσερα προστέθηκαν στον στόλο το 1996. Οι βλάβες είναι συχνές, ενώ το εργοστάσιο κατασκευής τους στον Καναδά έχει κλείσει και δεν παράγει νέα ανταλλακτικά. Οι μηχανικοί εργάζονται νυχθημερόν για να τα κρατούν σε πλήρη ετοιμότητα. Με αυτά τα ιπτάμενα φέρετρα επιχειρούν ασταμάτητα οι πιλότοι μας.

Αεροσκάφη χωρίς αυτοματισμούς, καθώς είναι άλλης εποχής, απαιτούν τα πάντα να γίνονται από τον πιλότο, ο οποίος πάνω από τους καπνούς πρέπει να παίρνει αποφάσεις σε κλάσματα δευτερολέπτου. Ταυτόχρονα να έχει τεταμένη την προσοχή του, καθώς γύρω του πετούν κι άλλοι. Δεν είναι υπερβολή όταν οι πιλότοι επιχειρούν επί μέρες σε συνδυασμό με τα παραπάνω πολλοί να μιλούν για το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου.

Στο μεταξύ ενός λεπτού σιγή για την τραγική απώλεια των δύο πιλότων τήρησε η Βουλή, λίγο προτού αρχίσει η ψηφοφορία επί του νομοσχεδίου για την ψήφο των αποδήμων. Επίσης, πρώτος από το εξωτερικό ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν εξέφρασε μέσω twitter τη θλίψη του.

Είναι το 10ο περιστατικό πτώσης Καναντέρ από το 1975, οπότε προμηθεύτηκε η Ελλάδα τα πρώτα αεροσκάφη αεροπυρόσβεσης.

Αναλυτικά οι πτώσεις των ελληνικών

Καναντέρ με χρονολογική σειρά:

● 25/07/2023 – Κάρυστος

● 26/06/2016 – Δερβενοχώρια

● 22/07/2007 – Στύρα Ευβοίας (CL-415 – 2 νεκροί)

● 06/07/2006 – Σούνιο

● 15/07/2000 – Αργαλαστή (2 νεκροί)

● 22/08/1993 – Αίγιο (2 νεκροί)

● 10/09/1992 – Κιάτο

● 09/03/1984 – Ελευσίνα

● 26/05/1977 – Ισθμια Κορινθίας

● 18/07/1978 – Ιωάννινα

spot_img



ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Κατερίνα Λέχου και Καλλιόπη Χάσκα έγιναν άνω κάτω στο πάρτι του Νίκου Ψαρρά

Μπορεί στη θρυλική «Μάγισσα» του ΑΝΤ1 να ένωσαν τις...

Το πάρτι που οργάνωσε η Αννα Βίσση για τα γενέθλια της αδελφής της

Γενέθλια, ντουέτα και γλεντοκόπι έως τα ξημερώματα. Μια ξεχωριστή...

Ζευγάρι Ελλήνων ηθοποιών ανακοίνωσε πως περιμένει δεύτερο παιδί

Ζευγάρι Ελλήνων ηθοποιών ανακοίνωσε πως περιμένει δεύτερο παιδί

Ο Λάκης Γαβαλάς ξαναχτυπά: Κάνει την Ερμού πασαρέλα και σκορπίζει τη λάμψη του

Χριστουγεννιάτικο glam powered by ΣΚΡΑΤΣ Στα κόκκινα ντύθηκε η γιορτινή...

Πήγε να διασκεδάσει με τον νέο σύντροφό της στο νυχτερινό κέντρο που τραγουδάει ο πρώην της

Πήρε τον σύντροφό της και πήγαν να διασκεδάσουν στο μαγαζί που εμφανίζεται ο πρώην της σύντροφος

Σήλια Κριθαριώτη – Νίκος Τσάκος: Γενέθλια για τον μοναχογιό τους

Πλαισιωμένος από τους γονείς του, Νίκο Τσάκο και Σήλια Κριθαριώτη, και τις καλλονές δίδυμες αδερφές του, Ειρήνη και Ελισάβετ, έσβησε τα κεράκια της κόκκινης τούρτας του o Παναγιώτης Τσάκος.




Μποζουκια Αθηνα