Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Χρήστος Τσικνιάς: Αγωνία για τον μίμο της πίστας

Δύσκολες ώρες για τον καλλιτέχνη Χρήστο Τσικνιά, ο οποίος...

Πρόβα νυφικού για τη Βρισηίδα Ανδριώτου

Πρόβα νυφικού για τη Βρισηίδα Ανδριώτου, παρουσία και του...

Γιάννης Καλλιάνος: Το οικογενειακό δράμα πίσω από τον χαμό-θρίλερ του πατέρα...

Χάθηκαν το πρωινό της Πέμπτης οι ελπίδες του βουλευτή...

Οι αστρολογικές προβλέψεις της ημέρας για την Παρασκευή 26 Απριλίου

ΚΡΙΟΣ: Οι πιέσεις που δέχεστε προκαλούνται από εξωγενείς παράγοντες....

«Ήρωες» σε… ιπτάμενα φέρετρα

To χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου για τους πιλότους του Canadair, που έπεσε στην Κάρυστο

Ακόμα δύο γενναία παλικάρια της Πολεμικής Αεροπορίας έδωσαν χθες τη ζωή τους παλεύοντας πάνω από τις φλόγες με τα γερασμένα Canadair, που επιχειρούσαν στην Κάρυστο.

Ο σμηναγός Χρήστος Μουλάς, 34 ετών, και ο ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης, 27 ετών, κυβερνήτης και συγκυβερνήτης του CL-215, είναι τα θύματα της τραγωδίας, που με ένα αεροσκάφος ηλικίας περίπου 50 ετών έδιναν σκληρή μάχη με το πύρινο θηρίο. Στις Eνοπλες Δυνάμεις με απόφαση του υπουργού Εθνικής Αμυνας Νίκου Δένδια κηρύχθηκε τριήμερο πένθος. Οι δυο πιλότοι της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης είχαν απογειωθεί από τη Νέα Αγχίαλο Βόλου.

pilotoi syntrivi canadair2607
Από αριστερά: Ο ανθυποσμηναγός Στεφανίδης & ο σμηναγός Μουλάς

Με το αεροπλάνο επιχειρούσαν κατάσβεση εστίας μέσα σε δύσβατο σημείο της περιοχής Πλατανιστό, όπου είχε υπάρξει αναζωπύρωση. Οι μοιραίες στιγμές καταγράφηκαν σε βίντεο της ΕΡΤ και δείχνουν το αεροσκάφος να πετά χαμηλά και να ρίχνει νερό στην εστία. Ομως, την ώρα που σηκώνεται χτυπάει σε ένα δέντρο και χάνει τον πλωτήρα από το φτερό. Στη συνέχεια κάνει έναν σύντομο ελιγμό στον αέρα λόγω απώλειας στήριξης και καρφώνεται στο έδαφος, ενώ ακολουθεί ισχυρή έκρηξη. Οι πιλότοι δεν είχαν κανένα περιθώριο αντίδρασης, ενώ και χρόνο να διέθεταν, δεν είχε το γερασμένο Canadair εκτινασσόμενα καθίσματα.

syntrivi canadair26073

Στο σημείο έσπευσε από την πρώτη στιγμή ένα ελικόπτερο για να δει την κατάσταση, αλλά και αεροναυαγοσωστικά με διασώστες του Στρατού και του Λιμενικού. Ελικόπτερο αποβίβασε από αέρος με γάντζο διασώστη, καθώς υπήρχε μεγάλη επικινδυνότητα λόγω των καυσίμων του Canadair, αλλά ήταν ήδη αργά. Αυτόπτες μάρτυρες, κάτοικοι της περιοχής, είδαν με τα μάτια τους την πτώση του πυροσβεστικού αεροσκάφους. Ο Σπύρος Γεωργίου σε δηλώσεις του ανέφερε: «Το είδα να περνάει δίπλα μου με κλίση 90 μοίρες. Λέω “τι κάνει;” Θεώρησα ότι έχει πάρει μια παρακινδυνευμένη κλίση πτήσης.

syntrivi canadair26072

Στα τρία δευτερόλεπτα άκουσα την έκρηξη. Τυλίχθηκε αμέσως στις φλόγες» αποκάλυψε. Ο αεροναυπηγός και εκδότης του περιοδικού «ΠΤΗΣΗ» Φαίδων Καραϊωσηφίδης τόνισε στην ΕΡΤ ότι «δεν υπήρχε ούτε χρόνος αλλά κυρίως ούτε χώρος ελιγμών […] Και αμέσως μετά τη ρίψη νερού, το αεροπλάνο ελαφρώνει και εκτινάσσεται στον αέρα – πρέπει να ληφθεί κι αυτό υπόψη για το πώς μπορεί να διαμορφωθεί η τροχιά του» είπε.

syntrivi canadair26071

Από την πλευρά του, ο πιλότος Παντελής Φραγκούλης σχολίασε πως «οι φωτιές πρέπει να σβήνουν στο πρώτο λεπτό, στο πρώτο δεκάλεπτο. Μετά η Ελλάδα έχει δύσβατα εδάφη και χρειάζονται τα εναέρια. Ολα αυτά τα χρόνια το κράτος έπρεπε να φροντίσει να πάρουμε και καινούργια ελικόπτερα. Ορισμένοι τύποι που πετούν στοχεύουν».

Το μοιραίο Canadair ήταν ένα από τα «σαπάκια» ηλικίας 48 ετών, καθώς τα πρώτα παρελήφθησαν τον Δεκέμβριο του 1975 και άλλα τέσσερα προστέθηκαν στον στόλο το 1996. Οι βλάβες είναι συχνές, ενώ το εργοστάσιο κατασκευής τους στον Καναδά έχει κλείσει και δεν παράγει νέα ανταλλακτικά. Οι μηχανικοί εργάζονται νυχθημερόν για να τα κρατούν σε πλήρη ετοιμότητα. Με αυτά τα ιπτάμενα φέρετρα επιχειρούν ασταμάτητα οι πιλότοι μας.

Αεροσκάφη χωρίς αυτοματισμούς, καθώς είναι άλλης εποχής, απαιτούν τα πάντα να γίνονται από τον πιλότο, ο οποίος πάνω από τους καπνούς πρέπει να παίρνει αποφάσεις σε κλάσματα δευτερολέπτου. Ταυτόχρονα να έχει τεταμένη την προσοχή του, καθώς γύρω του πετούν κι άλλοι. Δεν είναι υπερβολή όταν οι πιλότοι επιχειρούν επί μέρες σε συνδυασμό με τα παραπάνω πολλοί να μιλούν για το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου.

syntrivi canadair2607

Στο μεταξύ ενός λεπτού σιγή για την τραγική απώλεια των δύο πιλότων τήρησε η Βουλή, λίγο προτού αρχίσει η ψηφοφορία επί του νομοσχεδίου για την ψήφο των αποδήμων. Επίσης, πρώτος από το εξωτερικό ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν εξέφρασε μέσω twitter τη θλίψη του.

Είναι το 10ο περιστατικό πτώσης Καναντέρ από το 1975, οπότε προμηθεύτηκε η Ελλάδα τα πρώτα αεροσκάφη αεροπυρόσβεσης.

Αναλυτικά οι πτώσεις των ελληνικών

Καναντέρ με χρονολογική σειρά:

● 25/07/2023 – Κάρυστος

● 26/06/2016 – Δερβενοχώρια

● 22/07/2007 – Στύρα Ευβοίας (CL-415 – 2 νεκροί)

● 06/07/2006 – Σούνιο

● 15/07/2000 – Αργαλαστή (2 νεκροί)

● 22/08/1993 – Αίγιο (2 νεκροί)

● 10/09/1992 – Κιάτο

● 09/03/1984 – Ελευσίνα

● 26/05/1977 – Ισθμια Κορινθίας

● 18/07/1978 – Ιωάννινα

{{-PCOUNT-}}28{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο «Satiros II» έριξε αυλαία παρέα με τη Σαπουντζάκη

Φινάλε με γέλιο, συγκίνηση και μια αγκαλιά που συζητήθηκε....

Το Σεπτέμβριο στη Μητρόπολη Αθηνών ο γάμος της πριγκίπισσας Θεοδώρας και του Κουμάρ

Μετά το πένθος της απώλειας του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου,...

Υπάλληλοι του δημάρχου Γιάννη Μώραλη τα στελέχη της «Θύρας 7» που συμμετείχαν στη δολοφονία του Λυγγερίδη!

«Μεροκάματα» στον Δήμο Πειραιά επί ημερών Γιάννη Μώραλη έκαναν...

Καρφιά Σολωμού για την Μπάρκα

«Καμπανιά» από τη Μαρία Σολωμού. «Δεν θα πάω ποτέ...

Οι καλεσμένες στην επίδειξη του Paris Valtadoros «έσβησαν» τα μοντέλα

Fashion show και στο... front row παρατηρήθηκε στην επίδειξη...

Ο Σταϊκούρας θαυμαστής της sexy Μαρίας Τζινέρη

Δεν ήταν και λίγοι οι παρευρισκόμενοι σε εγκαίνια έργων...