«Μαύρος» για δύο χρόνια ο Σαρωνικός

Η Ενωση Ναυτών καταγγέλλει ανεπαρκείς και αναποτελεσματικούς ελέγχους και ελλιπή συντήρηση των (υπερήλικων) πλοίων

❱❱ Η Ενωση Ναυτών καταγγέλλει ανεπαρκείς και αναποτελεσματικούς ελέγχους και ελλιπή συντήρηση των (υπερήλικων) πλοίωνΑΠΟ ΤΟΝ
ΜΙΛΤΟ ΣΑΚΕΛΛΑΡΗr

Οι Αθηναίοι θα πρέπει να ξεχάσουν τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια τις βουτιές στην άλλοτε πανέμορφη παραλία της νοτιοανατολικής Αττικής!

Τόσος καιρός θα χρειαστεί για να καθαρίσει η θάλασσα από το μαζούτ που διέρρευσε μετά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» στα ανοιχτά της Σαλαμίνας, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ελληνικής Εταιρίας Τοξικολογίας Δημήτρη Κουρέτα.
«Είναι η πρώτη φορά που αντιμετωπίζουμε τέτοια ρύπανση κοντά σε κατοικημένη περιοχή. Είναι διαφορετικό από ό,τι στο πέλαγος. Το βασικότερο ζήτημα είναι να αντιμετωπίζεται κατευθείαν η μόλυνση, κάτι το οποίο δυστυχώς δεν έγινε. Μετά τις πρώτες μέρες, το 30% του πετρελαίου κάθεται στον πυθμένα της θάλασσας» ανέφερε χαρακτηριστικά στις δηλώσεις του και πρόσθεσε πως έπρεπε εξαρχής να ζητηθεί η βοήθεια των ειδικών.

«Τέτοιου είδους φαινόμενα χρειάζονται τρεις μήνες μετρήσεων, για να παρακολουθήσουμε τι γίνεται. Για να επανέλθει το σύστημα στην πρότερη κατάσταση, θα χρειαστούν δύο χρόνια.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν η διαρροή που έγινε στον Ευβοϊκό Κόλπο, η οποία ήταν μικρότερης έκτασης και χρειάστηκαν ενάμισι με δύο χρόνια για την επαναφορά» πρόσθεσε ο πρόεδρος της Εταιρίας Τοξικολογίας.

Αναφορικά με τις συνέπειες της κολύμβησης σε μολυσμένα νερά, τόνισε ότι το πιο επικίνδυνο στάδιο είναι η ώρα της επαφής, ακόμα και με το περπάτημα, καθώς υπάρχει εξάτμιση, που μπορεί να προκαλέσει προβλήματα σε άτομα με αναπνευστικά προβλήματα ή εγκύους.

2 376

Ο Δημήτρης Κουρέτας δεν δίστασε επίσης να καταγγείλει ότι, παρόλο που ο οργανισμός συμμετέχει στο Ανώτατο Συμβούλιο Κρίσεων της Κομισιόν και εκλήθη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εκτιμήσει την κατάσταση, η ελληνική πλευρά δεν ζήτησε ποτέ τη συνδρομή του!
Χθες η Πανελλήνια Ενωση Ναυτών του Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), κατά τη διάρκεια συγκέντρωσης που πραγματοποίησε έξω από το υπουργείο Ναυτιλίας, ζήτησε να γίνεται εκτεταμένος και ουσιαστικός έλεγχος σε όλα τα δεξαμενόπλοια που εφοδιάζονται με καύσιμα.

Τα μέλη της ένωσης χαρακτήρισαν αναξιόπιστες τις επιθεωρήσεις που γίνονται στα πλοία, τονίζοντας πως γεννιούνται πολλά ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο που πραγματοποιούνται.
«Τα πλοία είναι υπερήλικα και ελλιπώς συντηρημένα. Οι έλεγχοι από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων είναι ανεπαρκείς και καταφανέστατα αναποτελεσματικοί» ανέφερε χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή της η ΠΕΜΕΝ, που χαρακτηρίζει τα πλοία ως «οικολογικές βόμβες, οι οποίες θέτουν σε συνεχή κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα», καθώς ανά πάσα στιγμή μπορεί να πυροδοτήσουν εκτεταμένες οικολογικές καταστροφές.

offer

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ