Διατροφή: «Μύθοι» του καλοκαιριού

❱❱ Αλήθειες και ψέματα για τις θερινές αποδράσεις Από τη 
Σοφία Τικταμπανίδη

Οι πιο επίμονοι μύθοι διατροφής είναι αυτοί που κρύβουν τουλάχιστον μια δόση αλήθειας. Εδώ θα μάθετε για τέσσερις κοινούς μύθους του καλοκαιριού που πρέπει να προσέξετε.

1. Να φοράτε πάντα αντηλιακό

Η συνιστώμενη 600 IU ημερησίως, 800 αν είστε άνω των 71 ετών, είναι κρίσιμη για γερά οστά, αλλά πολλοί ειδικοί λένε ότι μπορεί να χρειαστεί ακόμη περισσότερο για τη μείωση του κινδύνου των καρδιακών παθήσεων, του διαβήτη τύπου 2 ή τη σκλήρυνση κατά πλάκας και πολλά είδη καρκίνου.

Συμβουλή: Συνιστάται ο καθένας μας να κάθεται 10 με 15 λεπτά στον ήλιο χωρίς αντηλιακό τρεις φορές την εβδομάδα κατά τη διάρκεια της άνοιξης, του καλοκαιριού και του φθινοπώρου. Προτείνεται, επίσης, η κατανάλωση τροφίμων πλούσια σε βιταμίνη D: σολομό, μανιτάρια, γαλακτοκομικά προϊόντα και χυμό πορτοκαλιού.

2. Σκόρδο, το αντικουνουπικό

Το σκόρδο μπορεί να κρατήσει τους βρικόλακες μακριά, αλλά δυστυχώς δεν θα κρατήσει μακριά τα κουνούπια. Ερευνητές εξέτασαν τη θεωρία χωρίς επιτυχία, παρόλο που υπάρχει η υποψία ότι ίσως οι συμμετέχοντες δεν είχαν φάει αρκετό σκόρδο για να φανούν ξεκάθαρα αποτελέσματα.

Συμβουλή: Αφήστε τα πειράματα στους εμπειρογνώμονες. Και, προς το παρόν, να επιμείνετε σε σπρέι, κεριά και ρούχα με μακρύ μανίκι για να αποφύγετε το τσίμπημα από τα πλάσματα αυτής τη σεζόν.

3. Mέλι vs αλλεργίες

Το να τρώτε μέλι για την πρόληψη των αλλεργιών κατά πάσα πιθανότητα δεν θα βοηθήσει. Οι μέλισσες συλλέγουν τη γύρη από τα φυτά, που προκαλεί φαγούρα στα μάτια σας, όμως το να καταναλώνετε μια μικρή ημερήσια δόση μέλι μπορεί να τονώσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα.

Συμβουλή: Ακόμα κι αν δεν είναι πιθανό ότι το μέλι βοηθά στις αλλεργίες σας, έχει πολλά θετικά για τον οργανισμό: περιέχει αντιοξειδωτικά και βιταμίνες, ενώ όσο πιο σκούρο είναι το χρώμα του τόσο περισσότερα τα θρεπτικά του στοιχεία.

4. Το σώμα «διψάει»

Οι ενήλικοι άνδρες χρειάζονται περίπου 13 ποτήρια (τρία λίτρα) υγρών την ημέρα, οι ενήλικες γυναίκες χρειάζονται περίπου εννιά ποτήρια (2,2 λίτρα). Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει για όλους. Το μέγεθος και το επίπεδο δραστηριότητας επηρεάζουν και τις απαιτήσεις του οργανισμού σε υγρά. Με απλά λόγια, όσο πιο μεγαλόσωμοι και πιο δραστήριοι είστε τόσο περισσότερο νερό θα χρειαστείτε.

Συμβουλή: Αξιολογήστε τον εαυτό σας. Το πιο εύκολο πράγμα που κάποιος θα μπορούσε να κάνει σε καθημερινή βάση είναι να παρακολουθεί το χρώμα των ούρων του. Ανοιχτό χρώμα ούρων, όπως η λεμονάδα, σημαίνει ότι είστε γενικά καλά ενυδατωμένοι. Αν το χρώμα των ούρων είναι πιο σκούρο, όπως ο χυμός μήλου, τότε είναι πιθανό να είστε αφυδατωμένοι.

offer

{{-PCOUNT-}}16{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ