Ψυχανάλυσέ το: Το «μενού» της επιτυχίας

❱❱ Η επίδραση της διατροφής στην ψυχολογία ενός ατόμου και τα βήματα που δείχνουν ότι το αδυνάτισμα περνά από το μυαλό

Ο σωστά εφοδιασμένος με θρεπτικές ουσίες οργανισμός διαθέτει τα απαραίτητα υλικά για να διαχειριστεί αποτελεσματικότερα τις καταστάσεις έντασης, διέγερσης, κόπωσης και άγχους, για να αμβλύνει αρνητικές επιδράσεις του στρες και να προβεί στην αποκατάσταση των όποιων βλαβών του.

«Το φαγητό είναι το πιο παλιό παυσίπονο που γνωρίζουμε» συνηθίζουν να λένε πολλοί επιστήμονες!

Τρώμε για να επιβιώσουμε, για να θωρακίσουμε τον οργανισμό μας, για να έχουμε ενέργεια και καλή διάθεση. Αρρωσταίνουμε, όμως, όταν τρώμε λάθος, καταρρέουμε όταν τρώμε υπερβολικά ή πάρα πολύ λίγο και πεθαίνουμε όταν δεν τρώμε καθόλου ή δεν απολαμβάνουμε αυτό που τρώμε. Τρώμε, λοιπόν, με γνώμονα την αυτοσυντήρηση και για να έχει ποιότητα η ζωή μας. Η σωστή διατροφή είναι ευεξία, θεραπεία και ζωή!

Η κακή διατροφή και η κακή ψυχολογία είναι αλληλένδετα και με αλληλεπίδραση: η κακή ψυχολογία μπορεί να οδηγήσει σε κακή διατροφή, αλλά και η κακή διατροφή μπορεί να προκαλέσει την κακή ψυχολογία! Μελέτες δείχνουν ότι συγκεκριμένες ελλείψεις θρεπτικών συστατικών και ιχνοστοιχείων αυξάνουν την πιθανότητα κατάθλιψης. Η σωστή και ισορροπημένη σχέση με το φαγητό μπορεί να σας βοηθήσει σε πολλούς τομείς!
Το αδυνάτισμα αρχίζει από το μυαλό! Πρώτα πρέπει να το πιστέψετε και να το θελήσετε πραγματικά για να ξεκινήσετε. Με θετική ψυχολογία μπορείτε να μειώσετε τη λαχτάρα σας για φαγητό, να μάθετε το σώμα σας να χρειάζεται σωστή υγιεινή τροφή, να βρείτε τη διατροφή που σας ταιριάζει και να την ακολουθήσετε σταθερά και καθημερινά. Το κλειδί της επιτυχίας είναι η οργάνωση και η επιμονή.

Τα βήματα που πρέπει να κάνουμε είναι τα εξής:

1
Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε γιατί τρώμε κάθε στιγμή, ποιο συναίσθημα μας ωθεί και ποια συναισθηματική ανάγκη προσπαθούμε να καλύψουμε με το φαγητό.

2
Ορίζουμε τους στόχους μας, δηλαδή γιατί και πόσο θέλουμε να αδυνατίσουμε, έτσι ώστε να μην έχουμε προβλήματα σωματικής υγείας. Είναι πολύ σημαντικό να ξέρουμε τι θέλουμε και για ποιους λόγους, ώστε να πιστέψουμε σε αυτό.

3
Η αυτοπειθαρχία, ο αυτοέλεγχος, η αποφασιστικότητα, η ικανότητα να ελέγχει το άτομο τις παρορμήσεις του, η πίστη στα μακροχρόνια οφέλη μιας συμπεριφοράς και καλής διατροφής βοηθούν σημαντικά στην απώλεια κιλών.

4
Η απόφαση ενός ατόμου να χάσει βάρος πρέπει να είναι συντονισμένη με την προσωπικότητά του ατόμου, εναρμονισμένη δηλαδή με τις επιθυμίες και τις πεποιθήσεις του και να είναι δική του απόφαση, χρησιμοποιώντας θετικά την προτροπή και τη στήριξη από άτομα του οικογενειακού και φιλικού περιβάλλοντος.

5
Αποσύνδεση: Προκειμένου να έχουμε μία σωστή σχέση με το φαγητό, πρέπει να ακολουθούμε μόνο το αίσθημα της πείνας και του κορεσμού, όχι της λαιμαργίας. Μέχρι πάντως η στενοχώρια μας να μη σημαίνει γλυκό, παγωτό και σοκολάτα, πρέπει να βρούμε μία εναλλακτική δραστηριότητα για να καλύψουμε την ανάγκη μας για τα παραπάνω. Επιλέξτε κάτι που σας αρέσει, σας δίνει ευχαρίστηση και δεν είναι συμβατό με την κατανάλωση φαγητού, όπως σπορ, νέα χόμπι, άσκηση, ταξίδια, βιβλία, μία βόλτα στην παραλία, η ενασχόληση με το κατοικίδιό σας, η επικοινωνία με φίλους που έχετε καιρό να δείτε κ.λπ.

6
Να έχουμε επιμονή και εμπιστοσύνη: Είναι ίσως δύσκολο να πιστεύουμε πως θα αλλάξουμε τη βάση της αντίληψης και του τρόπου σκέψης άμεσα, οπότε είναι βοηθητικό να είμαστε προετοιμασμένοι για στιγμές αδυναμίας αλλά και στιγμές πολύ επιτυχημένες, κατά τις οποίες θα νιώσουμε δυνατοί.

Ευέλικτοι στόχοι με αισιοδοξία και συνέπεια

Ο ψυχολογικός παράγοντας και η διάθεση παίζουν καθοριστικό ρόλο ως προς την επιτυχία και την αποτελεσματικότητα ενός προγράμματος διατροφής. Μέσω του ορισμού ευέλικτων και ελαστικών στόχων, τα άτομα που ακολουθούν συγκεκριμένο διατροφικό πρόγραμμα ενισχύουν την αυτοπεποίθησή τους και το συνεχίζουν με αισιοδοξία και συνέπεια.

Ο ορισμός συγκεκριμένων στόχων βοηθά αρκετούς ανθρώπους, ενώ κάποιους άλλους τούς γεμίζει άγχος. Σε κάθε περίπτωση, φροντίστε οι στόχοι σας να είναι μικροί και εφικτοί σε σχέση με τον τρόπο ζωής σας. Αν βάλετε πολύ ψηλά τον πήχη, ίσως καθυστερήσετε να φτάσετε και αυτό να σας αποτρέψει να συνεχίσετε.

Το άγχος, ο θυμός, ο χωρισμός, η κακή οικονομική κατάσταση, η κατάθλιψη, το πένθος μπορεί πολλές φορές να μας οδηγήσουν στο ψυγείο. Η παχυσαρκία προκαλεί αρνητικά συναισθήματα και τα αρνητικά συναισθήματα μπορεί να οδηγήσουν σε απροσεξία και στην υπερβολική κατανάλωση τροφής. Από αυτήν την κατάσταση πρέπει να απομακρυνθούμε για να μπορέσουμε να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα στην απώλεια βάρους.

MSc Κλινική Ψυχοπαθολόγος –
Ψυχοθεραπεύτρια
Universite Paris VIII – St. Denis – Vincennes, France

www.michalopoulou.gr

www.facebook.com/ 
Σοφία Π. Μιχαλοπούλου

{{-PCOUNT-}}13{{-PCOUNT-}}

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ