Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Ο «Satiros II» έριξε αυλαία παρέα με τη Σαπουντζάκη

Φινάλε με γέλιο, συγκίνηση και μια αγκαλιά που συζητήθηκε....

Τζορτζ Κρίστι: Ο ομογενής ήταν για δεκαετίες αρχηγός λέσχης των Hells Angels

Ομογενής στις ΗΠΑ που επί 40 χρόνια υπήρξε αρχηγός...

«Εκαψαν» την Πισπιρίγκου με τις καταθέσεις τους οι τρεις νοσηλεύτριες του νοσοκομείου...

«Φωτιά» για τη Ρούλα Πισπιρίγκου ήταν οι καταθέσεις που...

Αλμπέρτο Εσκενάζη: Ζεν πρεμιέ στο πλευρό του Κόκκαλη!

Ο 72χρονος ηθοποιός Αλμπέρτο Εσκενάζη είναι υποψήφιος ευρωβουλευτής με...

Της… Κορέας με το τάνκερ του Μαρινάκη!

❱❱ Υπερδεξαμενόπλοιο του Βαγγέλη Μαρινάκη κατασχέθηκε από την SK Shipping Europe με την κατηγορία πως έβαλε «φέσι» άνω των $10.000.000 Κατασχέθηκε υπερδεξαμενόπλοιο του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη στη Νότια Κορέα για οφειλές του πλοιοκτήτη άνω των 10.000.000 δολαρίων από αθέτηση συμφωνίας με μεγάλη νοτιοκορεατική ναυτιλιακή. 

Αν και τόσο η Capital Ship Management του Μαρινάκη όσο και η θυγατρική της Miltiadis Junior Carriers Corp (MJCC), η οποία φέρεται ως ιδιοκτήτρια του πολύ μεγάλου δεξαμενόπλοιου 321.000 τόνων dwt «Miltiadis Junior» ναυπήγησης του 2014, αρνούνται τις κατηγορίες, τα νοτιοκορεατικά δικαστήρια είχαν άλλη άποψη και γι’ αυτό διέταξαν την προσωρινή κατάσχεση του πλοίου. Το πλοίο, το οποίο είναι νηολογημένο στη Λιβερία και η αξία του είναι πολλαπλάσια της οφειλής που φέρεται ότι έχουν τα συμφέροντα του Ευάγγελου Μαρινάκη, κατασχέθηκε ως εγγύηση έναντι των απαιτήσεων αυτών.

Οι νομικοί σύμβουλοι του εφοπλιστή προχώρησαν σε έφεση κατά της απόφασης, η οποία όμως δεν έχει ακόμα συζητηθεί, με αποτέλεσμα το πλοίο να παραμένει δεσμευμένο στο λιμάνι του Daesan και ο πλοιοκτήτης να χάνει πολλές χιλιάδες δολάρια την ημέρα από διαφυγόντες ναύλους. Αυτό είναι το καταρχήν τίμημα για την αθέτηση της συμφωνίας, την οποία φέρεται ότι έπραξε εναντίον της SK Shipping Europe (SKSE), του ευρωπαϊκού βραχίονα της SK Shipping.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του διεθνούς ναυτιλιακού Τύπου, μεταξύ των οποίων και της έγκριτης εβδομαδιαίας επιθεώρησης Tradewinds, η Capital Ship Management του Μαρινάκη ναύλωσε (ενοικίασε) για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα τέσσερα δεξαμενόπλοια από την SK Shipping Europe και συγκεκριμένα τα πλοία 314.000 τόνων C Innovator και C Progress του 2012, και τα C Challenger και C Spirit του 2013. Τα πλοία αυτά τα λειτουργούσε η Capital και αφενός απέδιδε τους ναύλους που είχε συμφωνήσει στην SK, αφετέρου κρατούσε τυχόν κέρδη.

Σύμφωνα με την SK όμως η Capital επέστρεψε πρόωρα τα τέσσερα δεξαμενόπλοια στην SK, οπότε δεν εκτέλεσε το σύνολο της χρονικής διάρκειας της χρονοναύλωσης και έτσι χρωστάει το υπόλοιπο. Το υπόλοιπο αυτό υπολογίστηκε από τους εναγομένους περίπου στα 17.000.000 δολάρια, αλλά αργότερα περιορίστηκε κατά τι, καθώς βρέθηκαν νέοι ναυλωτές, και έτσι η SK αποφάσισε να αφαιρέσει τα έσοδά της αυτά από τη συνολική της απαίτηση.

Εκπρόσωπος της Capital Ship Management, στον οποίο απευθύνθηκε τη Tradewinds, αρνήθηκε ότι η ναυτιλιακή του Μαρινάκη χρωστάει οτιδήποτε, και δήλωσε ότι έχει κινηθεί νομικά για να ανακτήσει το ταχύτερο το δεξαμενόπλοιο «Miltiadis Junior».

Δεν απάντησαν

Ομως ένας εκ των βασικών νομικών εταίρων της δικηγορικής εταιρίας Jipyong, που εδρεύει στη Σεούλ και ενεργεί για την SK (πρόκειται για τους δικηγόρους που εκτέλεσαν και την κατάσχεση), δήλωσε στην Tradewinds ότι οι εταιρίες του Μαρινάκη δεν απάντησαν ποτέ στις εκκλήσεις της για διακανονισμό της οφειλής, και γι’ αυτό προχώρησαν στις αναγκαστικές εκτελέσεις.

«Τα δύο μέρη έχει προγραμματιστεί να υποβάλουν τα τελικά τους επιχειρήματα εγγράφως μέχρι τα τέλη Αυγούστου και το δικαστήριο θα εκδώσει την απόφασή του μετά την εξέταση αυτών των φακέλων» συμπλήρωσε.

Γιατί ο Μαρινάκης όμως φέρεται να επέστρεψε πρόωρα τα τέσσερα δεξαμενόπλοια; Κύκλοι της αγοράς αναφέρουν ότι τα τέσσερα νοτιοκορεατικά πλοία είχαν χρονοναυλωθεί από την Capital αντί 31.000 δολαρίων περίπου την ημέρα έκαστο. Ητοι συνολικά περί τα 124.000 δολάρια ημερησίως. Ομως, προσθέτουν, η αγορά «έκατσε» και μπορούσες άνετα να βρεις αντίστοιχα μεγάλα πλοία (VLCC) για λιγότερα λεφτά.

«Οπότε ο Μαρινάκης, που πόνταρε να τα υπομισθώνει για περισσότερα, έχανε λεφτά από τη συμφωνία και αποφάσισε να την τερματίσει» ισχυρίζονται. Αλλοι μιλούν για ενδεχόμενη συμφωνία του Μαρινάκη με μεγάλο εξαγωγέα, όπως ίσως το Ιράν, που μπορεί να απαιτούσε μεγάλη μεταφορική δυναμικότητα, η οποία κατέρρευσε όταν οι ΗΠΑ σήκωσαν την κόκκινη κάρτα στην Τεχεράνη. Ολα αυτά παραμένουν πάντως φημολογίες. Το μόνο βέβαιο δεδομένο είναι η κατάσχεση του πλοίου του Μαρινάκη από τη μεγάλη νοτιοκορεατική ναυτιλιακή.
Η συνέχεια θα διαδραματιστεί στο τοπικό δικαστήριο στην Daejeon τις επόμενες εβδομάδες.

offer

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το Σεπτέμβριο στη Μητρόπολη Αθηνών ο γάμος της πριγκίπισσας Θεοδώρας και του Κουμάρ

Μετά το πένθος της απώλειας του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου,...

Μπηχτές Μαραντίνη για χωρισμό και συνεπιμέλεια

Ο Θοδωρής Μαραντίνης έδωσε συνέντευξη στη «Real Life», μίλησε...

Στο σφυρί η «Κόμισσα» του Γεωργούλη που φωνάζει για την αθωότητά του

Αντιμέτωπη με το… σφυρί βρίσκεται δεύτερη φορά σε διάστημα...

Στα χέρια της ΕΛ.ΑΣ. ο μάνατζερ του τράπερ Trannos για όσα έγιναν στου Ρέντη

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις από την αστυνομική επιχείρηση «μαμούθ»...

Ανδρέας Ανδρεόπουλος: Ο ηθοποιός άφησε το Σπίτι του Ηθοποιού και στέκεται πάλι όρθιος

Νέα ζωή για τον Τίμο Δράκο της θρυλικής τηλεοπτικής...

Η Πωλίνα Σανταλοβάκη έδωσε σημεία ζωής

Ενώ είναι μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας η...

Καρφιά Σολωμού για την Μπάρκα

«Καμπανιά» από τη Μαρία Σολωμού. «Δεν θα πάω ποτέ...

Η Μπόμπα δεν γλίτωσε ούτε αυτή τη φορά τη διαδικτυακή γιούχα

Πρόκειται για χάρισμα και οφείλουμε να τους το αναγνωρίσουμε!...