Ψυχανάλυσέ το: «Ταξίδι» στην αυτογνωσία

❱❱ Τεχνικές που βοηθούν στην εσωτερική ισορροπία, στο ξεπέρασμα των δυσκολιών και στη θετική αντιμετώπιση της ζωήςΑλλαξε όταν θες και όσο μπορείς τη ζωή σου! Μάθε να λες και «ναι» και «όχι»! Ζήσε με πάθος! Σκέψου μόνο θετικά! Αγάπησε τα λάθη σου! Διώξε ό,τι αρνητικό υπάρχει γύρω σου! Γέλα όσο θες! 

Υπάρχουν τόσα ερεθίσματα γύρω μας για να πραγματοποιήσουμε αλλαγές στην καθημερινότητά μας, στην προσωπικότητά μας, στη στάση ζωής μας, στον τρόπο που διαχειριζόμαστε καθετί.

Ο ποιητής Κ. Καβάφης μάς προτρέπει να σκεφτούμε εμάς και γύρω από εμάς:

«Οσο είναι εφικτό./
Χωρίς περίσκεψιν, χωρίς λύπην, χωρίς αιδώ/
μεγάλα κ’ υψηλά τριγύρω μου έκτισαν τείχη./
Και κάθομαι και απελπίζομαι τώρα εδώ./
Αλλο δεν σκέπτομαι: τον νουν μου τρώγει αυτή η τύχη·/
διότι πράγματα πολλά έξω να κάμω είχον./
A, όταν έκτιζαν τα τείχη πώς να μην προσέξω./
Aλλά δεν άκουσα ποτέ κρότον κτιστών ή ήχον./
Aνεπαισθήτως μ’ έκλεισαν από τον κόσμον έξω».
«Τα τείχη», Κ.Π. Καβάφης

Βελτίωση

•Στο ταξίδι με γνώμονα την αυτογνωσία, δίνουμε μια καινούργια ευκαιρία στον εαυτό μας για τη βελτίωσή του με στόχο:
•Ενα νέο ξεκίνημα στη ζωή μας.
•Ενα νέο φως και μια λάμψη σε ό,τι νέο προσπαθούμε.
•Ανακάλυψη και αποδοχή του εαυτού μας.
•Εύρεση και σχεδιασμό επιθυμιών και επιλογών.
•Επίτευξη στόχων.
•Ισορροπία, ευεξία, ευχαρίστηση και ευτυχία.
•Ενας άνθρωπος που διαθέτει αυτογνωσία δρα ουσιαστικά και πιο συγκροτημένα από ό,τι κάποιος που δεν έχει καλλιεργήσει και δεν εφαρμόζει αυτή την τεχνική και δεξιότητά του. Οι ψυχολογικές επιστημονικές έρευνες δείχνουν πως τα άτομα που επεξεργάζονται και κατακτούν την αυτογνωσία έχουν καλύτερη ψυχολογική υγεία και ισορροπία, διατηρούν μια θετική στάση ζωής και ενεργούν με σθένος και τόλμη προς την υλοποίηση των στόχων τους. Επίσης είναι περισσότερο δραστήρια, δημιουργικά, ήπια και υποστηρικτικά απέναντι στον εαυτό τους και τους άλλους, στις δύσκολες και καθοριστικές στιγμές.

Χώρος και χρόνος

Είναι ουσιώδες να μπορεί ο καθένας να βρει χρόνο για να συνδεθεί με τον εαυτό του, να αφουγκραστεί πώς αισθάνεται και πώς βιώνει τις καταστάσεις στο τώρα. Αυτό μπορεί να γίνει ειδικά το βράδυ, λίγο πριν κοιμηθούμε, που έχουμε την ηρεμία για διαλογισμό, κρατώντας και λίγες σημειώσεις σε ένα τετράδιο.

Καλοί ακροατές

Να μπορούμε να «ακούσουμε» το συναίσθημα που βιώνει ο άλλος, την κατάσταση που περνά αλλά και πώς εκφράζεται, τι προσπαθεί να δείξει. Σημαντική εδώ είναι η ενσυναίσθηση και όχι η επικριτική διάθεση.

Γραπτές σκέψεις

Ο γραπτός λόγος είναι ένας τρόπος αποφόρτισης και έκφρασης, αλλά ταυτόχρονα μπορούμε να συνδέσουμε τα συναισθήματα και τις εσωτερικές εμπειρίες που βιώνουμε.
Εάν υπερέχουν οι αρνητικές, τότε μια καλή γραπτή άσκηση είναι να γράψετε για ποια πράγματα είστε ικανοποιημένοι και ευγνώμονες στη ζωή σας, κάτι το οποίο οι έρευνες υποστηρίζουν ότι μπορεί να σταθεροποιήσει την αίσθηση ικανοποίησης και χαράς.
Αν κανείς βάλει καθημερινά στο πρόγραμμά του αυτή τη διαδικασία, τότε θα δει τα αποτελέσματα και θα την αποδεχθεί ως μια θετική εμπειρία.

ΔΥΣΚΟΛΗ  Η ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ 

Το να ζητήσει κάποιος την ειλικρινή άποψη των άλλων σχετικά με τον ίδιο φαίνεται άβολο και δύσκολο, καθώς χρειάζεται να είναι προετοιμασμένος να ακούσει και πράγματα που ίσως δεν είναι αναμενόμενα και ευχάριστα.
Ετσι όμως θα μπορέσει κανείς να δει τον εαυτό του από μια άλλη οπτική, ενισχύοντας τα θετικά στοιχεία και τροποποιώντας τα αρνητικά.
Είναι σημαντικό να ζητηθεί η άποψη ανθρώπων που πραγματικά έχουν αποδείξει ότι έχουν ειλικρινή προαίρεση να βοηθήσουν και όχι απλώς να κρίνουν αυστηρά.
Στην πορεία, και όσο κανείς αποκτά καλύτερη επαφή με τα συναισθήματά του και αυτογνωσία, μπορεί να ξεχωρίσει άτομα και καταστάσεις, θα είναι πιο εύκολο να καταλάβει ποιοι διοχετεύουν αυθεντική και ισορροπημένη ανατροφοδότηση και στήριξη.

Διαδικασία

Σε όλη αυτή τη διαδικασία προσωπικής ανίχνευσης και αναγνώρισης είναι καθοριστικό ο καθένας να προσεγγίζει τις εσωτερικές του αισθήσεις με καλή διάθεση, γνωρίζοντας ότι αυτό είναι ένα ταξίδι έρευνας, αναγνώρισης και αποδοχής.
Η αρνητική κριτική του εαυτού, η αυστηρότητα, η απόρριψη εσωτερικών διεργασιών που ίσως δεν είναι αρεστές δεν θα βοηθήσουν προς τον δρόμο της αυτογνωσίας, αντίθετα θα δημιουργήσουν ένταση, αγωνία και στρες.
Η αυτογνωσία είναι ένα θέμα πλούσιο, πολύπλευρο και πολυδιάστατο σε εμπειρίες, και ίσως να μην καταφέρει εξαρχής κανείς να κατανοήσει πλήρως τον εαυτό του.
Ουσιαστικά όμως είναι το ίδιο το ταξίδι που δίνει την κατανόηση, την ανάπτυξη, την ανάταση, την εξέλιξη και κυρίως την αγάπη προς τον εαυτό μας, ώστε να τον εμπιστευτούμε και να συνεχίσουμε αργά και rt4w35twe5g 2σταθερά την εξερεύνησή του.

MSc Κλινική Ψυχοπαθολόγος – 
Ψυχοθεραπεύτρια
Universite Paris VIII – St. Denis – Vincennes, France

www.michalopoulou.gr

www.facebook.com/ 
Σοφία Π. Μιχαλοπούλου

offer

{{-PCOUNT-}}14{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ