Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024

Η Μέριλιν των ουσιών

Βαθιά βυθισμένο στην κόλαση της ηρωίνης ήταν μοντέλο που...

Οι αθέατοι γαμομπελάδες του «Μπόρατ»

Προβλήματα που «σέρνονταν» για χρόνια κρύβονται πίσω από το...

Η επιστολή του «σφαγέα» των Αγίων Αναργύρων στην άτυχη Κυριακή

Ανατριχίλα προκαλεί το περιεχόμενο μιας από τις επιστολές που...

Selfie θανάτου για αισθητικό

Μια selfie κόστισε τη ζωή σε Ρωσίδα αισθητικό με...

Τελευταίο μπάρκο για τον «πατριάρχη» της ακτοπλοΐας

❱❱ Ο Περικλής Παναγόπουλος, που το 2009 είχε πέσει θύμα απαγωγής, «έφυγε» στα 83 του 
❱❱ Αφαντα μέχρι και σήμερα τα λύτρα των 30.000.000 €Από τη
Μαρία Μεϊμάρη

Ορφανή έμεινε η ελληνική ακτοπλοΐα μετά τον θάνατο του «πατριάρχη» της Περικλή Παναγόπουλου, ο οποίος άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 83 χρονών.

Ο εκλιπών εφοπλιστής, που είχε προκαλέσει πανελλήνια συγκίνηση πριν από δέκα χρόνια όταν είχε πέσει θύμα απαγωγής από το «συνδικάτο του εγκλήματος», «έφυγε» ήσυχα στις 6 χθες τα ξημερώματα στο σπίτι του όπου νοσηλευόταν εδώ και μήνες εξαιτίας σοβαρών προβλημάτων υγείας. Τη θλιβερή είδηση ανακοίνωσε μέσω facebook η σύζυγός του Κατερίνα, η οποία ως την ύστατη στιγμή στάθηκε βράχος στο πλάι του.

«Εφυγε ο Πατριάρχης της Επιβατηγού Ναυτιλίας Περικλής Σ. Παναγόπουλος, Επίτιμος Πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών Επιβατηγού Ναυτιλίας, σε ηλικία 83 ετών, την Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2019, στις 06.00 π.μ. Μετά από πολύχρονη μάχη, ξεκίνησε το τελευταίο του και μεγαλύτερο ταξίδι. Ολοκλήρωσε την επίγεια πορεία του, εν ειρήνη, στο σπίτι του, έχοντας, όπως επιθυμούσε, στο πλευρό του τη σύζυγό του, τα παιδιά του και τα εγγόνια του» ανέφερε η συγκινητική ανάρτηση της κυρίας Παναγοπούλου, η οποία κατέληγε με την υποσημείωση πως η κηδεία του 83χρονου θα τελεστεί την Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου από τον Ιερό Ναό Αγίου Διονυσίου Αρεοπαγίτου και θα ακολουθήσει η ταφή στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών.

Ο αυτοδημιούργητος εφοπλιστής, που όσο ζούσε απολάμβανε την εκτίμηση του ναυτιλιακού κόσμου, δεν έπαψε ποτέ να είναι στο επίκεντρο. Αναπόφευκτο ήταν να βρεθεί στην ίδια θέση, όταν έγινε γνωστό πως έπεσε θύμα απαγωγής έξω από το σπίτι του στο Καβούρι στις 12 Ιανουαρίου του 2009. Τέσσερα χρόνια μετά είχε περιγράψει ο ίδιος τον προσωπικό του εφιάλτη, όπως τον έζησε εκείνες τις 192 ώρες της απαγωγής του, μέσα από τις σελίδες του βιβλίου του «Περικλής Παναγόπουλος – Βίος και Ναυτιλία».

Αγωνία και τρόμος

«Οι εναγώνιες μνήμες της απαγωγής, της ομηρίας αλλά και της απελευθέρωσής μου είναι τέτοιες, που δεν θα φύγουν ποτέ από τη συνείδησή μου. Και ας μη θεωρηθεί πως ο χρόνος γιατρεύει τα πάντα. Υπάρχουν γεγονότα es.8095που δεν σβήνονται με τίποτα» ανέφερε για τις στιγμές αγωνίες και τρόμου που πέρασε στο γιαπί όπου φυλακίστηκε αλυσοδεμένος από τους απαγωγείς του. Στη συνέχεια, περιέγραφε καρέ καρέ τα γεγονότα της απαγωγής του, δηλαδή από τη στιγμή που το βαν των δραστών έκλεισε τον δρόμο στο πολυτελές αυτοκίνητό του και τρεις μαυροντυμένοι άνδρες που κρατούσαν καλάσνικοφ τον εξανάγκασαν να τους ακολουθήσει, ως τη στιγμή της απελευθέρωσής του τη νύχτα της 20ής Ιανουαρίου.

Λίγο καιρό αργότερα η Αστυνομία πέρασε χειροπέδες στους απαγωγείς του Περικλή Παναγόπουλου και τον Οκτώβριο του 2017 το Πενταμελές Εφετείο Κακουργημάτων «μοίρασε» στους συνολικά 14 κατηγορουμένους, μεταξύ των οποίων γνωστοί ποινικοί, ποινές από ισόβια έως δύο χρόνια, με βαρύτερη αυτή του Παναγιώτη Βλαστού (ισόβια και 36 χρόνια, που συγχωνεύτηκαν στα 23 χρόνια). Ωστόσο, έως σήμερα δεν έχουν βρεθεί τα 30.000.000 ευρώ λύτρα που κατέβαλε στους απαγωγείς η οικογένεια του εφοπλιστή.

Η σχεδιάστρια που γοητεύτηκε από τον «πανέμορφο και περιζήτητο άνδρα»

«Φύλακας άγγελος» του εφοπλιστή ήταν η δεύτερη σύζυγός του Κατερίνα, που στάθηκε στο πλευρό του ως το τέλος. Η Κατερίνα Ναυπλιώτη μπήκε τυχαία στη ζωή του Περικλή Παναγόπουλου, τον Φεβρουάριο του 1990. Πρωτοσυναντήθηκαν σε εκδήλωση σε φιλικό σπίτι. Εκείνος της προσέφερε ένα αγριολούλουδο από τον κήπο. Δύο βράδια μετά, συναντήθηκαν ξανά σε φιλικό σπίτι. Αν και τους χώριζαν 17 χρόνια, δεν άργησε να αναπτυχθεί μεταξύ τους ένας δυνατός έρωτας, με τη νεαρή τότε σχεδιάστρια υψηλής ραπτικής να δηλώνει καταγοητευμένη από τον «πανέμορφο και περιζήτητο άνδρα». 

Τον Σεπτέμβριο του 1997, μετά τις καλοκαιρινές διακοπές τους και ύστερα από περίπου επτάμισι χρόνια συμβίωσης, παντρεύτηκαν στο γραφικό εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου στο Καβούρι. Προέρχονταν και οι δύο από ένα διαζύγιο (μάλιστα, ο εφοπλιστής είχε ήδη δύο παιδιά από τον προηγούμενο γάμο του με την Ελληνοϊταλίδα Μπρούνα Μπαρίλα). Τα πρώτα δύο χρόνια της σχέσης τους γύρισαν σχεδόν όλον τον κόσμο.

Με έντονη φιλανθρωπική και κοινωνική δράση, η Κατερίνα Παναγοπούλου υπήρξε ως το τέλος στήριγμα του σεμνού εφοπλιστή και ο άνθρωπος που στεκόταν πλάι του σε δύσκολες στιγμές. Η ίδια, εξάλλου, είχε συνεχή επικοινωνία με τους απαγωγείς του και διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στο να αφεθεί ελεύθερος.

ΜΙΑ ΖΩΗ ΒΓΑΛΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

Η ζωή του «πατριάρχη» της ελληνικής ακτοπλοΐας μοιάζει με παραμύθι. Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 29 Δεκεμβρίου 1935.

Πατέρας του ήταν ο Μεσσήνιος Σταύρος Παναγόπουλος, ο οποίος είχε μεταναστεύσει στην Αμερική στις αρχές του περασμένου αιώνα, ενώ η μητέρα του ήταν Κωνσταντινουπολίτισσα.

Ορφάνεψε σε πολύ μικρή ηλικία, καθώς ο πατέρας του πέθανε από βασανιστήρια στην Κατοχή ή, κατ’ άλλους, την περίοδο του Εμφυλίου.

Η σχέση που του άνοιξε διάπλατα τους δρόμους της θάλασσας ήταν με τον συγγενή του -από τη μητέρα του- εθνικό ευεργέτη Ευγένιο Ευγενίδη, ο οποίος ίδρυσε την παγκοσμίως γνωστή ναυτιλιακή εταιρία Home Lines Inc.

Πριν εργασθεί, όμως, στην εταιρία του Ευγενίδη, ο Περικλής Παναγόπουλος φοίτησε στην Ελβετία, στην Ecole Superiense de Commerce, απ’ όπου πήρε πτυχίο.

Γενικός διευθυντής

Το 1965, έχοντας περάσει από τις περισσότερες διευθυντικές θέσεις της Home Lines σε διάφορα σημεία του πλανήτη, αποφάσισε να εγκαταλείψει τον Ομιλο Ευγενίδη και να πάει στον Πειραιά για να αναλάβει γενικός διευθυντής της εταιρίας κρουαζιερόπλοιων Sun Line, του εφοπλιστή Μπάμπη Κιοσέογλου.

Εξι χρόνια αργότερα αποχώρησε από τη Sun Line και δημιούργησε τη δική του εταιρία, τη Royal Cruise Line. Τα χρόνια που ακολούθησαν, ο αυτοδημιούργητος εφοπλιστής κατάφερε να διαπρέψει στον χώρο των ποντοπόρων κρουαζιερόπλοιων, όμως το 1989 άλλαξε «ρότα» και στράφηκε στην ακτοπλοΐα. 

Από εκείνη τη χρονιά-ορόσημο ως τον Οκτώβριο του 2007, που άνοιξε την πόρτα της εθελουσίας εξόδου πουλώντας την Attica Group αντί 285.000.000 ευρώ, ο δυναμικός εφοπλιστής κατάφερε να αφήσει το στίγμα του στην ελληνική ακτοπλοΐα.

offer

{{-PCOUNT-}}24{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η «καταραμένη» φαμίλια της Ηλιούπολης: Εκτέλεσε τη μάνα του με καραμπίνα και αυτοκτόνησε

Δολοφονία και αυτοχειρία φαίνεται πως είναι το επικρατέστερο σενάριο...

Παράταση για τον «Ασχημο»

Με περισσότερες από 120 παραστάσεις από την αρχή της...

Τα… βρόντηξε από το «My style rocks» η Φωτεινή Μπαρνασά, από τα φαβορί του reality

Σκάει «βόμβα» στο «My style rocks». Ενα από τα...

Αστραψαν τα φλας στη βράβευση επιτυχημένων επιχειρηματιών και δημόσιων προσώπων της Θεσσαλονίκης

Επιτυχημένοι επιχειρηματίες και δημόσια πρόσωπα της Θεσσαλονίκης βραβεύτηκαν στο...

Χειροπέδες σε… ξαναμμένο κοκάκια μέσα σε ροζ μασατζίδικο!

Τα «ξέρασε» όλα στην ανακρίτρια, εν είδει ψυχοθεραπείας, ένας...