Η διαφωνία Βενιζέλου με μητροπολίτη Σεραφείμ.
Με επιστολή απάντησε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος στην επιστολή του μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ για το θέμα της επέκτασης του συμφώνου συμβίωσης και στα ομόφυλα ζευγάρια, ενώ καλεί την Ιερά Σύνοδο να λάβει επισήμως θέση επί του θέματος.
«Τους διεθνείς δικαιοδοτικούς μηχανισμούς δεν μπορούμε να τους χρησιμοποιούμε και να τους επικαλούμαστε επιλεκτικά» σημειώνει ο Ευάγγελος Βενιζέλος, εξηγώντας για ποιο λόγο η ελληνική Πολιτεία πρέπει να ευθυγραμμιστεί με την απόφαση του δικαστηρίου του Στρασβούργου που καταδίκασε την Ελλάδα για παραβίαση της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) επειδή από το σύμφωνο συμβίωσης που ισχύει στην Ελλάδα από το 2008 έχουν αποκλειστεί τα ομόφυλα ζευγάρια.
«Η εθνική μας ταυτότητα και η ορθόδοξη παράδοσή μας δεν κινδυνεύουν, αλλά επιβεβαιώνονται μέσα στο περιβάλλον αυτό, χωρίς να θίγεται όμως κανένας άλλος» αναφέρει επίσης ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και παρατηρεί ότι «η Ορθοδοξία απέχει πλήρως από αντιλήψεις κανονιστικές, ηθικοπλαστικές, τιμωρητικές».
Στην επισήμανση του μητροπολίτη Σεραφείμ ότι για το σύνολο των αγίων πατέρων «η ομοφυλοφιλία είναι σιχαμερό και ακάθαρτο αμάρτημα», ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ απαντά ότι η επέκταση του συμφώνου συμβίωσης και στους ομοφυλόφιλους είναι «ζήτημα νομοθετικής πολιτικής εθνικής, και όχι τοπικής σημασίας» και τονίζει:
«Θα είχε, συνεπώς, ενδιαφέρον να διατυπωθεί αρμοδίως και συνοδικώς η άποψη της Εκκλησίας της Ελλάδος».
Αναφερόμενος στα περί αφορισμού των βουλευτών που θα ψηφίσουν υπέρ του συμφώνου συμβίωσης των ομοφύλων, ο κ. Βενιζέλος γράφει:
«Επιτρέψτε μου να αγνοήσω, για λόγους αναγόμενους στον σκληρό πυρήνα της ύπαρξής μου, την άτυχη απειλή ότι “θα αποστερηθούμε de facto ως πρόσωπα τη χάρη και την ευλογία του δικαιοκρίτου Κυρίου”» και προσθέτει: «Η αποστροφή αυτή θεωρώ ότι είναι απλώς σχήμα λόγου, και όχι επισκοπική θέση που αξιώνει θεολογική και εκκλησιολογική θεμελίωση».
Ο κ. Βενιζέλος, αναφερόμενος και στον ιερέα παππού του, τονίζει: «Αυτός μού έμαθε ότι η σχέση μας με τον Θεό είναι προσωπική, αδιαμεσολάβητη, διαρκής και αδιάκοπη από την ώρα που γεννιόμαστε ως εικόνες της αρρήτου δόξης Του».

