Δικαιώνονται οι προσφυγές των εταιριών Λουξ, Έψα και Βίκο

❱❱ Το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας υποχρεώνει την Coca-Cola να βάλει τέλος εντός 30 ημερών στη διαφημιστική καμπάνια με τα μνημεία της ΕλλάδαςΕντός 30 ημερών η Coca-Cola υποχρεούται να βάλει τέλος στη διαφημιστική εκστρατεία με τον Παρθενώνα και τα υπόλοιπα μνημεία. 

Αυτό αποφάσισε χθες η δευτεροβάθμια επιτροπή του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας, δικαιώνοντας τις προσφυγές των εταιριών Λουξ, Εψα και Βίκο.

Η απόφαση αναδεικνύει τις παράνομες πρακτικές που υιοθέτησε η Coca-Cola, χωρίς όμως παράλληλα να τιμωρεί την πολυεθνική για την κίνηση αθέμιτου ανταγωνισμού.

Δεν θα μπορούσε, άλλωστε, να επιβάλει οποιαδήποτε ποινή πέραν του τερματισμού της καμπάνιας, καθώς το Συμβούλιο αποτελεί θεσμικό όργανο και όχι δικαστήριο.

Ισως γι’ αυτό η διοίκηση της Λουξ προανήγγειλε προσφυγή στη Δικαιοσύνη, προκειμένου να βάλει φρένο σε αυτές τις πρακτικές.

Η εταιρία εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο θα χειριστεί ποινικά την υπόθεση, είτε μόνη της είτε σε συνεργασία με άλλες του κλάδου, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να προχωρήσει στην υποβολή μηνυτήριας αναφοράς.

Ανοίγει δρόμο

Όχι, όμως, μόνο κατά της Coca-Cola, αλλά και του υπουργείου Πολιτισμού που -σύμφωνα με τη Λουξ- δεν ενήργησε ώστε να αποτρέψει τη χρήση ενός εθνικού μνημείου, κάτι που ανοίγει τον δρόμο σε οποιονδήποτε να πράξει το ίδιο.

«Θα το πάω μέχρι τέλους. Δεν πρόκειται να αφήσουμε αυτό το πράγμα να γίνει θέσφατο. Να καπηλεύεται μία εταιρία χωρίς οποιαδήποτε άδεια την ιστορία του τόπου και το υπουργείο Πολιτισμού να απαντά στις ερωτήσεις μας ως Πόντιος Πιλάτος.

Θα χρησιμοποιήσουμε όποιες δυνατότητες μας δίνει ο νόμος για να ανακόψουμε μια ξεκάθαρα επιθετική κίνηση.

Και αυτό η Λουξ είναι αποφασισμένη να το κάνει, ακόμα και αν δεν ακολουθήσουν οι άλλες δύο εταιρίες» σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της Λουξ Γιάννης Μαρλαφέκας σε δημοσιογράφους, στο περιθώριο των διεθνών αγώνων αυτοκινήτου PICK Πάτρας.

Η δευτεροβάθμια επιτροπή αποφάνθηκε κατά πλειοψηφία ότι η διαφημιστική επικοινωνία για τη συλλεκτική συσκευασία Coca-Cola με θέμα την Αθήνα, όπου απεικονίζονται ο Παρθενώνας και η Βουλή χωρίς άδεια από το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, όσον αφορά την αναπαράσταση μνημείων που ανήκουν στο Δημόσιο, έρχεται μετά τις 4 Ιουλίου σε αντίθεση με το άρθρο 1 του ΕΚΔ-Ε.

Η επιτροπή διαπίστωσε επίσης ότι από τις 4 Ιουλίου και έπειτα απαιτείται η λήψη άδειας για χρήση αναπαραστάσεων με οποιοδήποτε μέσο και οποιονδήποτε τρόπο (και άρα και των ελεύθερων σχεδίων) των μνημείων που ανήκουν στο Δημόσιο.

offer

{{-PCOUNT-}}15{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ