O ύπνος μας μπορεί σύντομα να μοιάζει με διαφημιστικό διάλειμμα, προειδοποιούν ειδικοί που ζητούν τη θέσπιση ειδικών νόμων που να προστατεύουν τους πολίτες από τη νέα μέθοδο εισβολής της διαφήμισης στη ζωή μας!
Σχεδόν 40 ερευνητές ονείρων, σε ανοιχτή επιστολή που δημοσίευσαν, προειδοποιούν το κοινό ότι οι διαφημιστικές θα μπορούν να εισβάλλουν στα όνειρα με διαφημίσεις μέσω της τεχνολογίας στοχευμένης επώασης ονείρων (targeted dream incubation), η οποία χρησιμοποιεί συγκεκριμένα ηχητικά και οπτικά ερεθίσματα, όπως μια ταινία, για να προκαλέσει συγκεκριμένες εικόνες και ήχους στον εγκέφαλο κατά τη διάρκεια του ύπνου. «Τα όνειρά μας δεν μπορούν να γίνουν άλλη μια παιδική χαρά για τους διαφημιστές» αναφέρεται στην επιστολή, που καλεί την Αμερικανική Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου να επανεξετάσει τις πολιτικές του σχετικά με την απαγόρευση της υποσυνείδητης διαφήμισης, συμπεριλαμβάνοντας και τις διαφημίσεις που θα μπαίνουν στον ύπνο μας.
«Οι δυνατότητες κακής χρήσης αυτών των τεχνολογιών είναι κακός οιωνός» προσθέτουν. Ωστόσο, άλλοι ειδικοί απαντούν ότι τα εμφυτευμένα όνειρα δεν θα έχουν την ίδια επίδραση στους καταναλωτές, όπως η παραδοσιακή διαφήμιση. Η ανησυχία που εκφράστηκε με την ανοιχτή επιστολή προκλήθηκε, κατά κύριο λόγο, από το πείραμα «Coors Light» τον Ιανουάριο, που στόχο είχε να δείχνει διαφημίσεις στον ύπνο όσων παρακολούθησαν το Super Bowl.
«Τέτοιες παρεμβάσεις ξεκάθαρα επηρεάζουν τις επιλογές που κάνει ο εγκέφαλός μας στον ύπνο, το πώς ερμηνεύει τα γεγονότα της ημέρας, αλλά και το πώς χρησιμοποιεί τις αναμνήσεις αυτών των γεγονότων για να σχεδιάζει το μέλλον μας» εξηγεί η επιστολή.