Οικογένεια Μουνδρέα στα βαθιά!

Οι (πρόσφατες) επενδύσεις 200.000.000 δολαρίων σε πλοία και η υπόθεση του «Smart» με την αποζημίωση που έκανε άνω κάτω τις ασφαλιστικές εταιρίες

Πορεία προς ολοένα και πιο βαθιά νερά του εφοπλισμού έχει χαράξει και ακολουθεί η οικογένεια Νικολάου Γ. Μουνδρέα, με το πηδάλιο να το κρατά πια το ένα από τα τρία του παιδιά, ο γιος του Γιώργος Ν. Μουνδρέας. Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο έχει επενδύσει άνω των 200.000.000 δολαρίων τόσο σε φορτηγά πλοία όσο και σε δεξαμενόπλοια. Τελευταία κίνηση, η αγορά του δεύτερου πολύ μεγάλου τάνκερ VLCC του ομίλου, μόλις προ ολίγων ημερών.

Η καταγωγή 

Η οικογένεια που έλκει την καταγωγή της από τα Τραχήλα της Μάνης και ξεκίνησε την επιχειρηματική της δραστηριότητα στη ναυτιλία το 1916, όταν εγκαταστάθηκε στον Πειραιά ο Γεώργιος Μιχαήλ Μουνδρέας, επανέρχεται πλέον δυναμικά στο προσκήνιο του εφοπλισμού και μάλιστα με νέα πρόσωπα, όπως είναι ο γιος του Ν. Γ. Μουνδρέα, Γιώργος που «τρέχει» ολα τα deals του NGM, όπως ονομάζεται ο ναυτιλιακός όμιλος της οικογένειας από τα αρχικά του πατριάρχη της.

Τα παιδιά του Νίκου Μουνδρέα, Χαρίκλεια, Ναταλία και Γιώργος, πιστώνονται και την είσοδο της οικογένειας στα δεξαμενόπλοια. Η τελευταία τους κίνηση στα τάνκερ ήταν αυτή της εξαγοράς από τον βραχίονα του ομίλου τους NGM Energy ενός πολύ μεγάλου δεξαμενόπλοιου (VLCC) 300.000 τόνων, αντί ποσού της τάξης των 33.600.000 δολαρίων, σύμφωνα με κύκλους της Ακτής Μιαούλη. Σημειώνεται πως το εν λόγω πλοίο ναυλώθηκε για τον επόμενο ενάμιση χρόνο αντί 25.500 δολαρίων την ημέρα. Είναι το δεύτερο VLCC που αγοράζει η οικογένεια το τελευταίο έτος, καθώς πέρυσι απέκτησε το «Alter Ego» αντί μόλις 26.000.000 δολαρίων.

Φέτος τον Φεβρουάριο η NGM Energy αγόρασε άλλα δύο δεξαμενόπλοια, αντί 14.500.000 και 31.000.000 δολαρίων αντίστοιχα. Με τις τελευταίες αυτές αγορές οι επενδύσεις της οικογένειας το τελευταίο δεκαοκτάμηνο πλησίασαν τα 200.000.000 δολάρια! Προηγήθηκαν όμως και άλλες πολλές αγορές από το 2012, αλλά και νωρίτερα, όταν η οικογένεια Μουνδρέα είδε τις ευκαιρίες που διαμορφώνονταν από την κρίση στις ναυλαγορές, η οποία άρχισε στα τέλη του 2008 συνθλίβοντας τις αξίες των ποντοπόρων.

Κατά τη διετία 2011 και 2012 μέσω της ναυτιλιακής εταιρείας NGM Energy είχαν ήδη σχηματίσει στόλο εννέα δεξαμενόπλοιων μεταφοράς χημικών, κλάδος ιδιαίτερα ειδικευμένος. Την ίδια εποχή αγόρασαν και ένα νεότευκτο γιαπωνέζικης ναυπήγησης δεξαμενόπλοιου aframax, αντί ποσού 36.000.000 δολαρίων. Το εν λόγω βαπόρι αποτιμάται σήμερα, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, γύρω στα 41.000.000 δολάρια, ίσως και υψηλότερα, λόγω της ιαπωνικής του κατασκευής. Αποτελεί έτσι ένα παράδειγμα των υπεραξιών που μπορεί να καρπωθούν οι επενδύσεις στη ναυτιλία μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.

Ο όμιλος διαθέτει σήμερα τάνκερ σε όλες τις κατηγορίες, όπως είναι τα VLCC, τα suezmaxes, τα aframaxes, αλλά και τα μικρότερα χημικά. Ομως στα συμφέροντα της οικογένειας εντάχθηκαν το τελευταίο έτος τέσσερα πολύ μεγάλα ποντοπόρα φορτηγά capesize και τρία μικρότερα panamax ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό του στόλου των φορτηγών, χωρίς τα τάνκερ δηλαδή, στα εντεκα ποντοπόρα.

Δεν είναι όλα όμως ρόδινα στη ναυτιλία. Ετσι και η ναυτιλιακή της οικογένειας Μουνδρέα ήρθε προ έτους αντιμέτωπη με ένα αναίμακτο ευτυχώς αλλά μεγάλο ατύχημα σε πλοίο της. Καλυμμένη, όπως ήταν η πλοιοκτησία από ασφαλιστικό οργανισμό, ξεπέρασε το πρόβλημα. Ομως το συγκεκριμένο ατύχημα έχει δημιουργήσει αυτές τις μέρες τεράστιο ζήτημα στον ασφαλιστικό οργανισμό που το κάλυπτε και κατ’ επέκταση στους πλοιοκτήτες που καλούνται να αυξήσουν τις εισφορές τους σε αυτόν.

Το ατύχημα

Πρόκειται για την υπόθεση του φορτηγού πλοίου «Smart», χωρητικότητας 151.279 dwt, το οποίο πέρυσι τέτοια εποχή, φορτωμένο με άνθρακα, κατά τον απόπλου του από το Richard Bay στη Νότια Αφρική προσάραξε σε ύφαλο δίπλα από την μπούκα του λιμανιού, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ρωγμή πάνω από 10 μέτρα και να προκληθούν τεράστιες ζημίες. Η ασφαλιστική κάλυψη του πλοίου ήταν του North of England Protecting & Indemnity Association που φέρεται τώρα να πρέπει να προβεί σε αύξηση κεφαλαίου, καθώς αντιμετωπίζει τις δύο μεγαλύτερες αποζημιώσεις στην ιστορία του. Η μία είναι του «Smart» και ανέρχεται, σύμφωνα με δημοσιεύματα του ειδικού Τύπου, στα 110.000.000 δολάρια… Τα κόστη αυτά φέρονται να προέκυψαν όχι από τη ζημία στο πλοίο, που υπολογίζεται πως δεν ξεπέρασε τα 12.500.000 δολάρια, αλλά από την τεράστια επιχείρηση απομάκρυνσης του ναυαγίου από την είσοδο του λιμανιού.

Ο πάτερ φαμίλιας

Πίσω από τα τρία παιδιά στέκεται πάντοτε ο πατέρας τους Νικόλαος Γ. Μουνδρέας, γιος με τη σειρά του του εφοπλιστή Γιώργου Μ. Μουνδρέα, ο οποίος δημιούργησε το 1916 την ιστορική ναυλομεσιτική Γ.Μ. Μουνδρέας που στη συνέχεια διαχειρίστηκε μαζί με τα αδέλφια του εξελίσσοντάς τη στην G. Mounderas & Bros. Με σπουδές στην Πάντειο και τη Νομική, και μεταπτυχιακό στο Λονδίνο, ο Νικόλαος Γ. Μουνδρέας ασχολήθηκε τόσο με τη ναυλομεσιτεία όσο και με την πλοιοκτησία. Το 1964 δημιούργησε μία από τις μακροβιότερες συνεργασίες στη ναυτιλία μαζί με τον Νικόλαο Φράγκο, πατέρα της Αγγελικής, που ελέγχει πλέον τρεις εισηγμένες στη Wall.

Η συνεργασία Μουνδρέα – Φράγκου γέννησε την Good Faith Shipping που έχοντας φτάσει να είναι μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του ελληνόκτητου στόλου έχει πλέον περάσει στην Ιστορία. Συνολικά μέσα στο πέρασμα του χρόνου η εταιρεία τους διαχειρίστηκε περισσότερα από 150 πλοία, ενώ στα τέλη του 1990 είχε εξελιχθεί στη μεγαλύτερη εταιρεία του ελληνόκτητου στόλου.

Μετά το 1980 ο Νικόλαος Μουνδρέας επεκτάθηκε και αυτόνομα στην πλοιοκτησία με την NGM Shipping, ενώ μια δεκαετία αργότερα η νέα γενιά άρχισε να συμμετέχει επίσης στη ναυτιλιακή που έχει τα γραφεία της στο Πασαλιμάνι, στην οδό Μπουμπουλίνας.

Οι γάμοι των δυο αδελφών και οι αποδράσεις σε Μάνη – Πάτμο

Οι δυο αδελφές του Γιώργου Ν.Μουνδρέα η Χαρίκλεια και η Ναταλία, αφού σπούδασαν στο Λονδίνο και συγκεκριμένα στο London School of Economics και στο City University, ασχολούνται επίσης με τον εφοπλισμό. Επίσης έχουν κάνει και υψηλού προφίλ γάμους με επώνυμους συμπατριώτες τους.

Η Ναταλία Μουνδρέα έχει παντρευτεί τον Γιώργο Μπαρμπαλιά, γιο του εκλιπόντος προ ολίγων εβδομάδων, γνωστού αρχιτέκτονα Ηλία Μπαρμπαλιά, με τον οποίο έχει αποκτήσει και απογόνους. Η οικογένεια μένει σε μία από τις εμβληματικές επαύλεις της οδού Ρόδων στην Εκάλη και οι φωτογραφίες της κοσμούν συχνά πυκνά τα περιοδικά lifestyle. Οχι όμως μόνον οι δικές της. Μεγάλη δημοσιότητα απολαμβάνει και η αδελφή της Χαρίκλεια. Η τελευταία παντρεύτηκε (τον Οκτώβριο του 2011) τον Ηλία Παπαϊωάννου, καθηγητή Οικονομικών στο Dartmouth College και το Harvard, και γιο του πρώην υπουργού Δικαιοσύνης. Η δε γαμήλια δεξίωση που έγινε τότε στο σπίτι της αδελφής της στην Εκάλη άφησε εποχή για τη μεγαλοπρέπειά της στους κύκλους αυτούς. Εχουν μαζί δυο παιδιά, ένα αγόρι τριών ετών και ένα κορίτσι που γεννήθηκε πριν από λίγους μήνες.

Τα τρία αυτά αδέλφια, ο Γιώργος, η Ναταλία και η Χαρίκλεια, μπορεί να τα συναντήσει κανείς άλλοτε στη Μάνη και άλλοτε στην Πάτμο. Εκεί άλλωστε παντρεύτηκε και η Ναταλία. Την Πάτμο, όπου διατηρούν μεγάλη ακίνητη περιουσία, αγαπούν τόσο ο Νίκος όσο και τα παιδιά, εξαιτίας -μεταξύ άλλων- της σχέσης με το νησί της αείμνηστης θείας τους Ματίνας Μπρεκουλάκη-Μουνδρέα. Της μητέρας του αδικοχαμένου νεαρού εφοπλιστή Γιάννη Μπρεκουλάκη, με τον οποίο η Ναταλία, ο Γιώργος και η Χαρίκλεια ήταν πρώτα ξαδέλφια.

{{-PCOUNT-}}20{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ