Crash test στις πιο δημοφιλείς δίαιτες!

Η κατάταξη ανάλογα με το πόσο υγιεινές, θρεπτικές, απλές και αποτελεσματικές είναι

Αλλες υπόσχονται γρήγορη απώλεια βάρους, άλλες βελτίωση της καρδιαγγειακής υγείας και άλλες μείωση του τοπικού πάχους. Πάνελ Αμερικανών ειδικών αξιολόγησε τις πιο δημοφιλείς δίαιτες, κατατάσσοντάς τες ανάλογα με το πόσο απλές, θρεπτικές και αποτελεσματικές είναι στην απώλεια κιλών, καθώς επίσης και για τον βαθμό προστασίας που παρέχουν απέναντι στον διαβήτη και στις καρδιοπάθειες. Ανεξαρτήτως από τη βαθμολογία των ειδικών, που είχε άριστα το «5», μην παραλείψετε να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας προτού ξεκινήσετε οποιαδήποτε από αυτές. Κάθε δίαιτα πρέπει να προσαρμόζεται στις ανάγκες κάθε ανθρώπου.

r2143r34 1Αναπτύχθηκε για να καταπολεμήσει την υπέρταση και όχι για την απώλεια βάρους. Ωστόσο κατάφερε να πάρει την κορυφαία βαθμολογία για την ασφάλεια, την ικανότητά της να προλαμβάνει ή να ελέγχει τον διαβήτη και την προστασία της καρδιακής υγείας. Δίνει έμφαση στις τροφές που είναι πλούσιες σε ασβέστιο, πρωτεΐνη και φυτικές ίνες και στη μείωση του αλατιού. Βαθμολογία: 4,1

r2143r34 2Η Therapeutic Lifestyle Changes Diet ή αλλιώς δίαιτα TLC στοχεύει στη μείωση της κακής χοληστερόλης κατά 8-10% σε διάστημα έξι εβδομάδων και κατ’ επέκταση στον κίνδυνο εκδήλωσης εγκεφαλικού ή εμφράγματος. Δεν περιλαμβάνει συγκεκριμένο διατροφικό πλάνο, αλλά μαθαίνει στον ενδιαφερόμενο να διαβάζει σωστά τις διατροφικές ετικέτες των τροφίμων, αφήνοντας εκτός όσα περιέχουν κορεσμένα λιπαρά. Βαθμολογία: 4 

r2143r34 3Αποτελεί την εκδοχή της φημισμένης κλινικής Mayo για μια σωστή υγιεινή διατροφή. Αποδεικνύεται περισσότερο αποτελεσματική στην πρόληψη του διαβήτη, παρά στην απώλεια βάρους, ωστόσο βοηθά στην απαλλαγή από κακές διατροφικές συνήθειες. Το μενού βασίζεται στην «πυραμίδα της Mayo», η οποία αποτελείται από επιλογές όπως μαύρο ρύζι, άπαχο κοτόπουλο, μπρόκολο και μανιτάρια. Βαθμολογία: 3,9

r2143r34 4Με έμφαση στα φρούτα, στα λαχανικά, στο ελαιόλαδο και τα ψάρια, η μεσογειακή διατροφή, γνωστή και ως «η διατροφή της μακροζωίας», δεν δυσκολεύτηκε να συγκεντρώσει υψηλή βαθμολογία, καθώς προλαμβάνει καρδιαγγειακές και άλλες χρόνιες παθήσεις. Η απώλεια κιλών ωστόσο έρχεται σε συνδυασμό με τη μείωση των ποσοτήτων που καταναλώνει κανείς, αλλά και την άσκηση. Βαθμολογία: 3,9

r2143r34 5Η ονομασία της προκύπτει από το πάντρεμα των λέξεων «flexible» (ευέλικτος) και «vegetarian» (χορτοφάγος). Το όλο concept αφορά την προσθήκη περισσότερων φρούτων, λαχανικών, βοτάνων, σιτηρών και οσπρίων στη διατροφή, χωρίς την απομάκρυνση του κρέατος. Βοηθά στον καλύτερο έλεγχο της χοληστερόλης και της υπέρτασης, ενώ δευτερευόντως μπορεί να συμβάλει και στην απώλεια βάρους. Βαθμολογία: 3,8

r2143r34 6Δημιουργήθηκε από την καθηγήτρια του Penn State University, Μπάρμπαρα Ρολς και βασίζεται στη θεωρία ότι ο περισσότερος κόσμος τείνει να τρώει την ίδια ποσότητα φαγητού κάθε μέρα, ανεξαρτήτως θερμίδων. Από τη στιγμή όμως που κάποιες τροφές περιέχουν λιγότερες θερμίδες ανά γραμμάριο, αν γεμίζει κανείς το πιάτο του με αυτές, θα καταναλώνει λιγότερες θερμίδες, χωρίς στην πραγματικότητα να τρώει λιγότερο. Για τον λόγο αυτό, η Volumetrics χωρίζει τις τροφές σε τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες, ανάλογα με τη θερμιδική αξία τους. Υπόσχεται απώλεια 1-1,5 κιλού την εβδομάδα. Βαθμολογία: 3,8

r2143r34 7Πήρε το όνομά της από τον δημιουργό της -καθηγητή Ιατρικής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας- Ντιν Ορνις, ο οποίος προτείνει έναν συνδυασμό υγιεινής διατροφής και άσκησης, που μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική απώλεια βάρους και στην πρόληψη χρόνιων παθήσεων. Χωρίζει τις τροφές σε πέντε κατηγορίες, από τις πιο υγιεινές στις πιο ανθυγιεινές, ενώ προτείνει έναν συνδυασμό αερόβιας άσκησης και ασκήσεων μυϊκής ενδυνάμωσης. Βαθμολογία: 3,6

r2143r34 8Η παραδοσιακή ασιατική δίαιτα υπόσχεται να συμβάλει στη γρήγορη απώλεια βάρους και τη διατήρησή του, καθώς επίσης και στη βελτίωση της γενικότερης κατάστασης της υγείας. Περιλαμβάνει σχεδόν καθημερινή κατανάλωση ρυζιού, νουντλς και σιτηρών, μαζί με φρούτα, λαχανικά και όσπρια. Μία φορά στις έξι μέρες επιτρέπει την κατανάλωση γλυκού και μία φορά τον μήνα κόκκινου κρέατος, ενώ επιβάλλει αυστηρά την κατανάλωση έξι ποτηριών νερό σε καθημερινή βάση. Βαθμολογία: 3,5

r2143r34 9Βασίζεται στη θεωρία ότι μπορεί κανείς να ακολουθεί ένα πλήρως υγιεινό διαιτολόγιο χωρίς κρέας, που να οδηγεί σε απώλεια βάρους και μείωση του κινδύνου εκδήλωσης καρδιοπαθειών και διαβήτη, υπό την προϋπόθεση ότι δεν γίνεται αλόγιστη κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών. Βαθμολογία: 3,5

r2143r34 10Αναπτύχθηκε από τον καθηγητή του Χάρβαρντ, Αντριου Βέιλ και βασίζεται στην άποψη ότι συγκεκριμένες τροφές προκαλούν ή καταπολεμούν τη συστημική φλεγμονή, η οποία με τη σειρά της μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές ασθένειες, όπως οι καρδιοπάθειες. Η διατροφή του υπόσχεται να ενισχύσει τη σωματική και ψυχική υγεία και να αυξήσει τα επίπεδα ενέργειας, μέσα από τρόφιμα που είναι πλούσια σε καλά λιπαρά, φυτικές ίνες, πολύ νερό και περιορισμένη ποσότητα ζωικής πρωτεΐνης. Βαθμολογία: 3,3

r2143r34 11Υπόσχεται απώλεια έως και 7 κιλών σε διάστημα 32 ημερών, αλλά και πολλών πόντων από την περιοχή της κοιλιάς. Βασίζεται στη θεωρία ότι τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα ή MUFAs στοχεύουν και καταστρέφουν το λίπος στην περιοχή της κοιλιάς, γι’ αυτό πρέπει κανείς να καταναλώνει καθημερινά συγκεκριμένη ποσότητα από αυτά. Βαθμολογία: 3,2

r2143r34 12Το διαιτολόγιο απαρτίζεται από λιγότερους υδατάνθρακες και περισσότερη πρωτεΐνη και καλά λιπαρά. Χωρίζεται σε τρεις φάσεις που προοδευτικά γίνονται λιγότερο αυστηρές. Αν και έχει κερδίσει καλές κριτικές για την τάχιστη απώλεια βάρους, οι περιορισμοί της καθιστούν δύσκολη τη διατήρησή της, ενώ δεν φαίνεται να έχει κανένα όφελος στην καρδιά. Βαθμολογία: 3

r2143r34 13Προβλέπει την ημερήσια πρόσληψη 1.200-1.500 θερμίδων την ημέρα, χωρισμένες σε τρία κυρίως γεύματα και δύο σνακ. Κάθε γεύμα πρέπει να αποτελείται κατά 40% από υδατάνθρακες, 30% από πρωτεΐνη και 30% από καλά λιπαρά. Η εν λόγω δίαιτα συγκέντρωσε χαμηλή βαθμολογία, κυρίως επειδή δεν προσφέρει ιδιαίτερα οφέλη για την υγεία. Βαθμολογία: 2,9

r2143r34 14Θεωρείται η πιο υγιεινή βερσιόν της Ατκινς, με σαφώς λιγότερους περιορισμούς. Προβλέπει ότι το 31% της ημερήσιας πρόσληψης θερμίδων θα πρέπει να προέρχεται από φυτικές πρωτεΐνες, το 43% από φυτικά λιπαρά και το 26% από υδατάνθρακες. Κρίθηκε ωστόσο αρκετά δύσκολη στην εφαρμογή της. Βαθμολογία: 2,9

r2143r34 15Χωρίζει τους «καλούς» από τους «κακούς» υδατάνθρακες, δηλαδή εκείνους που διασπώνται πιο αργά και πιο γρήγορα στο αίμα, εκτινάσσοντας τα επίπεδα σακχάρου στα ύψη και προκαλώντας γρηγορότερα το αίσθημα της πείνας. Οι «καλοί» υδατάνθρακες έχουν χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη και οι «κακοί» μεγαλύτερο. Βαθμολογία: 2,9

Πετρίνα Καλαμβοκίδη 

{{-PCOUNT-}}19{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ