Πασχαλινό Τραπέζι και Διατροφή

Τι πρέπει να προσέξουμε.

Το Πάσχα είναι ακόμη μία ιδανική γιορτή για να δούμε φίλους και συγγενείς, να απολαύσουμε την οικογενειακή γαλήνη και φυσικά να τιμήσουμε τα εκλεκτά εδέσματα. Ωστόσο απαιτείται προσοχή, ώστε οι διακοπές μας να μη συνοδευτούν με αύξηση του βάρους, ειδικά αφού πλησιάζει το καλοκαίρι.

Η μαγειρίτσα που τρώμε μετά την Ανάσταση είναι το πρώτο πασχαλινό φαγητό. Μπορεί να είναι ιδιαίτερα νόστιμη, μην την υποτιμήσετε όμως! Αποτελεί τον ενδιάμεσο κρίκο μεταξύ της νηστείας και της διατροφικής «ασυδοσίας» που θα ακολουθήσει. Πράγματι, η σούπα με κρέας αποτελεί την καλύτερη προετοιμασία για το στομάχι μας προκειμένου να δεχτεί το κρέας που στερήθηκε στο διάστημα της νηστείας. Μια μερίδα μαγειρίτσα έχει περίπου 560 θερμίδες, αλλά και μεγάλη περιεκτικότητα σε χοληστερόλη.

Οταν καθίσετε στο πασχαλινό τραπέζι, σκεφτείτε έξυπνα και φάτε με μέτρο. Υστερα από τόσες μέρες νηστεία δεν πρέπει να φάτε απότομα. Μη διστάσετε να φάτε ρύζι, μακαρόνια ή ψωμί μαζί με το κρέας. Θα χορτάσετε περισσότερο καταναλώνοντας ένα ισορροπημένο πιάτο και θα μειωθούν οι πιθανότητες να υπερκαταναλώσετε κρέας.

Το αρνί και το κατσίκι στη σούβλα ή στο φούρνο είναι το βασικό πασχαλινό φαγητό αλλά και έθιμο. Προτιμήστε το κατσικάκι από το αρνάκι, καθώς έχει μικρότερη περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά. Στο αρνί το λίπος βρίσκεται κρυμμένο ενδομυϊκά, γι’ αυτό και είναι δύσκολο να αφαιρεθεί. Από τα πιο άπαχα κομμάτια του ζώου είναι το μπούτι και η σέλα.

Η ποικιλία από σαλάτες συνοδεύει το πασχαλινό τραπέζι. Ξεκινήστε το γεύμα σας πρώτα με σαλάτα. Αυτό θα σας βοηθήσει να χορτάσετε πιο εύκολα. Παράλληλα οι σαλάτες είναι εξαιρετικές πηγές διαιτητικών ινών συμβάλλοντας στην καλή λειτουργία του εντέρου και παράλληλα καλίου, ενός ηλεκτρολύτη που εξισορροπεί τη μεγάλη πρόσληψη του ανταγωνιστή νατρίου που βρίσκεται στο κρέας, συμβάλλοντας έτσι στην καλύτερη διατήρηση της ηλεκτρολυτικής ισορροπίας. Μην ξεχνάτε ότι τα λαχανικά μειώνουν την απορρόφηση της διαιτητικής χοληστερόλης εξ αιτίας της περιεκτικότητάς τους σε διαιτητικές ίνες και φυτοστερόλες.

Επειδή το Πάσχα τσουγκράμε αβγά, τις περισσότερες φορές τρώμε και αβγά στο πασχαλινό μας τραπέζι. Εσείς θα ήταν καλό να περιοριστείτε στο ένα αβγό. Το αβγό αποτελεί κατά τη θρησκευτική μας παράδοση την τροφή με την οποία σφραγίσαμε το στόμα μας πριν από σαράντα ημέρες και η τροφή που το ξανανοίγουμε προς τα ζωικής κατεύθυνσης τρόφιμα τώρα.

Το πασχαλινό γλυκό είναι τα τσουρέκια, τα οποία είναι νόστιμα και όταν είναι σπιτικά, κάνουν το σπίτι μας να γεμίσει μυρωδιές. Μια φέτα τσουρέκι περιέχει περίπου 80 θερμίδες και είναι καλύτερη επιλογή από άλλα, πιο παχυντικά γλυκά. Τέλος, ένα καλό, κόκκινο κρασί που περιέχει αντιοξειδωτικά συστατικά και μια καλή παρέα μπορούν να κάνουν το Πάσχα μας ακόμη πιο όμορφο. Καλό Πάσχα!

Σοφία Τικταμπανίδη
Διατροφολόγος
BSc University of Nottingham
MSc UCL, MSc London Met

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ