Δευτέρα, 26 Σεπτεμβρίου, 2022

Θανάσης Ευθυμιάδης: «Έφτασα στην κορυφή, αλλά δεν έβρισκα ευτυχία. Κοιμόμουν μόνος μου»

Ο Θανάσης Ευθυμιάδης μίλησε στην εκπομπή «MEGA Καλημέρα» για...

Τρισευτυχισμένη γιαγιά η Χριστίνα Παππά: «Κλαίγαμε 24 ώρες μετά τον ερχομό της μικρής»

Η Χριστίνα Παππά έγινε γιαγιά και η χαρά της...

Αναστασία Γιούσεφ: «Συνολικά έχω κάνει έρωτα με 15 άνδρες, δεν είναι πολλοί»

Στροφή 180 μοιρών είναι έτοιμη να κάνει η εκρηκτική...

Γραμμένο (!) στο DNA πότε θα γίνει κάποιος γονιός

Ομάδα ερευνητών ανακάλυψε 24 γονίδια που παίζουν ρόλο στον αριθμό των παιδιών που θα αποκτήσει μια γυναίκα!

Στα γονίδια είναι «γραμμένο» πότε θα αποκτήσει μια γυναίκα το πρώτο παιδί της αλλά και συνολικά πόσα παιδιά θα κάνει, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Nature Genetics».

Οι ερευνητές ανακάλυψαν 24 γονίδια τα οποία έχουν ρόλο, ωστόσο διευκρινίζουν ότι κοινωνικοί παράγοντες αλλά και οι προσωπικές επιλογές διαδραματίζουν επίσης καθοριστικό ρόλο.

Η ερευνητική ομάδα, με επικεφαλής την καθηγήτρια του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης Μελίντα Μιλς, κατέληξε στο συμπέρασμα, μελετώντας την αναπαραγωγική συμπεριφορά γυναικών και ανδρών μέσα από τα στοιχεία 62 προηγούμενων μελετών που αφορούσαν την ανάλυση γονιδιωμάτων. Συγκεκριμένα, ανέλυσαν τα στοιχεία για την ηλικία, στην οποία απέκτησαν το πρώτο παιδί τους 238.000 γυναίκες και άνδρες, καθώς και τον αριθμό των παιδιών που απέκτησαν 330.000 γυναίκες και άνδρες.

Κατάφεραν να εντοπίσουν 12 περιοχές του DNA, στις οποίες βρίσκονται 24 γονίδια που επηρεάζουν τον χρόνο και το μέγεθος της οικογένειας που θα αποκτήσει κανείς. «Για πρώτη φορά ξέρουμε πλέον πού να βρούμε περιοχές του DNA, οι οποίες σχετίζονται με την αναπαραγωγική συμπεριφορά. Για παράδειγμα, οι γυναίκες που έχουν γενετική προδιάθεση να καθυστερήσουν το πρώτο παιδί τους, έχουν επίσης γενετική προδιάθεση για καθυστερημένη εμφάνιση της πρώτης περιόδου, καθώς και της εμμηνόπαυσης» εξηγεί η Μιλς.

Από την έως τώρα έρευνα προέκυψε ότι οι συγκεκριμένες 12 περιοχές του DNA επηρεάζουν κατά 1% το πότε θα γεννηθεί το πρώτο παιδί και κατά 0,2% τον αριθμό των παιδιών που θα αποκτηθούν.

Δημοφιλείς ειδήσεις  Δυστύχημα στην εθνική Κορίνθου – Πατρών: Κατέβηκε να βοηθήσει οδηγό αυτοκινήτου που πήρε φωτιά και σκοτώθηκε

Αναπαραγωγική συμπεριφορά

Οι ερευνητές προβλέπουν ότι μελλοντικές έρευνες θα αποδείξουν ότι τα γονίδια επηρεάζουν κατά 15%-20% την αναπαραγωγική συμπεριφορά. Ωστόσο, επισημαίνουν ότι το υπόλοιπο 80%-85% εξαρτάται από κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες.

«Οι διάφοροι κοινωνικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες θα παίζουν πάντα μεγαλύτερο ρόλο στο αν μια γυναίκα θα αποκτήσει παιδί και πότε» τονίζει η επικεφαλής της έρευνας, στην οποία συμμετείχαν επίσης ο Γιώργος Δεδούσης και η Ιωάννα-Παναγιώτα Καλαφάτη από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, ο Πάνος Δελούκας και η Σταυρούλα Κανόνη από το Πανεπιστήμιο Queen Mary του Λονδίνου, καθώς και η Βασιλική Λαγού από το Πανεπιστήμιο της Λουβέν του Βελγίου.

04.06 espr.weekend 260x160 630x388 630x388 630x389 630x388 630x388 630x387 630x387