Συμβουλές για άσκηση στη φύση!

Σωστό ζέσταμα, λήψη υγρών και χρήση παπουτσιών με αντιολισθητικές σόλες για την αποφυγή τραυματισμών

Μπορεί να έχουμε μπει στον τρίτο μήνα του φθινοπώρου και ο χειμώνας να μην αργεί να έρθει, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να κλειστεί κανείς στο σπίτι ή στο γυμναστήριο για να κρατηθεί σε φόρμα.

Η γυμναστική σε εξωτερικούς χώρους, κατά προτίμηση όσο το δυνατόν πιο κοντά στη φύση, παραμένει ακόμη μια πολύ καλή επιλογή, αρκεί να είναι κανείς κατάλληλα προετοιμασμένος.

Πρακτικές συμβουλές αναλαμβάνει να δώσει ο εγνωσμένης αξίας φυσικοθεραπευτής Τζον Γκαλούτσι Τζούνιορ, ο οποίος έχει θέση συντονιστή στην ιατρική ομάδα που διαμορφώνει την ιατρική πολιτική της διοργανώτριας Αρχής του ποδοσφαιρικού πρωταθλήματος των ΗΠΑ.

Οποιασδήποτε άσκησης σε εξωτερικό χώρο, τονίζει, πρέπει να προηγείται καλό ζέσταμα για να αποφευχθούν τραυματισμοί, πόσο μάλλον την περίοδο που η θερμοκρασία πέφτει. Ιδανικό θα ήταν, σύμφωνα με τον Γκαλούτσι, η προετοιμασία των μυών και των αρθρώσεων να διαρκεί περίπου 20 λεπτά και να περιλαμβάνει stretching και ελαφρές ασκήσεις αεροβικής.

Οταν γυμνάζεται κανείς τέτοια περίοδο, δεν θα πρέπει να παραλείπει να ενυδατώνει τον οργανισμό του, παρόλο που δεν κάνει ζέστη. Για αυτό ο Γκαλούτσι συστήνει τη λήψη υγρών τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια της γυμναστικής. Συνιστά επίσης να αποφεύγεται η γυμναστική ή το τρέξιμο σε ανοιχτούς χώρους όταν βρέχει, διότι, από τη μία, αυξάνεται ο κίνδυνος τραυματισμών και, από την άλλη, μπορεί κανείς να κρυώσει.

Το ντύσιμο

Κομβικό ρόλο για τη γυμναστική σε ανοιχτούς χώρους στα τέλη του φθινοπώρου παίζει το ντύσιμο, καθώς είναι επικίνδυνο να ιδρώνει κανείς όταν οι θερμοκρασίες αρχίζουν να πέφτουν. Καλό θα ήταν να επιλέγονται ελαφρά ρούχα που επιτρέπουν στο δέρμα να αναπνέει, είναι ανθεκτικά στο νερό και ταυτόχρονα κρατούν το σώμα ζεστό. Ωστόσο, επισημαίνει ο Γκαλούτσι, τα ρούχα δεν πρέπει να είναι πολύ ζεστά, διότι παγιδεύουν τη θερμοκρασία που παράγει ο οργανισμός με τη γυμναστική και προκαλούν ιδρώτα. Για αυτό συστήνει να φοράει κανείς λεπτές μπλούζες, τη μία πάνω από την άλλη, έτσι ώστε όταν αρχίζει να ιδρώνει να βγάζει τη μία και να την ξαναφοράει όταν τη χρειάζεται.

Τα παπούτσια καλό θα ήταν να διαθέτουν αντιολισθητικές σόλες για να αποφευχθούν ενδεχόμενα ατυχήματα εξαιτίας της ολισθηρότητας του εδάφους μετά την πτώση βροχής. Καλεί δε όσους πηγαίνουν για τρέξιμο σε πάρκα να έχουν τα μάτια τους στραμμένα στο έδαφος για να προσέχουν πού πατάνε, καθώς τα πεσμένα φύλλα μπορεί να κρύβουν παγίδες, όπως ολισθερές πέτρες, κλαδιά ή ανώμαλο έδαφος.

Από την άλλη, ο Αμερικανός ειδήμων πιστεύει ότι, παρόλο που το καλοκαίρι έχει φύγει προ πολλού, όσοι γυμνάζονται σε εξωτερικούς χώρους όταν υπάρχουν ηλιόλουστες ημέρες καλό θα ήταν να βάζουν αντηλιακή κρέμα, διότι η υπεριώδης ακτινοβολία του ηλίου παραμένει επικίνδυνη.

04.06 espr.weekend 260x160 630x388 630x388 630x389 630x388 630x388 630x387 630x387

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ