Τρέλα για την «Black Friday»!

Σκοτωμός (από εκατοντάδες γυναίκες) στη Θεσσαλονίκη σε κατάστημα που έδινε δώρο ένα κραγιόν ή βραχιολάκι

Τα… προεόρτια της «Black Friday» έζησε χθες η Θεσσαλονίκη, με εκατοντάδες γυναίκες να σχηματίζουν τεράστιες ουρές με δέλεαρ ένα δωρεάν κραγιόν ή ένα βραχιολάκι! Ανάλογες σκηνές ελπίζουν να διαδραματιστούν και σήμερα έξω από τα καταστήματά τους οι μεγάλες αλυσίδες που έχουν δηλώσει συμμετοχή στον «εισαγόμενο» εμπορικό θεσμό, υποσχόμενες μοναδικές εκπτώσεις και προσφορές.

Καρφίτσα δεν έπεφτε χθες το μεσημέρι στον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, όπου άνοιξε τις πόρτες του ένα νέο κατάστημα καλλυντικών.

Με αφορμή την «Black Friday» (αλλά και τα εγκαίνια του καταστήματος) η διοίκηση της επιχείρησης έδινε δώρο ένα κραγιόν στις πρώτες 250 πελάτισσες που θα έκαναν οποιαδήποτε αγορά από το μαγαζί.

Ετσι, εκατοντάδες νέες κατέκλυσαν τον πεζόδρομο και σχημάτισαν μια ασυνήθιστη για τα ελληνικά δεδομένα ουρά, που έφτανε έως την Τσιμισκή.

Μεγάλες εκπτώσεις

Οι πρωτόγνωρες εικόνες που καταγράφηκαν ίσως επαναληφθούν σήμερα και σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας και ειδικά στην Αθήνα, όπου πολλές μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών και πολυκαταστήματα ρούχων έχουν ανακοινώσει ότι θα γιορτάσουν τη «Μαύρη Παρασκευή» προσφέροντας στους καταναλωτές προϊόντα με μεγάλες εκπτώσεις. Βέβαια, είναι μάλλον απίθανο να δούμε τα… έκτροπα που συχνά λαμβάνουν χώρα στις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Βρετανία, όπου «τρελαμένοι» καταναλωτές παίζουν ξύλο για το ποιος θα πρωταρπάξει κάποιο είδος σε προσφορά!

Η καταναλωτική φρενίτιδα της «Black Friday» άρχισε από τις ΗΠΑ τη δεκαετία του 1960 και παραδοσιακά λαμβάνει χώρα την τελευταία Παρασκευή κάθε Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας την έναρξη των εορταστικών αγορών. Φέτος ο θεσμός κάνει πρώτη φορά την εμφάνισή του στην Ελλάδα, όχι όμως χωρίς αντιδράσεις.

Με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδος σημειώνει τη δυσφορία της για την «Black Friday», την οποία χαρακτηρίζει «εντελώς αμερικανικό θεσμό» που στοιβάζει έξω από τα καταστήματα πλήθος καταναλωτών χαμηλής αγοραστικής δύναμης, εκμεταλλεύεται τους εργαζομένους και καταστρέφει τον υγιή ανταγωνισμό σε όφελος των μεγάλων εμπόρων.

Αντίθετα, θετική είναι η στάση του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, που υποστηρίζει ότι η «Black Friday» στοχεύει στην «αναθέρμανση της αγοραστικής κίνησης εν όψει Χριστουγέννων, καθώς δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να πραγματοποιούν αγορές προϊόντων με μοναδικές προσφορές», ενώ ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών υποστηρίζει ότι ο θεσμός είναι νόμιμος εφόσον τα καταστήματα τηρούν τη νομοθεσία για τις προσφορές.

{{-PCOUNT-}}13{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ