Τσίτα τα γκάζια και πράσινο φως

Αρχίζει το πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 με νέες συγκινήσεις.

Το «κινούμενο τσίρκο» της Φόρμουλα 1 μπαίνει ξανά στη ζωή μας. Το πρωί της Κυριακής οι λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού θα δουν στη Μελβούρνη το πρώτο «πράσινο φως» του παγκόσμιου πρωταθλήματος του 2013, που υπόσχεται μεγάλες συγκινήσεις. Τα δοκιμαστικά βέβαια έχουν ξεκινήσει από την Παρασκευή και οι μηχανές των μονοθέσιων ουρλιάζουν, πανέτοιμες να προσφέρουν θέαμα. Το φετινό καλεντάρι του πρωταθλήματος έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς περιλαμβάνει δεκαεννέα γκραν πρι, τα περισσότερα από τα οποία διεξάγονται εκτός Ευρώπης. Στην εκκίνηση θα μπουν είκοσι δύο μονοθέσια από έντεκα διαφορετικές ομάδες, καθώς η ισπανική HRT αποτελεί παρελθόν μετά τη χρεοκοπία της.

Σε ό,τι αφορά τους κανονισμούς λίγα πράγματα έχουν αλλάξει και δεν μπορούν να διαφοροποιήσουν ριζικά την εικόνα των ομάδων. Τα ελαστικά έγιναν λιγότερο ανθεκτικά, με αποτέλεσμα να υπολογίζεται ότι θα γίνονται περισσότερα πιτ στοπ και αυτό θα βοηθήσει τις εναλλαγές στην κατάταξη της κάθε κούρσας.

Μεγαλύτερη σημασία φαίνεται να έχει το γεγονός ότι στη Φόρμουλα 1 μπήκε «νέο αίμα», καθώς πέντε καινούργιοι πιλότοι ξεκινούν με όνειρα τη σεζόν. Πρόκειται για τον Μεξικανό Εστεμπάν Γκουτιέρες με τη Σάουμπερ, τον Φινλανδό Βαλτέρι Μπότας με την Ουίλιαμς, τον Βρετανό Μαξ Τσίλτον και τον Γάλλο Ζουλ Μπιάνκι με τη Μαρούσια, καθώς και τον Ολλανδό Γκιέδο Φαν ντερ Γκάρντε με την Κέτεραμ. Καλοί βέβαια οι «νέοι» και πιθανώς να απασχολήσουν περιστασιακά την κοινή γνώμη, όμως τα φώτα της δημοσιότητας στρέφονται στις… παλιές καραβάνες. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ υπερασπίζεται τον τρίτο συνεχή τίτλο του, με τους Φερνάντο Αλόνσο, Τζένσον Μπάτον και Λιούις Χάμιλτον να είναι πάλι οι βασικοί του αντίπαλοι. Οι δύο Βρετανοί πάντως δεν θα είναι φέτος στην ίδια ομάδα, καθώς ο Χάμιλτον μετακόμισε στη Μερσέντες και δείχνει αποφασισμένος να επικεντρωθεί στην οδήγηση με ένα βελτιωμένο μονοθέσιο, παρά στις κόντρες του με τον ομόσταυλό του.

Η Red Bull με τους Φέτελ και Ουέμπερ παραμένει φυσικά το μεγάλο φαβορί και για τον φετινό τίτλο, αλλά ο Φερνάντο Αλόνσο με βελτιωμένο μονοθέσιο στη Φεράρι θα έχει ελπίδες να μειωθούν τα προβλήματά του μέσα στις πίστες. Η Λότους έκανε εξαιρετική πορεία πέρυσι, αλλά πρέπει να αποδείξει φέτος ότι δεν ήταν πυροτέχνημα, τη στιγμή που ο Μπάτον ίσως έχει προβλήματα με το όχημα της Μακλάρεν και η ομάδα του πέσει από την τρίτη θέση.

 Γ. ΚΥΡΙΑΖΗΣ


Αλλος παίρνει τα λεφτά

Πιλότος της Φόρμουλα 1 δεν σημαίνει μόνο ταχύτητα, μεγάλες συγκινήσεις και… σαμπάνια στο τέλος της κούρσας. Σημαίνει και χρήματα! Πολλά χρήματα! Ο Φερνάντο Αλόνσο είναι ο καλύτερα αμειβόμενος οδηγός του πρωταθλήματος. Σύμφωνα με την «Bild», οι ετήσιες απολαβές του Ισπανού της Φεράρι ανέρχονται στα 33 εκατ. Ευρώ.

Ο Φέτελ, παρ’ ότι έχει πάρει τρεις συνεχείς φορές τον τίτλο με τη Red Bull, βρίσκεται στην τρίτη θέση της σχετικής λίστας με 22 εκατ. ευρώ το έτος, ενώ δεύτερος είναι ο Χάμιλτον, που ανέβασε το κασέ του με τη μεταγραφή του στη Μερσέντες κι έτσι γεμίζει τις τσέπες του με 28 εκατ. ευρώ ετησίως. Τέταρτος είναι ο Τζένσον Μπάτον της Μακλάρεν, που κερδίζει 20 εκατ. ευρώ κάθε έτος, ενώ την πεντάδα συμπληρώνει ο άλλος οδηγός της Μερσέντες, ο Νίκο Ρόσμπεργκ, με ετήσια έσοδα 16 εκατ. ευρώ. Στα ποσά αυτά πάντως συνυπολογίζονται τα εμπορικά δικαιώματα των πιλότων και όχι μόνο τα συμβόλαιά τους.

{{-PCOUNT-}}12{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ