Ξεκολλήστε από το παρελθόν σας!

Οι τρόποι για να κάνετε focus στο παρόν μακριά από τις εμμονές του χθες

Πολλοί άνθρωποι δυσκολεύονται να μην αναπολούν το παρελθόν τους. Το μνημονεύουν και το κουβαλούν μαζί τους, το συλλογίζονται συνεχώς και του επιτρέπουν να πρωταγωνιστεί και να έχει μεγάλο αντίκτυπο στο πώς ζουν τη ζωή τους στο παρόν.

Σίγουρα το παρελθόν είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας και της ύπαρξής μας, ως εκ τούτου δεν μπορούμε να το διαγράψουμε ή να το αλλάξουμε, ωστόσο η προσκόλληση σε αυτό μπορεί να αποβεί προβληματική και καταστροφική. Οπότε καλύτερα να σκεφτόμαστε τι μπορούμε να κάνουμε εδώ και τώρα, με ό,τι έχουμε και με όποια μέσα διαθέτουμε για να χτίσουμε κάτι νέο, ώστε να καλυτερέψουμε και να εξελίξουμε τη ζωή μας αναβαθμίζοντάς την ποιοτικά για μας και για όσους αγαπάμε.

1. Μη μεροληπτείτε για τον ίδιο σας τον εαυτό!
Δείτε το παρελθόν σας από μια εξωτερική οπτική. Ενας πολύ καλός τρόπος για να δημιουργήσετε μία ψυχολογική και ρεαλιστική απόσταση είναι να φανταστείτε τον εαυτό σας να παρατηρεί ένα γεγονός από μακριά, σαν να αφορά τη ζωή κάποιου άλλου. Με τον τρόπο αυτό επιτρέπετε στον εαυτό σας να «αποστασιοποιηθεί» από την εμπειρία του συμβάντος και να το δει από την προοπτική ενός τρίτου προσώπου, αντί να τη θυμάστε με πρωταγωνιστή εσάς. Αυτό βοηθά στο να γίνει η ανάμνηση λιγότερο έντονη και επίπονη και να περάσετε στον απολογισμό του βιώματος, ώστε να θέσετε τις νέες βάσεις από εδώ και στο εξής.

2. Αλλάξτε το περιβάλλον σας
Μερικές φορές ακόμη και η μετακόμιση σε ένα νέο μέρος μπορεί να αποδειχτεί χρήσιμος τρόπος για να δημιουργηθεί μία σωματική αλλά και μία ψυχολογική απόσταση από το παρελθόν σας. Σε γενικές γραμμές, πάντως, η δημιουργία ενός νέου χώρου μπορεί να συμβολίζει το άνοιγμα ενός νέου κεφαλαίου στη ζωή σας.

3. Αναζητήστε νέες εμπειρίες
Η ενεργή αναζήτηση νέων εμπειριών είναι ένας άλλος πολύ καλός τρόπος για να δημιουργήσετε απόσταση από τα «παλιά»! Επισκεφτείτε νέα μέρη, κάντε νέους φίλους και να είστε ανοιχτοί σε νέες παρέες, συναναστροφές και δραστηριότητες. Επικεντρωθείτε στη δημιουργία νέων βιωμάτων με προοπτικές για το μέλλον, αντί να επικεντρώνεστε μόνο στις αρνητικές αναμνήσεις που έχετε ήδη και σας επηρεάζουν στο να προχωρήσετε!

4. Λειτουργήστε δυναμικά
Το μεγαλύτερο μέρος της αλλαγής της ζωής μας γίνεται αργά και σταδιακά. Δείτε καθαρά τι έχετε καταφέρει και επιβραβεύστε τον εαυτό σας ή τι δεν έχετε καταφέρει και πάρτε αποφάσεις για να τα καταφέρετε. Λειτουργήστε γρήγορα και δυναμικά χωρίς περιστροφές, στενοχώρια και κλάματα πάνω από τα συντρίμμια!

Αφιερώστε χρόνο στο να γράψετε τους σημαντικούς τρόπους με τους οποίους έχει αλλάξει η ζωή σας τα τελευταία χρόνια. Σκεφτείτε πώς ήταν η ζωή σας στο παρελθόν, πώς είναι τώρα και σχεδιάστε το ιδανικότερο μέλλον για σας.

5. «Οχι» στην παρακολούθηση μέσω των social media
Στη σημερινή εποχή της κοινωνικής δικτύωσης το να κόψετε κάθε επαφή με το παρελθόν που θέλετε να «ξεφορτωθείτε» είναι αρκετά δύσκολο. Ακόμη κι αν έχετε σβήσει από τους διαδικτυακούς φίλους σας άτομα με τα οποία δεν θέλετε πλέον να έχετε καμία επαφή, πιθανότατα να υπάρχουν κοινοί γνωστοί, με αποτέλεσμα να μαθαίνετε νέα τους από τη μεταξύ τους συνομιλία και διαδικτυακή επαφή.

Το να βλέπετε φωτογραφίες και δημοσιεύσεις πρώην φίλων ή συντρόφων δεν σας βοηθά να προχωρήσετε, αντιθέτως σπαταλάτε ενέργεια και χρόνο. Δεν έχει πραγματικά νόημα να μάθετε αν ο/η πρώην σύντροφος βρήκε νέο αμόρε ή αν οι πρώην φίλοι σας έχουν κάνει νέες παρέες. Κάτι τέτοιο δεν θα προσφέρει απολύτως τίποτα, αντιθέτως δημιουργεί μόνο αρνητικά συναισθήματα!

6. Μη σκέφτεστε τι δεν κάνατε…
Το χειρότερο που έχετε να κάνετε είναι να σκέφτεστε το παρελθόν κάνοντας υποθέσεις. Ποτέ δεν μπορείτε να είστε απόλυτα σίγουροι για το αν μια επιλογή ή απόφαση θα σας είχε προσφέρει καλύτερη ζωή και θα σας είχε εξασφαλίσει την ευτυχία στο παρόν και το μέλλον. 

Προχωρήστε με γνώμονα το τι γίνεται σήμερα και προσπαθήστε να εξελιχτείτε προς το καλύτερο. Σκεφτείτε άλλωστε και τα αρνητικά που μπορεί να περνούσατε σε περίπτωση διαφορετικών χειρισμών.

gwthwt 1

Το συναίσθημα της εκδίκησης προκαλεί έντονες τοξικές καταστάσεις

Στην προσπάθειά σας να ξεκολλήσετε από το παρελθόν σας, μάθετε (αν ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία σας) να συγχωρείτε.

Είτε πρόκειται για τον εαυτό σας είτε για τους άλλους, ποτέ δεν θα γίνετε πραγματικά ισορροπημένο άτομο και ευτυχισμένο, αν δεν μάθετε να προσπερνάτε ή να συγχωρείτε για πράξεις του παρελθόντος.

Σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να θέλετε πολύ να εκδικηθείτε, κατά τα πρότυπα του «η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που τρώγεται κρύο» ή να ελπίζετε ότι αργά ή γρήγορα η θεία δίκη θα βάλει μια τάξη στα πράγματα και θα δικαιωθείτε επιτέλους!

Τα συναισθήματα αυτά, όμως, μόνο κακό μπορεί να σας κάνουν και να επιτρέπουν στην «πληγή» να αιμορραγεί, αφού έρχονται στην επιφάνεια δυσάρεστες μνήμες από το παρελθόν.

Ηρεμία και ευτυχία

Οταν θα καταφέρετε να μην ενοχλείστε από όλα όσα σας πλήγωσαν κάπου, κάπως, κάποτε και αναλάβετε και εσείς την ευθύνη των τότε επιλογών σας, θα καταφέρετε να απελευθερωθείτε και να κατακτήσετε την ηρεμία και την ευτυχία.

rt4w35twe5g 2Η δίψα για εκδίκηση, αντίθετα, είναι μια αρρώστια που σας τρώει σιγά σιγά προκαλώντας τοξικά συναισθήματα. Εγκλωβίζεστε σε απραγία, αδράνεια, θλίψη και μελαγχολία, μια ανίατη αρρώστια χωρίς θεραπεία και επιστροφή, ζώντας μονίμως σήμερα το τότε μόνος σας.

*MSc Κλινική Ψυχοπαθολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια
Universite Paris VIII – St. Denis – Vincennes, France
www.michalopoulou.gr

offer

{{-PCOUNT-}}24{{-PCOUNT-}}

Ακολουθήστε την Espresso στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ MOBILE APP ΤΗΣ ESPRESSO

ΔΗΜΟΦΙΛΗ